Tomatplanten Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Ville dere dratt på date til utlandet? Hvis du f.eks har møtt personen en gang før, men han er ikke fra Norge. Og isåfall, ville du tatt forhåndsregler, og hvilke?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Møtte en fyr i utlandet, og dro tilbake for å møte han. Gikk helt fint. Er 9 år siden, og vi er ennå sammen 😄 dro forøvrig på date med en jeg aldri hadde møtt før, på danskebåten. Den lengste helgen i historien! Ikke gjør det 😅 Anonymkode: 34d0b...262 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 glemte å si at jeg ikke tok noen forhåndsregler. Annet enn at jeg bodde i en vanlig hostel, og ikke hos han. Anonymkode: 34d0b...262 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Hvis jeg hadde møtt ham en gang og magefølelsen var bra hadde jeg fint gjort det. Hadde fortalt en her hjemme om hvem jeg var i sammen med og hvor. Anonymkode: b3e80...b95 1
Motelvibes Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Nei. De kan selge organene dine. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Det må du aldri finne på. Du risikerer å aldri komme hjem igjen, eller enda verre, bli solgt som hore. Anonymkode: c77dc...d70 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Bare hvis vi skulle bo hver for oss, så man kunne tatt det som en aleneferie om det ikke funket. Og det heter forholdsregel. Anonymkode: f4599...08e 4 2
Tomatplanten Skrevet 25. september 2022 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2022 Ja det er jo sant man kan bli utsatt for mye!!! Men hva er oddsen og er det i det heletatt mulig å holde seg trygg selv om (la oss si) at det er skumle intensjoner bak? Men tenker jo; 1) man må må booke hotell i sitt navn og passe på de har døgnåpen resepsjon. 2) man må booke alle uber og taxi selv 3) drinker tar man selv og passer på 4) sjekke bag og lommer til daten, om man bor på samme rom? (Litt rart but still). mer? Altså genuint, ja man kan bli solgt. Men hvordan kan man unngå å sette seg i en farlig situasjon? Man kan vel ikke bli kidnappet på hotell? Spør fordi jeg vil gjerne vite hva dere tenker. (ps! Han er ikke fra europa, men insisterer på å kjøpe alt av billetter og Airbnb).
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): dro forøvrig på date med en jeg aldri hadde møtt før, på danskebåten. Den lengste helgen i historien! Ikke gjør det 😅 Anonymkode: 34d0b...262 Haha høres ut som en bra historie, fortell! Anonymkode: d20c3...f18 1
Tomatplanten Skrevet 25. september 2022 Forfatter #12 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare hvis vi skulle bo hver for oss, så man kunne tatt det som en aleneferie om det ikke funket. Og det heter forholdsregel. Anonymkode: f4599...08e Oi! Forholdsregel! Takk 🫣☺️
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 Tomatplanten skrev (2 minutter siden): Ja det er jo sant man kan bli utsatt for mye!!! Men hva er oddsen og er det i det heletatt mulig å holde seg trygg selv om (la oss si) at det er skumle intensjoner bak? Men tenker jo; 1) man må må booke hotell i sitt navn og passe på de har døgnåpen resepsjon. 2) man må booke alle uber og taxi selv 3) drinker tar man selv og passer på 4) sjekke bag og lommer til daten, om man bor på samme rom? (Litt rart but still). mer? Altså genuint, ja man kan bli solgt. Men hvordan kan man unngå å sette seg i en farlig situasjon? Man kan vel ikke bli kidnappet på hotell? Spør fordi jeg vil gjerne vite hva dere tenker. (ps! Han er ikke fra europa, men insisterer på å kjøpe alt av billetter og Airbnb). Vis bilder og navn av ham til noen du stoler på Anonymkode: d20c3...f18 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 1 minutt siden, Tomatplanten said: 4) sjekke bag og lommer til daten, om man bor på samme rom? (Litt rart but still). mer? (ps! Han er ikke fra europa, men insisterer på å kjøpe alt av billetter og Airbnb). Man bor selvsagt ikke på rom med noen man ikke kjenner, og som man (gjerne med god grunn) stoler så lite på at man må sjekke bag og lommer. Han her kommer jo selvsagt til å bestille fellesrom til dere, og vente gjenytelser for det han betaler. Nærmere prositusjon kommer man ikke utenfor gata, dessverre. Anonymkode: f4599...08e 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 Hvilket kontinent er han fra? Hadde insistert på å bestille og betale eget hotell. Anonymkode: 5d579...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #16 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det må du aldri finne på. Du risikerer å aldri komme hjem igjen, eller enda verre, bli solgt som hore. Anonymkode: c77dc...d70 Altså, dette er krisemaksimering når du ikke engang vet hvilket land det er... TS: hvilket område det er og hvor mye kontakt dere har hatt har ganske mye å si. Jeg ville ikke gjort det, mest av alt fordi jeg ikke ville orket noe avstandsforhold med så stor avstand... Men for moros skyld så hadde jeg bare booket hotell/hostel, møtt fyren og hatt det gøy, men ikke blitt med han hjem. Anonymkode: 39653...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #17 Skrevet 25. september 2022 Tomatplanten skrev (22 minutter siden): Ville dere dratt på date til utlandet? Hvis du f.eks har møtt personen en gang før, men han er ikke fra Norge. Og isåfall, ville du tatt forhåndsregler, og hvilke? Er dette bare trolling? Utlandet er teknisk sett alt utenfor Norge. Danmark er "utlandet", Sverige er "utlandet", osv. Det første du bør gjøre er å påpeke hvor "utlandet" er? Da spesifikt, hvilket land det dreier seg om, slik at vi ikke trenger å gjette de andre 197++ landene her i verden. For det andre, om du skal møte noen, (helt avhengig først og fremst om det er et trygt land i Vest-Europa, Canada og lignende), er å ha hatt flere FaceTime video calls med fyren. Men hvis du har møtt han en gang før, så er i alle fall det i orden, da vet du at han eksisterer og ikke er noe Catfish. Ellers sjekk han ut på sosiale medier, og ikke minst, om det kommer til det stykket der det blir noe første eller - i dette tilfellet - andre møte, så møtes dere offentlig på restaurant, en respektabel plass, gjerne på dagen eller tidlig kveld, men ikke noe sent. Ikke drikk alkohol, og ikke ta imot drink glass fra fremmede, inkludert han. Du sover selvsagt alene på noenlunde kjent hotell, osv, hvis det blir snakk om at du må booke rom. Anonymkode: af4f4...789 2 1
Tomatplanten Skrevet 25. september 2022 Forfatter #18 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Haha høres ut som en bra historie, fortell! Anonymkode: d20c3...f18 Ja fortell! Ikke mye escape plan på en båt 😅
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #19 Skrevet 25. september 2022 Tomatplanten skrev (34 minutter siden): Ville dere dratt på date til utlandet? Hvis du f.eks har møtt personen en gang før, men han er ikke fra Norge. Og isåfall, ville du tatt forhåndsregler, og hvilke? Absolutt ikke! Og hvem ville gjort det? 😄 Lukter litt Tinder-svindel her Anonymkode: f9ccf...5ff
Tomatplanten Skrevet 25. september 2022 Forfatter #20 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dette bare trolling? Utlandet er teknisk sett alt utenfor Norge. Danmark er "utlandet", Sverige er "utlandet", osv. Det første du bør gjøre er å påpeke hvor "utlandet" er? Anonymkode: af4f4...789 Troll? nei jeg tenker det er fint å vite hva dere jenter / gutter generelt ville tenkt på i sånn situasjon, og om de ville dratt og hvor mye info som man må kunne vite før man drar. —— Men gir litt bakground info; Ingen cat fish eller Tinder swindler. Er fra USA, født i Midtøsten (religiøs) og vil møtes i Lisboa på tirsdag og sier han har booket et Airbnb. Har han på fb, og ser han har venner, og vet fullt navn. Har sjekka LinkedIn og det stemmer at han jobber der han sier. Men han tørr ikke ha insta/ snap fordi han er redd for å være «for offentlig.». Han har mange aliasnavn tho, fordi han sier at han har mange ansatte som «kan søke opp info om han.». han flyr fra usa i morgen for å si hei, og venter egentlig bare på et ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå