Gjest Lilleulv Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Jeg har ei venninne som jeg ikke føler er noen god venninne... Vi var bestevenner på videregående, men mista litt kontakten når jeg flytta. Allikevel kom hun alltid med julegave på julaften, og jeg fikk kort på bursdagen min. for 3 år siden begynte vi å få litt kontakt igjen. Alt var som i gamledager liksom, like morsomt å være sammen med henne. Og jeg passa på å ta meg tid til å besøke henne HVER gang jeg var på hjemstedet på besøk. Men så var hun i Kristiansand hvor jeg bodde, men hadde ikke tid til å komme innom meg... Jeg ble litt skuffa da, tok det nesten som en selvfølge at hun skulle komme. og etter det mista vi kontakten (dette var på sommeren). Jeg fikk ikke en eneste melding før hun dukka opp med en julegave på julaften. Jeg fikk litt sjokk for jeg hadde ikke kjøpt noe til henne, så jeg måtte ut og fikse noe kjapt da... Men vi hadde ikke noe kontakt etter det, før på julaften i fjor så kom hun med gave igjen. Jeg fikk en melding på forhånd så jeg rakk å kjøpe noe til henne også... Da jeg flytta "hjem" igjen i mars, fikk vi kjempegod kontakt igjen. Det gikk veldig dårlig med mannen og de skulle kanskje skilles. Hun trengte en skulder å gråte på og vi prata masse... Så en kveld hadde vi avtale om å se film, men hun kom aldri. jeg hørte ikke noe mer... så jeg sendte melding og hørte hvordan det gikk, og da hadde alt ordna seg med hun og mannen og de hadde det kjempebra. Har ikke hørt noe siden. Dette var i sommer... MEN nå begynner jeg å frykte at hun kommer med julegave på julaften igjen og jeg føler liksom ikke at vi skal kjøpe til hverandre når vi ikke har noe kontakt. hadde dere hatt en gave klar til henne? Jeg kan banne på at hun ringer på hos meg på julaften med en gave... Det verste er at hun er egentlig en skikkelig god venninne. Hun er så utrolig koselig å være sammen med, og blir alltid kjempeglad for å se meg. Da jeg var syk søkte hun masse på internett for å sette seg inn i hva som feilte meg og sånn... Så jeg tenker litt at det er sikkert bare sånn det blir... hun har mann og barn... Men blir jo lei meg for det og savner henne når vi ikke har noe kontakt Hva hadde dere gjort?
Rav Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 Jeg sa ifra i fjor til en venninne, det vil si jeg spurte hva hun syntes, og foreslo å heller prøve å møtes (hadde ikke sett hverandre på minst et år). Hun sa det var greit, mulig hun ble litt snurt - eller kanskje hun hadde tenkt tanken selv, og ble letta? Jeg ville ihvertfall gjort det slik. Foreslå å heller stikke ut og spise sammen eller noe?
Gjest Lilleulv Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Jeg sa ifra i fjor til en venninne, det vil si jeg spurte hva hun syntes, og foreslo å heller prøve å møtes (hadde ikke sett hverandre på minst et år). Hun sa det var greit, mulig hun ble litt snurt - eller kanskje hun hadde tenkt tanken selv, og ble letta? Jeg ville ihvertfall gjort det slik. Foreslå å heller stikke ut og spise sammen eller noe? ← åh jaa, det er jo en kjempeidé. Men hvis jeg foreslår det på den måten, så virker det som jeg tar det for gitt at hun har tenkt til å kjøpe gave til meg, og det er jo ikke sikkert hun har tenkt til det i år da........
Rav Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 åh jaa, det er jo en kjempeidé. Men hvis jeg foreslår det på den måten, så virker det som jeg tar det for gitt at hun har tenkt til å kjøpe gave til meg, og det er jo ikke sikkert hun har tenkt til det i år da........ ← Nei, men da kan du jo ta utgangspunkt i at du har tenkt på det, for det har du jo. Men at det hadde vært mer naturlig og koselig å faktisk se hverandre - synes ikke du trenger å tenke på hvorvidt hun hadde gitt gave eller ei.
Retz Skrevet 29. november 2005 #5 Skrevet 29. november 2005 åh jaa, det er jo en kjempeidé. Men hvis jeg foreslår det på den måten, så virker det som jeg tar det for gitt at hun har tenkt til å kjøpe gave til meg, og det er jo ikke sikkert hun har tenkt til det i år da........ ← So what? Hun har jo kjøpt julegave til deg (nesten?) hvert år, så da er det naturlig å tenke at hun vil gjøre det samme i år. Eller du kan ta den mer diplomatiske "vi"; "Vi har jo pleid å kjøpe gaver til hverande, men skal vi finne på noe annet i år?" Og så komme med forslaget om å møtes. En annen sak er at man behøver ikke kjøpe julegaver til mennesker man får julegave av.
Gjest Lilleulv Skrevet 29. november 2005 #6 Skrevet 29. november 2005 So what? Hun har jo kjøpt julegave til deg (nesten?) hvert år, så da er det naturlig å tenke at hun vil gjøre det samme i år. Eller du kan ta den mer diplomatiske "vi"; "Vi har jo pleid å kjøpe gaver til hverande, men skal vi finne på noe annet i år?" Og så komme med forslaget om å møtes. En annen sak er at man behøver ikke kjøpe julegaver til mennesker man får julegave av. ← du har rett, det skal jeg jammen gjøre... Lyst til å treffe henne før jeg flytter også...
Fakse Skrevet 29. november 2005 #7 Skrevet 29. november 2005 Altså, har jeg forstått deg rett når jeg tror at dere har kjøpt gave til hverandre hvert år siden vgs? I såfall har dere jo en ganske lang "tradisjon", og det er ikke så rart å tro at hun kommer til å kjøpe i år også. Den ene muligheten er da å kjøpe noe som du har liggende klart, som du enten kan gi til andre om hun ikke kommer, eller kan tenke deg å ta selv. Det andre er å gjøre som Rav sier her, og foreslå at dere møtes i stede. Jeg har gjort det med flere av vennene mine. Vi er enige om å bruke litt tid og penger på å gå ut på cafe eller en billig restaurant sammen en gang rundt jul, i stede for å bruke tid og penger på å finne en julegave. Om hun ikke er interessert i det siste synes jeg ikke det er så rart om du svarer "da skal vi kanskje bare droppe gave helt, siden vi aldri møtes", så er problemet ute av verden.
Belit Skrevet 29. november 2005 #8 Skrevet 29. november 2005 Jeg synes det høres ut som hun faktisk er en venninne du setter stor pris på, jeg?! Det må da være kjempekoselig å treffes når det alltid er sånn stas, selv om det blir sjelden. Sånn er nå engang livet når man er i småbarnsfasen. Hun utnytter deg jo ikke?! For meg er det ihvertfall ikke mulige å opprettholde så tette vennskap som jeg gjorde før, men det betyr absolutt ikke at jeg ikke bryr meg om venninnene mine lenger. Bedre da å fokusere på å ha det virkelig hyggelig de gangene vi får det til, og så prøve å sende en liten mail og sms i ny og ne imellom de treffene vi får til. Kjøp en liten men omtenksom presang bare fordi du er glad i henne, da vel! Eller send en juleblomst eller gi henne noe hjemmelaget i en pen krukke eller boks. Ikke bry deg om hvorvidt hun kommer med noe. Det viktige er jo å vise at du setter pris på henne, ikke å bytte presang!
Gjest Lilleulv Skrevet 29. november 2005 #9 Skrevet 29. november 2005 (endret) Ja, jeg setter veldig veldig pris på henne, men når det går 8-9 mnd uten en ENESTE sms eller mail?? etter at jeg har stilt opp for henne i en periode da det ikke gikk så bra? jeg synes den der er litt kjip en sms har man da tid til... og hun sa ikke fra en gang den gangen vi skulle se film, bare dukka ikke opp. det er litt typisk henne egentlig. skjer hver eneste gang når vi har fått masse kontakt igjen. Endret 29. november 2005 av Lilleulv
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #10 Skrevet 29. november 2005 Jeg hadde en slik venninne, fra vgs akkurat som du sier.. Men etter at jeg ble behanla som mental søppeldunk, hver gang ting gikk til helvete med henne, og aldri hørte noe ellers, har jeg rett og slett kuttet kontakten! Trenger ikke mennesker som suger energi ut av meg, og vennskap går faktisk begge veier! Sier ikke at det er det rikige å gjøre i din situasjon.. Synes ideen om å finne på noe sammen var god!
Gjest Lilleulv Skrevet 11. desember 2005 #11 Skrevet 11. desember 2005 Herreguuuuuud, dette er bare helt utrolig... Jeg sendte melding og skrev at vi pleide jo alltid å kjøpe gave til hverandre, men kanskje vi heller i år skulle prøve å finne på noe, gå ut, møtes... hun var helt med på det, og vi har samla en liten gjeng (4 jenter fra vgs) som skal møtes hos henne. og så får jeg melding i dag om at hun hadde en liten ting til meg også. åååååååååååååååååååååå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå