AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Dere hadde ikke vært begeistret hvis en mann du swipet venstre sjekket deg opp i virkeligheten. Du har allerede bestemt at han ikke er bra nok for deg. Derfor går rådet deres i mot all logikk. Tinder avgjør hvem som er bra nok til å videreføre gener og hvem som ikke er det. Anonymkode: 69780...28c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Kan du oversette overskriften din til noe som gir mening? Anonymkode: 98443...ead 19
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dere hadde ikke vært begeistret hvis en mann du swipet venstre sjekket deg opp i virkeligheten. Du har allerede bestemt at han ikke er bra nok for deg. Derfor går rådet deres i mot all logikk. Tinder avgjør hvem som er bra nok til å videreføre gener og hvem som ikke er det. Anonymkode: 69780...28c Nei, det er feil. Både menn og kvinner på windows-shopping av mennesker fokuserer på utseende. Men kvinner har flere å velge mellom. Derfor er det lett å sweipe vekk menn som ellers er attraktive nok i virkeligheten. Tinder ender opp med å ikke fungere bra for noen. Anonymkode: b1e6e...a59 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere hadde ikke vært begeistret hvis en mann du swipet venstre sjekket deg opp i virkeligheten. Du har allerede bestemt at han ikke er bra nok for deg. Derfor går rådet deres i mot all logikk. Tinder avgjør hvem som er bra nok til å videreføre gener og hvem som ikke er det. Anonymkode: 69780...28c Bestemt..Tinder avgjør?...Logikk?..Sikker på at du brukte riktige ord her..?...i riktig rekkefølge? Anonymkode: d3631...ae7 3
Vaffelhunden Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Problemet er vel heller hvor man skal møtes. Når man er ferdig med VGS og evt. høyere utdanning, så har ikke menn og kvinner så mange felles arenaer igjen. Man skal ikke flørte med kollegaer, man skal ikke ta kontakt på treningssenter (når jeg er på trening er jeg der for å trene), man skal ikke ta kontakt på bussen. Det er vel da bare byen og festival igjen, men mange på 26+ har vel sluttet med begge deler for lengst. Både de mennene som aldri fikk seg noe, og damene som er ferdig med ONS. Og dette er også utseendesentrerte arenaer. Mange jobber i tilnærmet homokjønnede miljøer. Mange har bare venner av eget kjønn, der hele venne/veninne-gjengen er i samme situasjon. Så man får ikke møtt noen gjennom felles venner heller, fordi ingen av vennene dine har venner av det motsatte kjønn. 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Det er ganske låst ja. De færreste menn har bra nok utseende for tinder, og det er de samme mennene som lykkes på byen som på tinder. Menn har ikke lov til å snakke med fremmede damer, heller ikke lov til å gjøre fremstøt mot venninner eller kolleger. Jeg anbefaler alle unge menn å investere i en Playstation 5 i stedet 😂 Anonymkode: 1f9aa...b5e 1
MissIndependent45 Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Vaffelhunden skrev (47 minutter siden): Problemet er vel heller hvor man skal møtes. Når man er ferdig med VGS og evt. høyere utdanning, så har ikke menn og kvinner så mange felles arenaer igjen. Man skal ikke flørte med kollegaer, man skal ikke ta kontakt på treningssenter (når jeg er på trening er jeg der for å trene), man skal ikke ta kontakt på bussen. Det er vel da bare byen og festival igjen, men mange på 26+ har vel sluttet med begge deler for lengst. Både de mennene som aldri fikk seg noe, og damene som er ferdig med ONS. Og dette er også utseendesentrerte arenaer. Mange jobber i tilnærmet homokjønnede miljøer. Mange har bare venner av eget kjønn, der hele venne/veninne-gjengen er i samme situasjon. Så man får ikke møtt noen gjennom felles venner heller, fordi ingen av vennene dine har venner av det motsatte kjønn. Men du... å kontakte fremmede damer på gata/treningssenteret/bussen er jo nøyaktig det samme som Tinder. Det er vindusshopping der du plukker deg ut den peneste dama. Det er da plenty med mennesker som treffer hverandre via jobb, via felles kjente, via interesser.... Mulighetene er uendelige. Hvis du holder deg til den samme lille vennegjengen og aldri stikker nesa utafor den sfæren, så burer du jo deg selv inne. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Det virker jo som det er en bred enighet om at det ikke finnes arenaer hvor personer av begge kjønn kan møtes lengre, men hvrodan kan dette endres? Hvordan ville en ideell møteplass sett ut? Hvor en unngår overdrev alkoholforbruk og altfor raske avgjørelser basert på utseende? Hvor en faktisk må prate litt med hverandre, og ikke vet 100% nøyaktig hva en går til når en møter opp. Det finnes jo ungdomklubber hvor ungdom kan gjøre diverse hobbyer etter skole og for å unngå problemer eller hva enn, kan vi ikke bare lage noe lignende for voksne? Eksempelvis etter at du har fullført middagen kl 18, så vandrer du ned på "ett eller annet navn" spiller ett brettspill/dataspill/maler/biljard/prater/spiller kort/ hva som helst egentlig i ett par timer før leggetid og neste arbeidsdag. I dag må jo noen tjene penger for at lokalene skal holdes åpne og rene, men hvis det blir dyrt å spille kort blir det lettere å velge vekk. Kanskje noe annen løsining kunne finansiert dette? Dugnad? Anonymkode: ff648...6ee
Vaffelhunden Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 10 minutter siden, MissIndependent45 said: Men du... å kontakte fremmede damer på gata/treningssenteret/bussen er jo nøyaktig det samme som Tinder. Det er vindusshopping der du plukker deg ut den peneste dama. Det er da plenty med mennesker som treffer hverandre via jobb, via felles kjente, via interesser.... Mulighetene er uendelige. Hvis du holder deg til den samme lille vennegjengen og aldri stikker nesa utafor den sfæren, så burer du jo deg selv inne. Ser ikke helt hvorfor du adresserer dette til meg personlig (virker det som) Personlig har jeg faktisk aldri møtt noen som jeg vet har møtt partneren sin gjennom jobb/hobby.
Vaffelhunden Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det virker jo som det er en bred enighet om at det ikke finnes arenaer hvor personer av begge kjønn kan møtes lengre, men hvrodan kan dette endres? Hvordan ville en ideell møteplass sett ut? Hvor en unngår overdrev alkoholforbruk og altfor raske avgjørelser basert på utseende? Hvor en faktisk må prate litt med hverandre, og ikke vet 100% nøyaktig hva en går til når en møter opp. Det finnes jo ungdomklubber hvor ungdom kan gjøre diverse hobbyer etter skole og for å unngå problemer eller hva enn, kan vi ikke bare lage noe lignende for voksne? Eksempelvis etter at du har fullført middagen kl 18, så vandrer du ned på "ett eller annet navn" spiller ett brettspill/dataspill/maler/biljard/prater/spiller kort/ hva som helst egentlig i ett par timer før leggetid og neste arbeidsdag. I dag må jo noen tjene penger for at lokalene skal holdes åpne og rene, men hvis det blir dyrt å spille kort blir det lettere å velge vekk. Kanskje noe annen løsining kunne finansiert dette? Dugnad? Anonymkode: ff648...6ee Jeg tror slike arenaer vil ende opp som de fleste andre sosiale arenaer. Folk drar dit med folk de kjenner fra før, og de som drar alene blir sett på som rare. Og siden det ikke er alkohol i bildet vil ingen snakke med fremmede.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 TS her. Mente å skrive «Tinder» på slutten av overskriften i stedenfor «kvinner». Anonymkode: 69780...28c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 MissIndependent45 skrev (30 minutter siden): Det er vindusshopping der du plukker deg ut den peneste dama Nå tenker du som en dame. Menn velger nok den som er pen nok men mest av alt den som ser snillest og mest imøtekommende ut. Er mulig damer kun ser på utseende, høyde, muskler og ikke om han er snill. Anonymkode: 69780...28c
MissIndependent45 Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 Vaffelhunden skrev (16 minutter siden): Ser ikke helt hvorfor du adresserer dette til meg personlig (virker det som) Personlig har jeg faktisk aldri møtt noen som jeg vet har møtt partneren sin gjennom jobb/hobby. Og jeg kjenner ingen som har møtt partneren sin på sjekkeapper. 2
MissIndependent45 Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå tenker du som en dame. Menn velger nok den som er pen nok men mest av alt den som ser snillest og mest imøtekommende ut. Er mulig damer kun ser på utseende, høyde, muskler og ikke om han er snill. Anonymkode: 69780...28c De fleste går i sine egne tanker på offentlige steder, så slikt er jo umulig å se. Og nei, damer ser ikke på slike ting, men på apper og slikt er det jo ikke andre valg, ser du ikke det? Det er ikke mulig å lese en manns personlighet på en datingapp. Ikke i fylla på byen heller. Det er jo derfor dette har blitt pulearenaer. Og da er det likt for alle, de peneste får likes/match. Det er jo grunnen til at jeg sletta Tinder i utgangspunktet, det er useriøst og helt umulig for en som ikke kun er ute etter sextreff. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 28 minutter siden, Vaffelhunden said: Jeg tror slike arenaer vil ende opp som de fleste andre sosiale arenaer. Folk drar dit med folk de kjenner fra før, og de som drar alene blir sett på som rare. Og siden det ikke er alkohol i bildet vil ingen snakke med fremmede. Jeg tror egentlig du har veldig rett i det. Syntes det er helt absurd egentlig. Vi lever jo i den mest fredelige tiden i menneskehistorien, men folk er så lite villig til å prate med fremmede. Hvordan har det egentlig blitt sånn? En kan jo krysse fingrene for at en eller annen unik kultur hadde oppstått. Folk sier jo fortsatt hei til hverandre på fjelltur enda, men kanskje det også faller bort snart. Blir rart at vi alle skal gå en mannsalder og betale skatt til et fellesskap med en gjeng fremmede vi ikke våger å prate med. Anonymkode: ff648...6ee
Tomatplanten Skrevet 25. september 2022 #16 Skrevet 25. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere hadde ikke vært begeistret hvis en mann du swipet venstre sjekket deg opp i virkeligheten. Du har allerede bestemt at han ikke er bra nok for deg. Derfor går rådet deres i mot all logikk. Tinder avgjør hvem som er bra nok til å videreføre gener og hvem som ikke er det. Anonymkode: 69780...28c Skjønner ikke helt anklagen her. Som andre skriver, Tinder gir deg ikke noe annet valg enn å gå etter utseendet, og meldinger på appen gir ingen inntrykk av personlighet, derfor går man etter utseende først, for … alle drømmer om en vakker mann eller dame. Men sveiper man nei på en person, og så møtes man i virkeligheten er det som å begynne på 0, med nye inntrykk igjen. For da er det jo kjemien som avgjør om man går videre med det og holder kontakt. Mange damer som sveiper nei vet ikke hva de sveiper nei til. Endret 25. september 2022 av Tomatplanten X
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #17 Skrevet 25. september 2022 Mange venninner er nok single pga av at Tinder har ødelagt måten man ser på dating. Men ingenting overgår god gammeldags sjekking i virkeligheten, og aldri har jeg tenkt dårlig om en mann som sjekket meg opp selv om det ikke var kjemi. Jeg har så mye respekt for alle som sjekker irl. Et lite sidespor; Var på cafe på fredag og så en mann (var med gutta) som jeg syns så snill og søt ut. Jeg holdt øyenkontakten hele veien og smilte. Han var tydelig interessert osv, men gjorde ikke noen moves. Jeg tenkte jeg måtte hjelpe til, og når han gikk på do gikk jeg til baren slik at han måtte gå nært forbi meg på vei ut. Han så meg, stoppet litt men ble for sjenert og så aldri tilbake. Lost opportunity Anonymkode: 9eb2b...882
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #18 Skrevet 25. september 2022 Tomatplanten skrev (7 minutter siden): Var på cafe på fredag og så en mann (var med gutta) som jeg syns så snill og søt ut. Jeg holdt øyenkontakten hele veien og smilte. Han var tydelig interessert osv, men gjorde ikke noen moves. Jeg tenkte jeg måtte hjelpe til, og når han gikk på do gikk jeg til baren slik at han måtte gå nært forbi meg på vei ut. Han så meg, stoppet litt men ble for sjenert og så aldri tilbake. Lost opportunity Du kan tenke deg om det hadde endt annerledes om sutrete kvinner ikke startet hashtaggen #villebarepratelitt. Anonymkode: 69780...28c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #19 Skrevet 25. september 2022 😮 sutrete kvinner Anonymkode: 9eb2b...882 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #20 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere hadde ikke vært begeistret hvis en mann du swipet venstre sjekket deg opp i virkeligheten. Du har allerede bestemt at han ikke er bra nok for deg. Derfor går rådet deres i mot all logikk. Tinder avgjør hvem som er bra nok til å videreføre gener og hvem som ikke er det. Anonymkode: 69780...28c Hæ? Er det en ting jeg virkelig ikke trenger for å møte noen, så er det Tinder eller andre apper. Tinder avgjør ingen ting. Oppfordrer alle til å slette Tinder, og kom dere ut å møt folk i det virkelige liv. Mye enklere å «sjekke» opp noen indet virkelige liv en på en app💃🏼 Anonymkode: 82d2e...1f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå