AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Jeg møtte en fyr på Tinder og vi hadde sex noen ganger, jeg hadde ikke hatt sex på en stund, så det ble mye og jeg var veldig fuktig i trusen den perioden, hehe. Dette var sikkert grunnen til at jeg fikk sopp, jeg klødde noe grusomt i skjeden, men jeg gikk til apoteket og kjøpte den pillen og tok krem, så nå er det borte. Men den perioden jeg hadde sopp, så var han fyren på reise, så det passet bra for meg pga soppen. Men nå er han tilbake og han er avvisende på å møte meg, han sier han vil møte meg igjen og forsette dette, men han er mer stille og sier han ikke er i form til å møte meg nå, finner grunner. Det er merkelig. Jeg lurer derfor på om han kanskje også har fått sopp og er flau over det? Prikker på tissen eller noe? Smitter sopp? Har han også sopp siden jeg hadde det? Jeg tror mannfolk må til legen om de har det, at det kun er kvinner som kan gå til apoteket og fjerne det. «Spørsmålet er om han har sopp siden jeg hadde det» ??? Anonymkode: 7f473...79f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Ja, det smitter ja. Har smittet mannen flere ganger med det. Anonymkode: 2cacd...e2f 1
Olaug Olsen Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Sopp kommer ofte som en bivirkning av p-pille bruk. Har derfor en teori om at menn ikke smittes like raskt som kvinner, siden de ikke bruker p-piller. De er ikke i medisin-indusert ubalanse, slik kvinner er.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Antagelig oppstod soppen hos deg, det er vanligst. Du kan bl.a. få sopp som en reaksjon mot hans sperm, dersom han ikke bruker kondom. Balansen i skjeden endres, og dette kan gi sopp eller bakteriell vaginose. Du kan forebygge dette ved å bruke reseptfrie behandlingsmidler fra apotek (f.eks. Multigyn eller Vivag). Sopp kan også oppstå ved menstruasjon eller dersom du opplever mye stress. Sopp kan smitte mellom seksualpartnere. Ping-pong-smitte er vanlig, og derfor er det viktig at begge parter behandler seg for sopp. Menn behandles med soppdrepende krem, og eventuelt oralt dersom soppen ikke går ikke tilbake ved behandling med krem. Anonymkode: 8bfec...05b 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Ja. Jeg har fått sopp 4-5 ganger etter smitte fra samboer. Spør du en gynekolog, urolog eller fastlege, så får du og beskjed om at en soppinfeksjon hos en kvinne eller mann, kan smitte partneren. Har den ene sopp infeksjon, så burde og partner behandle seg ved minste ubehag. Mma burde og avstå fra sex frem til alle symptomer er borte. BTW, første treff ved søk på Google er dette. Det hender det lønner seg å Google seg frem til svar hos litt seriøse sider, og ikke bare stole på anonyme mennesker på ett forum 😉 https://www.helsenorge.no/sykdom/underliv/underlivssopp/#:~:text=Soppinfeksjon i skjeden kan overføres,derfor bør begge behandles samtidig. Anonymkode: 725a5...ab2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Haha, stakkars mann. Da har han fått prikker på tissen og er flau over det. Jeg har ikke sopp lenger, fjernet det med produkt fra apotek med en gang. Men jeg er usikker på om han gjør noe med det, kanskje han ikke vet hva det er. Men det er sikkert derfor han ikke vil møte mer nå. Skal jeg spørre han? Fortelle at jeg fikk sopp og om han fikk det også? Tenk om han tror det er noe kjønnssykdom og er døds redd da? Mannfolk tørr ikke åpne seg så mye om slikt, ikke sikkert han tørr å dra til apoteket. Men jeg kan gjøre det for han da. skal jeg spørre om han har sopp?😬😬 Anonymkode: 7f473...79f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, stakkars mann. Da har han fått prikker på tissen og er flau over det. Jeg har ikke sopp lenger, fjernet det med produkt fra apotek med en gang. Men jeg er usikker på om han gjør noe med det, kanskje han ikke vet hva det er. Men det er sikkert derfor han ikke vil møte mer nå. Skal jeg spørre han? Fortelle at jeg fikk sopp og om han fikk det også? Tenk om han tror det er noe kjønnssykdom og er døds redd da? Mannfolk tørr ikke åpne seg så mye om slikt, ikke sikkert han tørr å dra til apoteket. Men jeg kan gjøre det for han da. skal jeg spørre om han har sopp?😬😬 Anonymkode: 7f473...79f TS som skrev her, ja meg, TS Anonymkode: 7f473...79f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Jepp! Jeg smittet en tidligere kjæreste, og forhuden hans ble skikkelig trang, rød og klødde. Gikk over når vi begge behandlet oss samtidig 👍 Anonymkode: 3caf1...763 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp! Jeg smittet en tidligere kjæreste, og forhuden hans ble skikkelig trang, rød og klødde. Gikk over når vi begge behandlet oss samtidig 👍 Anonymkode: 3caf1...763 Men skal jeg spørre han om han har sopp? Vi er ikke så trygg på hverandre, kun møtt hverandre noen få ganger… Anonymkode: 7f473...79f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Men skal jeg spørre han om han har sopp? Vi er ikke så trygg på hverandre, kun møtt hverandre noen få ganger… Anonymkode: 7f473...79f Om dere har vært trygge nok til å ha sex, så bør man være trygg nok til å snakke om seksuell helse også. Hadde sagt ifra, ja. Anonymkode: 3caf1...763 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha, stakkars mann. Da har han fått prikker på tissen og er flau over det. Jeg har ikke sopp lenger, fjernet det med produkt fra apotek med en gang. Men jeg er usikker på om han gjør noe med det, kanskje han ikke vet hva det er. Men det er sikkert derfor han ikke vil møte mer nå. Skal jeg spørre han? Fortelle at jeg fikk sopp og om han fikk det også? Tenk om han tror det er noe kjønnssykdom og er døds redd da? Mannfolk tørr ikke åpne seg så mye om slikt, ikke sikkert han tørr å dra til apoteket. Men jeg kan gjøre det for han da. skal jeg spørre om han har sopp?😬😬 Anonymkode: 7f473...79f Er han ikke voksen nok til å ta ansvar for sin egen helse? Om han er redd for kjønnssykdom, så burde han faktisk bestille seg en legetime å få sjekket seg. Når jeg smitta typen, så hadde han så store plager at han ikke klarte ha sex. Som en voksen mann så gikk han på apoteket å fikk salve. Og han var ikke det minste flau. Og om han ikke vil møte deg mer for en sånn filleting, er ham verdt samle på? Det kan være mange andre grunner til at han er tilbakeholden. Anonymkode: a2414...1ef 1
Pilga Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 Du kan nok slå det helt fra deg at han har blitt smittet av det. Vi kvinner kan fort ha små sporer av sopp, uten at vi merker det også. Har selv hatt noen heftige infeksjoner med dette! og det har aldri smittet over på mannen. Aldri vært borte i at min samboer, kjæreste eller whatever har fått dette Sopp kommer av at Ph-verdien i underlivet er påvirket. Det kan påvirkes av: antibiotika Såpe, eller andre stoffer som sæd o.l som forstyrrer ph Tette klær som gir et tett og ikke-pustende miljø i underlivet.
Grüner Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Haha, stakkars mann. Da har han fått prikker på tissen og er flau over det. Jeg har ikke sopp lenger, fjernet det med produkt fra apotek med en gang. Men jeg er usikker på om han gjør noe med det, kanskje han ikke vet hva det er. Men det er sikkert derfor han ikke vil møte mer nå. Skal jeg spørre han? Fortelle at jeg fikk sopp og om han fikk det også? Tenk om han tror det er noe kjønnssykdom og er døds redd da? Mannfolk tørr ikke åpne seg så mye om slikt, ikke sikkert han tørr å dra til apoteket. Men jeg kan gjøre det for han da. skal jeg spørre om han har sopp?😬😬 Anonymkode: 7f473...79f Da tror jeg du må starte med å si at du fikk det og er redd du kan ha smittet han. Spør du han om han har sopp uten å si det, vil du skremme han vekk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 Årsaken til sopputbrudd er nedsatt immunforsvar. Immunforsvaret ordner normalt opp med både sopp, midd, virus og bakterier uten at vi legger merke til det. Soppsporer finnes over alt alltid. Har vi et normalt fungerende immunforsvar, slipper de ikke til. Anonymkode: 7e40d...e6e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 1 hour ago, Pilga said: Du kan nok slå det helt fra deg at han har blitt smittet av det. Vi kvinner kan fort ha små sporer av sopp, uten at vi merker det også. Har selv hatt noen heftige infeksjoner med dette! og det har aldri smittet over på mannen. Aldri vært borte i at min samboer, kjæreste eller whatever har fått dette Sopp kommer av at Ph-verdien i underlivet er påvirket. Det kan påvirkes av: antibiotika Såpe, eller andre stoffer som sæd o.l som forstyrrer ph Tette klær som gir et tett og ikke-pustende miljø i underlivet. Også kan det smittes. Anonymkode: 93872...aee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå