Gå til innhold

Kan jeg fryse purre i pose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse purre. Kan disse deles, vaskes og fryse i pose? Holder de et år eller blir de bare Vassne?

Skrevet

Ja, de kan deles, vaskes, kuttes opp i ønsket størrelse og fryses i poser. Bare å ta av og slenge de i pannen ved behov.

Anonymkode: 0a1c2...861

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, de kan deles, vaskes, kuttes opp i ønsket størrelse og fryses i poser. Bare å ta av og slenge de i pannen ved behov.

Anonymkode: 0a1c2...861

Signerer. Gjort det flere ganger.

Skrevet (endret)

Jeg synes store biter blir vassent, men tynne ringer fungerer godt. Passer uansett best til matretter der den skal varmes opp. Den er holdbar ganske lenge, og bør av luktgrunner pakkes grundig tett, så det ikke sprer seg purrelukt til alt annet i fryseren. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Skrevet

Bruk to poser.

Anonymkode: a26ea...be0

Skrevet

Jeg ville forvellet dem først. 

Anonymkode: bb096...d40

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville forvellet dem først. 

Anonymkode: bb096...d40

Hvorfor det? (Ærlig nysgjerrighet, ikke protest. :) 

Jeg husker fra barndommen at typiske norske "suppegrønnsaker" ble kjøpt i store mengder i sesong på høsten, skåret opp i ferdige biter og fryst ned, klare til å puttes i gryta utover vinteren. Kan ikke huske at noe av det ble forvellet, og kvaliteten var bra når det ble tatt opp igjen. 

Anonymkode: 08681...98c

Skrevet

Det finnes frosne grønnsaker på butikken. Så ja.

Anonymkode: 7e092...238

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor det? (Ærlig nysgjerrighet, ikke protest. :) 

Jeg husker fra barndommen at typiske norske "suppegrønnsaker" ble kjøpt i store mengder i sesong på høsten, skåret opp i ferdige biter og fryst ned, klare til å puttes i gryta utover vinteren. Kan ikke huske at noe av det ble forvellet, og kvaliteten var bra når det ble tatt opp igjen. 

Anonymkode: 08681...98c

Riktig og rask forvelling gjør at grønnsaker holder seg enda bedre i fryseren og under opptining, og både farge og næringsstoffer bevares også bedre. Frossengrønnsaker som ikke har vært forvellet taper mye mer vitaminer og antioksidanter. 

Anonymkode: 15b44...109

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...