AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Var på min første jobbfest og sitter igjen med blandede følelser. Jentene drakk mye og prøvde seg på vår mannlige sjef, ting blir sagt som man ikke ville sagt til vanlig. Jeg syns ikke fest med kollegaer er en god ide i det hele tatt. Kommer til å se alle på en litt annen måte framover. Hva tenker dere om jobbfest? Drikker dere mye og lar alle hemninger gå? Anonymkode: ea14e...99c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Drikker mye og lar ikke alle hemninger gå. Klarer da å ta meg sammen, men drikker ikke så jeg blir overstadig beruset! Anonymkode: f278a...baf
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Merkelig arbeidsplass. Eller kjedelig søndag... Har ikke opplevd noe slikt på 18 år i arbeidslivet. Jobbfest er bare hyggelig, og en god anledning til å bli kjent med kollegaer. Anonymkode: 711b9...df7 5 1
Blåjojo Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Drikker passelig mye til å ha det gøy uten å miste alle hemninger. Men har kollegaer som ikke kjenner sine egne begrensninger, og det er alltid like ubehagelig å se på. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Drikker minimalt eller ikke i det hele tatt på jobbfester. Klarer å kose meg og prate med folk likevel. Jeg har en tillitsposisjon og jeg ønsker ikke at de ansatte skal oppfatte meg som en utrygg person å gå til. Dvs. jeg er redd for at hvis jeg drikker for mye så kan tungen bli løsere så jeg forteller ting jeg ikke har lov til. Anonymkode: 8add5...8f2 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Var på jobbfest..ble klådd på av både sjefen og andre mannlige kolleger… hva skjer liksom? Jeg kan drikke mye, men ville aldri gjort det… Anonymkode: 44fcf...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Jeg drikker lite på jobbtest og går hjem før det blir slik du beskriver. Alltid noen som skal dra det for langt. Og skal fortelle om ting jeg ikke vil høre om. Anonymkode: 3b5ec...857 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Alltid noen som drikker for mye. Men alle stedene jeg har jobbet har folk fortsatt klart oppføre seg. Anonymkode: c8bae...955 5
Isambard Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 (endret) I vår jobb er det en festkultur. Det er lav snittalder, og de ansatte er mye sammen på fritiden. Jeg tør påstå det er et "kult" miljø. Tenk kreativ bransje. Jeg er blant de eldste og passer på å ikke drikke altfor mye. Jeg har aldri vært vitne til at noen er utro, men det er mye klemming, dansing, at folk "klenger" på hverandre. Jeg tar det som tegn på at kvinnene føler seg trygge på at de ikke blir grafset på. Ellers hadde de holdt mer avstand. Noen synes festene er for alkohol-basert, og jeg kan forstå det. Endret 26. september 2022 av Isambard
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Ikke bra, dette hadde jeg aldri deltatt på. Flaut og uprofft. Uansett hva nordmenn skal finne på må det innholde mye alkohol, derfor deltar jeg aldri på ting i flokk med alkohol på denne måten. Ville også vurdert å finne meg en annen jobb, så skille 100% mellom jobb og fritid. Isambard skrev (1 time siden): Jeg har aldri vært vitne til at noen er utro, men det er mye klemming, dansing, at folk "klenger" på hverandre. Jeg tar det som tegn på at kvinnene føler seg trygge på at de ikke blir grafset på. Ellers hadde de holdt mer avstand. Er jo alkoholen som skaper dette, ser du ikke feilen? Man drikker seg til mot, tragisk. Det kan skje ting som går for langt. Anonymkode: bb6e4...73d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uansett hva nordmenn skal finne på må det innholde mye alkohol... Anonymkode: bb6e4...73d Nei. Anonymkode: dd1e5...aba
anon01 Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 Har aldri opplevd det du skriver TS. Jeg har jobbet i en mannsdominert bransje hele min arbeidskarriere, og definitivt sett folk drikke litt for mye, men det har vi alle gjort en eller annen gang. Jeg liker jobbfester, og heier på at det kan være sosiale lag på jobb der man kan ta seg noen øl. Har aldri mistet hemningen selv, men tror at om man som kollegaer/jobbmiljø er litt for trygge på hverandre, kan man absolutt drite seg litt mer ut enn man kanskje burde.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 anon01 skrev (15 minutter siden): Har aldri opplevd det du skriver TS. Jeg har jobbet i en mannsdominert bransje hele min arbeidskarriere, og definitivt sett folk drikke litt for mye, men det har vi alle gjort en eller annen gang. Jeg liker jobbfester, og heier på at det kan være sosiale lag på jobb der man kan ta seg noen øl. Har aldri mistet hemningen selv, men tror at om man som kollegaer/jobbmiljø er litt for trygge på hverandre, kan man absolutt drite seg litt mer ut enn man kanskje burde. Ikke alle liker eller drikker alkohol, derfor bør ting være uten alkohol. Det passer best for alle Anonymkode: bb6e4...73d
anon01 Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke alle liker eller drikker alkohol, derfor bør ting være uten alkohol. Det passer best for alle Anonymkode: bb6e4...73d Er uenig der Det må være lov til å drikke en øl eller to uten at det skal være noe problem. At du drikker coca-cola og jeg drikker øl, spiller ingen rolle for meg.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 Jobbfester er så flaut Anonymkode: 4a81b...78d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 Kan det være avhengig av bransje? Jeg jobbet i mange år i hotell- og restaurantbransjen, og der var det mange som drakk mye, så mye utroskap, mye ugreit. Nå er jeg i en helt annen bransje, mannsdominert men med en del unge jenter. Med ett unntak er det ingen som er ufine eller flørter, selv om det kan drikkes ganske hardt. Anonymkode: 472b9...4b5
Isambard Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ikke alle liker eller drikker alkohol, derfor bør ting være uten alkohol. Det passer best for alle Anonymkode: bb6e4...73d Jeg skjønner at for mye alkohol-fokus kan bli ekskluderende. Man bør være bevisst på det. Samtidig godtar jeg ikke at dine preferanser skal sette en norm for alle. Det går fint an å være med på en middag og dra kl 23. Jeg ser i alle fall ikke noe problem i at vi er en sammensveiset gjeng og at mange velger å være sammen på fritiden. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 Isambard skrev (1 minutt siden): Jeg ser i alle fall ikke noe problem i at vi er en sammensveiset gjeng og at mange velger å være sammen på fritiden. Da blir jobben veldig personlig, som igjen kan påvirke valg du gjør i arbeidstiden. Derfor bør man ikke være "venner" på fritiden. Anonymkode: bb6e4...73d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 Jeg drikker ikke på jobbfester/julebord, og får dermed med meg det meste som skjer... Jobber i en stor bedrift, så på julebord er vi fort 200 stykker, så alt får jeg jo ikke med meg. Men nå har det seg sånn at jeg ofte sitter til bords med de mennene som er litt "oppe i systemet" og da kommer den ene dama etter den andre og "kaster seg" over dem. Det er en grunn til at de ikke drikker de heller, for de har jammen litt av en jobb hele kvelden med å være høflig avvisende overfor alle disse damene. Men takk og lov at de er såpass ryddige, hvis ikke kunne det vært ymse saker etter disse jobbfestene/julebordene. Anonymkode: 578ad...946
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg drikker ikke på jobbfester/julebord, og får dermed med meg det meste som skjer... Jobber i en stor bedrift, så på julebord er vi fort 200 stykker, så alt får jeg jo ikke med meg. Men nå har det seg sånn at jeg ofte sitter til bords med de mennene som er litt "oppe i systemet" og da kommer den ene dama etter den andre og "kaster seg" over dem. Det er en grunn til at de ikke drikker de heller, for de har jammen litt av en jobb hele kvelden med å være høflig avvisende overfor alle disse damene. Men takk og lov at de er såpass ryddige, hvis ikke kunne det vært ymse saker etter disse jobbfestene/julebordene. Anonymkode: 578ad...946 Jeg har sett nok tidligere.....derfor jeg stoppa det. Julelunsj uten alkohol er for eks mye bedre. Anonymkode: bb6e4...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå