Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Det er tanken som teller, heter det. Men det er da ikke noe vits i å gi hverandre skrap heller? Jeg er kanskje sær, men håndmalte eggeglass, potpurri, glassengler, såpeskåler og annet nips/ubrukelige ting vil jeg helst slippe å få. Jeg ser virkelig ikke vitsen! Jeg har venninner som kjøper for 400 og venninner som kjøper for 15 kr, og selv så ligger jeg vel på en rundt 150-200 kr (100 hvis jeg gjør et kupp). Jeg synes ikke jeg kan få en julegave til noe særlig mindre, hvis det skal ha noen nytte. Så; hva gjør man med alle nipse-venninnene? Blir folk fornærmet om man slutter å kjøpe julegave til dem? Ikke for å være kjip, men når jeg flere år på rad har brukt penger på deres julegave, bare for å få tull tilbake, blir man liksom litt lei. Og ikke søren om jeg gidder å begynne å kjøpe nips jeg også, da lar jeg haller være å kjøpe noenting.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 Jeg gir vel for det samme som deg til de beste venninnene. Til nipsevenninnene gir jeg f.eks gløgg m rosiner og nøtter, hjemmelagd karamell e.l. eller tilsvarende nips jeg har fått fra noen de ikke kjenner hehe
Gjest Chica Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Lager gaver selv til de få venninnene jeg bytter gaver med.
Gjest Miloine Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 (endret) Syntes først og fremst at mine egne barn får noe fint - litt dyrt kanskje, ikke bare en gave men litt flere. Så alle tantebarna mine bør jo få noe fint de ønsker seg........ har 9 stk. + venninnene mine sine barn. Så kommer samboeren min og foreldrene mine Mine 3 søsken og deres respektive får noe mindre dyrt, men nyttig.... Til slutt kommer venninnene mine. Jeg har da faktisk blakket meg ganske mye på alle disse julegavene, at da blir det enten ingenting eller noe billig noe. Det er tanken som teller! Dette med billige og dyre julegaver er veldig individuelt alt ettersom størrelsen på den nærmeste familie. La oss si at jeg var enebarn, barnløs, ingen søsken, ingen tantebarn og heller ingen kjæreste. JA DA KUNNE JEG HA TATT MEG RÅD TIL NOE LITT DYRERE OG FINERE TIL MINE VENNINNER! ...men barna jeg kjenner kommer faktisk i første rekke for min del når det gjelder julegaver Endret 29. november 2005 av Miloine
Arkana Skrevet 29. november 2005 #5 Skrevet 29. november 2005 Vi gir for 2-300 kroner. Har ingen nipsevenninner heldigvis.
Gjest pulverheksa ii Skrevet 29. november 2005 #6 Skrevet 29. november 2005 Har kun en venninne jeg gir julegave til. De andre pleier jeg å møte en kveld i førjulstida og gå ut og spise med. Vi syns det er viktigere å møtes enn å gi hverandre nips og annet dilldall. Hender jo selvsagt at det drypper en liten ting, men ikke hver jul. Vil ikke ha en stillingskrig hvor vi kappes om å gi hverandre smakløse ting( som mine venner og jeg er troende til , et par å gikk det inflasjon i glitter truser... )
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #7 Skrevet 29. november 2005 Jeg ville kutte ut venninnegave-greia, for det koster bare tid og penger, og det er hyggeligere at vi tar et jente-julebord eller noe isteden. Nå har visst en med ny jobb og fet bonus kjøpt gave til meg da, og må innrømme at jeg ble litt paff. Strikket ferdig de to siste parene i går, har strikket sokker til alle jentene. Bare som en ekstragreie, det koster meg jo ingenting. En fikk i våres da hun lå syk lenge, og etter det har de alle etterlyst hjemmestrikkede sokker (de fleste bestemødre o.l. begynner å forsvinne, så de er glade for at de endelig har en venninne som kan strikke ) Jeg skal snakke med den aktuelle gavegiveren og be henne ta gaven selv/bytte, for jeg har ikke råd til å gi julegaver til masse venninner jeg, er bekymret for hvordan jeg skal klare å kjøpe til familien liksom
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #8 Skrevet 29. november 2005 Det er tanken som teller! Dette med billige og dyre julegaver er veldig individuelt alt ettersom størrelsen på den nærmeste familie. La oss si at jeg var enebarn, barnløs, ingen søsken, ingen tantebarn og heller ingen kjæreste. JA DA KUNNE JEG HA TATT MEG RÅD TIL NOE LITT DYRERE OG FINERE TIL MINE VENNINNER! ...men barna jeg kjenner kommer faktisk i første rekke for min del når det gjelder julegaver ← Så du forventer fine gaver fra barnløse venninner, og gir dem tøv tilbake? Jeg synes ikke det er tanke som teller - det er ergerlig å måtte drasse på masse skrot som jeg vet kommer til å gå i søpla etter at du har vært på besøk neste gang...
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #9 Skrevet 29. november 2005 Jeg ville kutte ut venninnegave-greia, for det koster bare tid og penger, og det er hyggeligere at vi tar et jente-julebord eller noe isteden. Nå har visst en med ny jobb og fet bonus kjøpt gave til meg da, og må innrømme at jeg ble litt paff. Strikket ferdig de to siste parene i går, har strikket sokker til alle jentene. ← DET er en gave jeg virkelig hadde blitt glad for!! Ordentlige ullsøkker er jo umulig å få kjøpt, og det spiller jo ingen rolle hva gaven faktisk koster, så lenge det er noe man virkelig ønsker seg/trenger!! *Ut og skaffe seg strikkende, blakke venninner*
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #10 Skrevet 29. november 2005 Jeg er litt lei av venninner med barn jeg... Jeg skal liksom gi gaver til alle disse ungene, jeg får; INGENTING tilbake. Jeg hadde blitt fornøyd bare jeg fikk entegning fra barnet jeg, en dorullnisse, et perlebrett - bare noe? Da føler jeg ihvertfall at de har lagt merke til gaven fra meg - i havet av gaver! så i år har jeg kuttet ut alle barna, gir kun til fadderbarn og en unge jeg har endel med å gjøre, sønnen til en av mine beste venninner
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #11 Skrevet 29. november 2005 Jeg og vennegjengen min (både venner og venninner) er blitt enige om å ta et vennejulebord hvert år i steden for gaver. Det fungerer supert! Jeg synes det er mye bedre å tilbringe en kveld med vennene mine enn å få en haug med smågaver. I år blir det faktisk 5. året med vennejulebord, tror jeg.
Arkana Skrevet 29. november 2005 #12 Skrevet 29. november 2005 Vi syns det er viktigere å møtes enn å gi hverandre nips og annet dilldall.← Jeg synes det er mye bedre å tilbringe en kveld med vennene mine enn å få en haug med smågaver. ← Ja takk, begge deler.
Charmina Skrevet 29. november 2005 #13 Skrevet 29. november 2005 Jeg kjøper vel egentlig noe jeg faller for der og da uten å tenke så veldig på hva det koster! Men prøver å ikke komme over 300 kr da! Innimellom finner jeg noe veldig billig kanskje på salg eller noe og kjøper det.I år er det flere som får bøker!
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2005 #14 Skrevet 29. november 2005 Vi har også gått over til venninnejulebord i steden for å kjøpe gaver til hverandre. Mye kjekkere! Men det er nå ett par stk. som jeg kjøper til likevel. Bestevenninnen min og jeg har avtalt å gjøre som i fjor - vi skal gi hverandre et abonnement på et blad. Giveren bestemmer selvsagt hvilket blad. Vi kjenner hverandre såpass godt at vi vet hvilke blader en skal styre unna. Blir jo ganske dyrt, men samtidig så får vi jo det samme igjen fra den andre - og det er jo noe vi sikkert hadde spandert på oss selv likevel. Ellers gir jeg stort sett bort forbruksvarer så lenge det ikke er noe spesielt jeg vet at noen ønsker seg. Hater nips selv, og setter mye mer pris på en god håndkrem eller dusjkrem, sminke, ekstra god sjokolade, god te, lys fra Løiten Lys osv.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #15 Skrevet 29. november 2005 Men hvorfor må man gi hverandre gaver når man er voksne? Julekalendre, strømpen på julaften osv er jo til for barn. Må innrømme at jeg sliter med økonomien, og derfor har jeg satt en effektiv stopper for julegaver til voksne. Jeg har sagt fra at de ikke får gaver i år pga økonomien min og fordi de har alt de trenger fra før. Noe billig nips vil jeg ikke gi bort. Det er jo en ren landeplage og skader miljøet. (hva skal vi med alt vi ikke bruker...og som ikke passer inn i stua vår uansett hvordan vi forsøker plassere det...) Det hender jeg går over mine "regler" om jeg finner f.eks. et billig skjerf som jeg selv kunne tenkt meg, men jeg venter ikke noe tilbake.
Gjest Aloha Skrevet 29. november 2005 #16 Skrevet 29. november 2005 Jeg gir julegaver til et par venninner, og bruker inntil 2-300 kroner på hver. Syns det er tullete å gi små nipsgaver til en masse venninner, da prioriterer jeg heller de nærmeste og kjøper fine gaver til dem.
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2005 #17 Skrevet 29. november 2005 Jeg kjøper for ca 200 kr til mine venninner og får vel ilbake tilsvarende. Er ingen nipsdame og ingen av mine venninner er det heller. Kjøper nesten alltid noe lukseriøs sminke tilpasset hver enkelt. Er med Frysepulver om at det hadde vært hyggelig å få en liten ting/tegning fra alle barna jeg gir gaver til. Da jeg var liten sendte vi alltid takkebrev/tegning til de vi fikk gave fra. Det er ett av de barna jeg gir til som gjør det hvert år og det setter jeg veldig stor pris på.
ringblomst Skrevet 29. november 2005 #18 Skrevet 29. november 2005 Har flere venninner jeg ikke gir gave til - men sender et hjemmelaget julekort med en hyggelig hilsen. De venninnene jeg gir gave til - da ligger prisen på ca 150 kr. Har vært flere ganger jeg har avtalt med venninner å droppe julegave og heller møtes til en hyggelig middag/kafèbesøk istedenfor.
Gjest Piper Skrevet 29. november 2005 #19 Skrevet 29. november 2005 Jeg kjøper bare til en venninne, og bruker ca 250-300 kr.
Rosenrød Skrevet 29. november 2005 #20 Skrevet 29. november 2005 Synes det er koselig med venninnegaver, jeg.... Kjøper til mine fire beste venninner, prisen varierer fra 200 til 400.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå