AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Jeg er student som bor syykt dyrt på hotell mens jeg har stress letet etter sted å bo. Sa ja til et tilbud for å slippe 1000kr natta fremover(ja på sms). Men har fått et kjempetilbud to dager etter; en flott, ny rimelig leilighet i stedet for hybel. Jeg er 37 år, og det frister mer å bo fint på 55 m2 enn klaustrofobisk på 30 m2🙈Men har jo sagt ja…er jeg bundet av sms melding før kontrakt signering? Anonymkode: c62a5...7e7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Ja, du har godtatt tilbudet, så det er gjeldende. Både skriftlige og muntlige avtaler er gyldige her i landet (dog selvsagt vanskeligere å bevise muntlige), og sms telles da som en skriftlig avtale. Anonymkode: 1321f...83f 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Det er vel vanskelig å skulle kreve noe av deg uten depositum og underskrevet kontrakt. Du skal treffe noen veeeldig lite fleksible folk om de ikke har forståelse for dette, og som drar deg ril retten basert på en sms.. Anonymkode: e7abe...dcf 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Du kan jo uansett bare forklare situasjonen først. De færreste vil leie ut til noen som egt ikke vil bo der. Da blir det jo raskt oppsigelse osv. Tipper det ordner seg om du bare sender melding og sier at situasjonen har endret seg og at du dessverre må fratre tilbudet. Anonymkode: 95183...079 2 1
Barix Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Du er i prinsippet bundet av å ha akseptert tilbudet, og er erstatningsansvarlig for tapet dersom leiligheten f.eks. blir stående tom en stund før en annen leietaker kan flytte inn. Imidlertid er det for tiden så stor etterspørsel etter leiebolig au utleier antakelig får inn en annen leietaker uten problem, så jeg vil tippe det går bra å trekke deg. Bare ta kontakt med utleier så fort som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 men hvis det blir helt umulig for deg å si opp avtalen med hotellet, så kanskje du kan leie dette videre til noen andre? da får du i alle fall noen kroner tilbake igjen, i stedet for å bare sitte med utgifter både her og der... Anonymkode: 08596...88c
Gjest takinova Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Send melding og si at situasjonen din har endret seg og at du dessverre ikke lenger er interessert i TILBUDET deres.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): men hvis det blir helt umulig for deg å si opp avtalen med hotellet, så kanskje du kan leie dette videre til noen andre? da får du i alle fall noen kroner tilbake igjen, i stedet for å bare sitte med utgifter både her og der... Anonymkode: 08596...88c Du misforstår☺️ Uansett har jeg tenkt nøye gjennom det, og har bestemt meg for å ta den opprinnelige. Var litt mer kronglete reisevei enn jeg fikk med meg til den «strøkne». Anonymkode: c62a5...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå