Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #21 Skrevet 30. november 2005 Vi betaler alt sjølv, i alle fall i utgangspunktet, så får vi sjå kva dei insisterer på å få bidra med...
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #22 Skrevet 30. november 2005 jeg synes det blir feil og ta det som en selvfølge at foreldre og svigers skal være med og betale.. men hvis de tilbyr seg så er det jo greit,men hadde aldri spurt de om det
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #23 Skrevet 30. november 2005 svigers betalte 10 tusen og mine foreldre betalte 20 tusen
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #24 Skrevet 30. november 2005 Vi betaler ringene våre og invitasjoner selv. Lokalet tar svigermor og mamma og pappa tar resten. (Men det kan være at vi legger inn noe penger når det nærmer seg. Litt kjipt at andre skal betale for at vi gifter oss... Men tror ikke vi har råd til å betale så mye selv da!)
SissiB Skrevet 30. november 2005 #25 Skrevet 30. november 2005 Vi betalte klær, frisør og brudebuketten selv. Resten ble delt 50/50 mellom foreldrene mine og hans
Gjest Gjest_brura_* Skrevet 30. november 2005 #26 Skrevet 30. november 2005 Trodde dette var noe som var i riktig gamle dager. hadde håpet det da. Slik som mange fam er så er jo svigers "ungdommer" selv.gengifte med nye småbarn og etablering for andre gang. Vi selv betalte alt selv. da fikk vi det som vi ville osv. Trasig om en inviterer hundre gjester og tror svigers betaler halve hver da.
lil Skrevet 1. desember 2005 #27 Skrevet 1. desember 2005 I utgangspunktet tenkte vi å planlegge det slik at vi kunne finansiere det selv, men så virket det på mine og hans foreldre som en selvfølge at også skulle være med. Så da så.. Fint det! Tror det blir ca 15-20 000 pr par, resten dekker vi!
tass2406 Skrevet 1. desember 2005 #28 Skrevet 1. desember 2005 Vi skulle i utgangspunktet betale alt selv, men så ville mine foreldre betale for maten. Kom vel på en 15000 kr.
IdaC Skrevet 1. desember 2005 #29 Skrevet 1. desember 2005 Vi ønsket å dekke alt selv, og slik ble det til en viss grad. Foreldrene og svigers betalte for det de kjøpte inn av mat og drikke (en god del drikke og nesten all spekemat som vi hadde til nattmat). I tillegg fikk vi ca 30000 fra dem, etter bryllupet (vårt ønske), til å bruke på bryllupsreise.
Rebelle Skrevet 1. desember 2005 #30 Skrevet 1. desember 2005 Vi betalte alt selv - men så var det ingen som viste at vi gifta oss før de kom på festen heller da ;p
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #31 Skrevet 1. desember 2005 Mine foreldre betalte 25.000 og vi betalte ca 75.000 kr. Fikk i tillegg en pengegave på 10.000 kr av hans far og stemor.
Søta Skrevet 2. desember 2005 #32 Skrevet 2. desember 2005 Vi var heldige - foreldrene våre betalte halvparten hver. Og det uten for mye innblanding
Gika Skrevet 2. desember 2005 #33 Skrevet 2. desember 2005 Det er ikke en selvfølge at foreldre betaler, men jeg visste alltid at mine foreldre ville ønske å være med. De har god råd, betalte det meste i min søsters bryllup (hun og mannen var studenter da de giftet seg), og har alltid lagt stor vekt på å ikke gjøre forskjell på oss. Dermed ble det en stor sum fra dem... Svigers ønsket også å bidra, noe vi ikke hadde forutsett. Vi ble veldig overrasket over hvor mye de ønsker å legge i vårt bryllup, men har ikke klart å snakke dem ut av det. Og det er jo litt vanskelig å ikke ta imot fra dem når vi tar imot fra mine foreldre. Ingen av sidene vet "hva" de betaler, vi har et totalbudsjett og begge bidragene går inn der. Resten betaler vi. Totalopplegget og budsjettet ble i utgangspunktet lagt sånn at vi skulle kunne klare det 100% selv, men vi setter selvsagt pris på støtten. Opplegget er 99% vårt, med entusiastisk heiing fra begge foreldrepar. Prosentvis havner vi vel på 60% mine foreldre, 25% oss og 15% svigers, tenker jeg. I tillegg kommer mitt antrekk, som mamma sponser helt og fullt.
ringblomst Skrevet 5. desember 2005 #36 Skrevet 5. desember 2005 Da vi giftet oss i fjor sommer, så var vi så heldige at moren min betalte alt av mat inkl bryllupskake og snacks. Svigers betalte invitasjoner, lokalet, drikke (hadde alkoholfritt bryllup) og pynting (kirken og lokalet). Det vi betalte var klær inkl hår, negler etc, takkekort, bryllupsreisen og trompetist under vielsen. Har sikkert glemt noe, er jo blitt en stund siden vi ble gift .
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #37 Skrevet 9. desember 2005 Da vi giftet oss for 10år siden så var vi utrolig heldige. Mine foreldre og svigerforeldre har blitt kjempevenner. De har romslig økonomi - så de delte på hele bryllupet. Vi hadde 100 gjester. Vi slapp unna med å betale brudekjole og dressen til gemalen. Dette gjorde de for de ville hjelpe oss. Jeg erså glad for det flotte bryllupet de laget for oss. Vi fikk selvsagt bestemme rammene rundt bryllupet selv da. Hører med til historien at da broren min valgte et helt enkelt bryllup et par år senerer - kun med søsken og foreldre. Så fikk han selvsagt en sjekk på det beløpet som foreldrene mine hadde lagt ut i mitt bryllup. Jeg er så glad for at de er rettferdige.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #38 Skrevet 9. desember 2005 Meg som skrev over igjen... Jeg var også heldig når det gjaldt sminking og hårfrisyre. Frisøren min som jeg hadde brukt gjennom flere år - stengte faktisk salongen sin den lørdagen. Hun og jeg koste oss med et glass vin og hun gjorde en utrolig flott jobb med hår og sminke. Helt gratis - det var en kjempeflott bryllupsgave fra henne.
Gjest lilletroll Skrevet 12. desember 2005 #39 Skrevet 12. desember 2005 Mamma og pappa betalte alt bortsett fra klær og overnatting etter bryllupet tror jeg. Svigerfar betalte noe av drikkevarene.
Angelheart Skrevet 12. desember 2005 #40 Skrevet 12. desember 2005 Vi betalte alt selv. Fikk tilbud fra mamma og pappa om økonomisk hjelp, men da vi har bedre økonomi enn de har, så takket vi nei. Er litt stolt av det, faktisk! Kan iallefall si at det var helt og holdent VÅRT bryllup!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå