AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Jeg har de siste årene opplevd at folk omtaler lærerne i mer positive vendinger. Ikke bare dem jeg møter i jobbsammenheng, men nå opplever jeg at både snekkere, økonomer, ingeniører og rett og slett folk flest er på lag med oss i skolen. Jeg har dessverre lite tro på at vi oppnår noe med streiken på kort sikt, men har et håp om at vi på lang sikt kan vinne noe. Anonymkode: cb9d3...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Jeg gir dere hvertfall ikke mer støtte. Rett og slett fordi jeg synes dere ikke burde klage over en bruttolønn på ca 50.000 i mnd. Og med tanke på hvor mye "avspasering" (ferie) dere har. "Men mye vil ha mer og f... vil ha fler". Anonymkode: 9ac14...715 11 10
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg gir dere hvertfall ikke mer støtte. Rett og slett fordi jeg synes dere ikke burde klage over en bruttolønn på ca 50.000 i mnd. Og med tanke på hvor mye "avspasering" (ferie) dere har. "Men mye vil ha mer og f... vil ha fler". Anonymkode: 9ac14...715 Må ikke si det til en lærer. Har prøvd, men var ute med klørne. Har bare 5 uker ferie som andre fikk jeg til svar Anonymkode: ae348...f14 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Lærere har juleferie, høstferie, vinterferie, fri alle helger og netter og rød dager. Og for å ikke nevne sommerferien. Hvordan får de det til å bare bli 5 uker? Anonymkode: 5ef82...2f2 11 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Med såpass høy lønn, samt mengder med ferie er det virkelig ikke noe synd på lærerne.. Anonymkode: 688af...bea 19
Pusapalooza Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg gir dere hvertfall ikke mer støtte. Rett og slett fordi jeg synes dere ikke burde klage over en bruttolønn på ca 50.000 i mnd. Og med tanke på hvor mye "avspasering" (ferie) dere har. "Men mye vil ha mer og f... vil ha fler". Anonymkode: 9ac14...715 Nå syns jeg du tar i. Har absolutt ikke 50 000 brutto i måneden. Sjekk litt bedre før du uttaler deg. Alle har ikke lektor med tilleggsutdanning og full ansiennitet. 9 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lærere har juleferie, høstferie, vinterferie, fri alle helger og netter og rød dager. Og for å ikke nevne sommerferien. Hvordan får de det til å bare bli 5 uker? Anonymkode: 5ef82...2f2 Jeg glemte påskeferien Anonymkode: 5ef82...2f2 1
Pusapalooza Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lærere har juleferie, høstferie, vinterferie, fri alle helger og netter og rød dager. Og for å ikke nevne sommerferien. Hvordan får de det til å bare bli 5 uker? Anonymkode: 5ef82...2f2 Jobber i høst-, vinter- og store deler av juleferien… Jobber alle timene jeg skal gjennom uka, og mer til. 7 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Pusapalooza skrev (4 minutter siden): Jobber i høst-, vinter- og store deler av juleferien… Jobber alle timene jeg skal gjennom uka, og mer til. Det kan nok hende, men det er ingen annen yrkesgruppe som har så mye fastsatt avspasering som lærere. For de fleste andre yrkesgrupper er det vanlig med tre ukers sommerferie og sporadisk ferie gjennom resten av året dersom man får tid.... Nei, dere får nok ikke så mye sympati fremover når streiken har vart så lenge som den har gjort nå, som skaper store problemer for barn og unge, som allerede har hatt det tungt i den kritiske fasen av en pandemi. Anonymkode: 2e8aa...d81 14 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Pusapalooza skrev (5 minutter siden): Jobber i høst-, vinter- og store deler av juleferien… Jobber alle timene jeg skal gjennom uka, og mer til. Bare tull! Du gjør jo ikke det. Da jobber du vel hele sommerferien å da? Merkelig mine lærervenner legger ut i sosiale medier alle turene de er på i løpet av året... Anonymkode: 9ac14...715 12
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 Jeg har stor respekt for den viktige jobben lærerne gjør, men nå har sympatien forsvunnet. Er lei av å gå forbi de streikende lærerne med kaffekoppene sine dag etter dag. Det har vart lenge nok nå. Lønna er ikke så lav som de skal ha det til. Jeg har bachelorgrad, jobber turnus og tjener mindre enn en førskolelærer Anonymkode: 2696a...d59 14 2
Pusapalooza Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 Så mange bitre mennesker. Hvis dere tror det er så veldig lukurativt å være lærer så ta gjerne lærerutdanning. 😉 15 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 Lærere gjør en vanvittig viktig jobb. All ære til dere. Jeg kunne aldri stått i det. Både det faglige og Alt drama dere må stå i blant elever og foreldre. Tusen takk for jobben dere gjør. Men akkurat den ferien dere har, og de fridagene, de kunne jeg gått ned ganske mye i lønn for å få Anonymkode: 5ef82...2f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 Pusapalooza skrev (2 minutter siden): Så mange bitre mennesker. Hvis dere tror det er så veldig lukurativt å være lærer så ta gjerne lærerutdanning. 😉 Lukurativt er det ikke, men samtidig har de ikke noe å klage på heller. Lønnsnivå er slike ting man lett kan sjekke opp i før man tar en utdanning. Det burde ikke komme som et sjokk for noen. Og lærere ligger da på median/gjennomsnittslønn for arbeidstakere i Norge? Er det noe å klage på? I tillegg gjør lærere det innmari vanskelig for seg selv siden alle skal få det samme, uansett hvor god eller elendig de er i jobben sin. Anonymkode: 30546...ec8 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 Jeg har mastergrad, jobber i det private, har helt sinnsykt mye å gjøre på jobb... Tjener mindre enn en lærer jeg tror ikke akkurat lærere blir mer populære etter denne streiken Anonymkode: 15da2...391 11 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #16 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bare tull! Du gjør jo ikke det. Da jobber du vel hele sommerferien å da? Merkelig mine lærervenner legger ut i sosiale medier alle turene de er på i løpet av året... Anonymkode: 9ac14...715 Hun du svarer jobber ikke mye fordi dine venner ikke jobber mye? Logikk. Jeg skal sette av høstferien til å ta igjen retting og vurdering jeg ikke har rukket ennå. Pluss fagkommentarer som må skrives. Anonymkode: 53de1...fc9 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #17 Skrevet 25. september 2022 Oi, her var det mye "gulp" på få svar. Jeg gidder ikke gå inn på beskrivelse rundt avspasering, ferie og arbeidstid. Det bør enhver som uttaler seg om ha satt seg inn i. Det som gjør meg bekymra for lærerstanden og den lærerflukten som er, dreier seg mer om hvilke forventninger som legges på læreren. Læreren skal fange opp de som sliter psykisk, tilby samtaler, følge og fange opp de som har det vanskelig hjemme, på skolen, enten det er faglig eller sosialt, delta i samarbeidsmøter med eksterne instanser når man endelig får koordinert passende tidspunkt som også passer for foresatte som har så viktige møter at de ikke kan komme på de tre foreslåtte tidspunktene (satt på spissen), avholdelse av elevsamtaler og utviklingssamtaler for inntil 30 elever, koordinere vaksinelapper, svarslipper osv. For ikke å snakke om foreldresamarbeid som enkelte steder tar enormt mye tid fordi eget barn har krav på ditt og datt og rubbel og rake og er unik. Jeg er ikke misfornøyd med lønna mi, men jeg er særs bekymra for at den oppgaven jeg føler jeg bruker minst tid på er å forberede god undervisning. Jeg er bekymra for manglende rekruttering fordi lærerstanden stadig mottar kritikk og forventninger fra "hvermansen" som har rett til å uttale seg om en yrkesgruppe fordi man selv har enten gått på skole, hatt barn på skole, eller kjenner noen som er lærere. Og ikke minst er jeg bekymra for nyutdanna, uerfarne lærere, uansett alder som får som oppgave å skulle ivareta barns behov på en så omfattende måte at man opplever å bli personlig ansvarlig for hvordan det skal gå her i livet til alle disse barna. Og ja, jeg har litt samme oppfatning som ts, om at det har vært en mer positiv holdning til læreryrket de siste åra fra de som har satt seg inn i hva det dreier seg om. At lærerne er og skal være lærere, og ikke psykologer, miljøarbeidere, vernepleiere, leger og you name it. Men så ble dessverre noe av det ødelagt under forrige streik da det ble bestemt tvungen lønnsnemnd pga. brann i et anlegg... Lærerne burde sikkert vært der og fiksa det og😜 Litt satt på spissen dette, men jeg er bekymra for framtida i det yrket jeg elsker. Anonymkode: 57a13...037 12 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #18 Skrevet 25. september 2022 Pusapalooza skrev (21 minutter siden): Så mange bitre mennesker. Hvis dere tror det er så veldig lukurativt å være lærer så ta gjerne lærerutdanning. 😉 Å hvis det er så ille å være lærer, så finn dere noe annet å gjøre. Anonymkode: 9ac14...715 6 1 3
Anonymburker Skrevet 25. september 2022 #19 Skrevet 25. september 2022 Folkens, slapp av. Streiken er over på tirsdag. 1 1
Gundaen Skrevet 25. september 2022 #20 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å hvis det er så ille å være lærer, så finn dere noe annet å gjøre. Anonymkode: 9ac14...715 Det er det dessverre veldig mange som gjør, og det merkes. 7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå