GrønnNellik68 Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Sitter nok mange spente foreldre rundt om i landet idag om det blir tilbake til normalen i morgen eller om det vil eskalere enda mer? Og om 2 uker er det høstferie her. Hva skal lærerne klare å hente inn tapt undervisning? Hva med alt de planla før skolestart får de ikke noen planlegginsdager til nå for å komme i gang? Hva med de som skal ha eksamen, tenker da videregående skoler, hva skal de gjøre med tapt undervisning?? Det blir en hard hverdag og komme tilbake til for både lærere og elever tror jeg for noen tusen lapper ekstra i året. Håper det er verd det. 1
Anonymburker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Ja, definitivt. Nå er det slutt på morroa.
Nowayback Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Snart pressekonferanse om at de har kommet til enighet og streiken er avblåst. 1
fotosyntesen Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Har skjermbasert undervisning blitt en stilletiende trussel i lærerstreiken og generellt i lærerutdanningen? En måte for staten å bruke sparekniven på?
Gjest Adobyen Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Nei, de ble ikke enige https://www.nrk.no/norge/brudd-i-meklingen_-laererstreiken-fortsetter-1.16116297
Example Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 KS må nok by på nor mer. Sånn går det med brutte løfter. Lærerne har strukket seg langt tidligere mot lovnader om å bli prioritert ved neste anledning før, uten at dette ble oppfylt. Dette ender nok med tvungen lønnsnemd og en ny streik neste år. Så får politikerne presses på hvorfor de ikke hevder å satse på skole uten å gjøre det. Så spørs det hvilke partier som innser at å tape hele lærerstanden son potensielle velgere er verdt det. 1
GrønnNellik68 Skrevet 25. september 2022 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2022 Ble brudd og 3-400 nye lærere skal ut i streik til uka...hurra for elevene på videregående skole. Det er jo bare tragisk spør du meg.
GrønnNellik68 Skrevet 25. september 2022 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2022 fotosyntesen skrev (2 timer siden): Har skjermbasert undervisning blitt en stilletiende trussel i lærerstreiken og generellt i lærerutdanningen? En måte for staten å bruke sparekniven på? Skal du ikke se bort i fra. Blir vel slik i framtiden at man ikke trenger fysiske lærere da en kan spare mye penger på nettbassert undervisning. Herregud så kjedelig det blir å være student da men skulle jaggu ikke forundre meg at det blir mer av nettbassert undervisning i framtida.
Gjest Warrior Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Nei streiken blir nok ikke avblåst med det første. Kommer sikkert til å være streik til etter høstferien i alle fall tror jeg.
Example Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 GrønnNellik68 skrev (27 minutter siden): Skal du ikke se bort i fra. Blir vel slik i framtiden at man ikke trenger fysiske lærere da en kan spare mye penger på nettbassert undervisning. Herregud så kjedelig det blir å være student da men skulle jaggu ikke forundre meg at det blir mer av nettbassert undervisning i framtida. Kan aldri tenke meg at vi går dit. Vi så jo hvor dårlig det fungerte i koronaperioden. Vi står overfor en fremtid hvor utdanning er ekstremt viktig. Det er dyrt å satse på, men vi har ikke noe valg. Vi kan ikke fortsette som nå særlig mye lenger. Denne lærerstreiken er et stort varsko om at ting ikke fungerer som de bør. Det er ikke en streik UDF egentlig ønsker sentralt, men som medlemmene mener er helt nødvendig. Derfor kan ikke Handal godta lommerusk og tomme løfter fra KS. 1
Anonymburker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 Tvungen lønnsnemd er nok rett rundt hjørnet. Trolig i morra.
GrønnNellik68 Skrevet 25. september 2022 Forfatter #12 Skrevet 25. september 2022 Anonymburker skrev (18 minutter siden): Tvungen lønnsnemd er nok rett rundt hjørnet. Trolig i morra. Ja vi får se om du får rett😊
GrønnNellik68 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #13 Skrevet 26. september 2022 Anonymburker skrev (20 timer siden): Tvungen lønnsnemd er nok rett rundt hjørnet. Trolig i morra. Ble ikke noe trolig imorgen. du tok feil. Vi får se i mårra da.
Madame Butterfly Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 Jeg lurer virkelig på hvem andre enn lærere som er prioriterte i kommunal sektor? Det er jo lærerene som blir prioritert hvert eneste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå