AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Gift i ca 15 år har to barn sammen. Har det stort sett bra, men med humper i veien som hos alle andre av og til. Synes han den siste tiden behandler meg noe respektløst, det toppet seg nå i dag og jeg vil gjerne høre hva dere tenker. Vi er reist bort på en langhelg som jeg har organisert for oss. Føler at det er ofte jeg (som mamma) som må sørge litt ekstra for alle andre. Det er btw jeg som har bestilt, betalt og ordnet for reisen. Alle har stort sett kosa seg, men føler at ting skal skje mye på andre sine premisser og min rolle er å «make it happen» og å fasilitere: booke bord, betale parkering, avklare praktiske ting. I dag skulle vi på en aktivitet, og først er det frokost. Under frokosten er det jeg som finner bord og blir sittende å holde av bordet til de andre har funnet seg mat først, så jeg begynner å spise når de andre egentlig har forsynt seg og er på runde to/tre, (bufferfrokost) - jeg går til hotellrommet fordi jeg må på do. Hører noen låser seg inn og jeg tror dette er rengjørere, fordi man hører dårlig mellom rommet og toalettet (som er bra) klarer å få avklart at det ikke er rengjøringspersonell, via noen korte frem og tilbake med min mann som står på andre siden av døra. Tenker jeg må skyndte meg ferdig på do for å ikke hindre de, og i det jeg er nesten ferdig hører jeg noe prating også slamrer hotelldøra igjen. Skyndter meg ut i gangen, da er de gått fra meg, og er langt nede i gangen. «Drar dere bare»..?? Spør jeg overrasket. «Vi trenger ikke vente på deg som sitter på do» får jeg ropt tilbake av mannen min. Han roper videre at de sa ifra og at jeg bruker for lang tid så da «trenger ikke vi vente når du sitter å skiter». Dette roper han i gangen med folk tilstedet. Jeg følte meg så verdiløs og dårlig behandlet, har ikke lyst til å reise på noe ferie sammen med ham igjen. Er dette greit ? Er det jeg som overreagerer som synes dette var respektløst ? Hvis jeg hadde dratt fra han ville jeg sikret meg at han som da satt inne på do, forsto at jeg og ungene dro. Jeg er mest opprørt fordi jeg forsto ikke hva som foregikk, da jeg hørte bare noen som snakket og ei dør som klamset igjen, og måtte løpe etter så vidt å ha kledd på meg buksa for å få forståelse over hva som skjedde (at han tok ungene og dro på den planlagte aktiviteten) Anonymkode: bd482...9ba 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Ingen..? Jeg har nå også hilst på noen her som vi begge kjenner. Håper de ikke fikk med seg «seansen» ute i gangen Anonymkode: bd482...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Kjempedårlig gjort! Jeg ville redusert servicen betraktelig. Og det å rope om skiting er bare helt utrolig flaut og unødvendig. Huff, nei..det høres ut som om du har grunn til å reagere Anonymkode: 087f5...ab1 7
exictence Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Uff, ikke greit av mannen din. Det er han som kaster et dårlig lys på seg selv. Håper han innser det 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjempedårlig gjort! Jeg ville redusert servicen betraktelig. Og det å rope om skiting er bare helt utrolig flaut og unødvendig. Huff, nei..det høres ut som om du har grunn til å reagere Anonymkode: 087f5...ab1 Takk. Jeg gruer meg nå til å møte han/de igjen. De dro på aktiviteten jeg også skulle delta på men jeg hadde ikke lyst å dra dit når det er dårlig stemning. Det er ingen vits for meg å starte noe diskusjon når vi møtes fordi da vil han krangle og jeg hisser meg opp fordi jeg føler meg enda mindre verdsatt/forstått, også er jeg problemet som krangler foran barna. Har mest lyst til å ta bilen og kjøre fra dem, men gjør selvfølgelig ikke det. Anonymkode: bd482...9ba
Toyah Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Du får ta igjen med samme mynt! Vent til han sitter på do, eller er opptatt med noe. Så putter du ungene i bilen og reiser hjem " rakk du ikke å bli med, det var leit" Eller vent til dere kommer hjem - still hans til veggs og spør "hva i helvete han driver med" 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Dette synes jeg var skikkelig ugreit. Tror kanskje han begynner å bli godt vant. Hadde skrudd ned servicenivået betraktelig og tatt opp med mannen når dere er på tomannshånd at dette ikke var ok. Hovedproblemet er jo at han tar med seg ungene uten å vente på deg. At du satt på do er jo egentlig irrelevant. Veldig respektløst. Da føler man seg lite verdt i gruppa. Man venter på hverandre. Særlig kjipt når du ofte er den som passer på og organiserer, så får du denne behandlingen tilbake. Og det å rope i gangene at du sitter på do er jo bare barnslig og lavmål. Anonymkode: 8982d...b56 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Toyah skrev (16 minutter siden): Du får ta igjen med samme mynt! Vent til han sitter på do, eller er opptatt med noe. Så putter du ungene i bilen og reiser hjem " rakk du ikke å bli med, det var leit" Eller vent til dere kommer hjem - still hans til veggs og spør "hva i helvete han driver med" exictence skrev (17 minutter siden): Uff, ikke greit av mannen din. Det er han som kaster et dårlig lys på seg selv. Håper han innser det AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjempedårlig gjort! Jeg ville redusert servicen betraktelig. Og det å rope om skiting er bare helt utrolig flaut og unødvendig. Huff, nei..det høres ut som om du har grunn til å reagere Anonymkode: 087f5...ab1 Nå ringer han meg. Orker ikke svare, er egentlig rasende. Synes ikke han skal få lov til å late som ingenting. Har tatt bilen og flyttet den, ser at han går rundt på parkeringsplassen med ungene. Han kan få tenke seg om noen sekunder Anonymkode: bd482...9ba 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå ringer han meg. Orker ikke svare, er egentlig rasende. Synes ikke han skal få lov til å late som ingenting. Har tatt bilen og flyttet den, ser at han går rundt på parkeringsplassen med ungene. Han kan få tenke seg om noen sekunder Anonymkode: bd482...9ba Dette får du ta senere med mannen. Ikke lag noe mer drama rundt barna. Herregud. Anonymkode: 890ac...4ce 5
Gjest Sprite Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Minner meg om min eks. Han var ekstremt ugrei… hvordan er han ellers?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 Om noen hadde behandlet meg sånn, så hadde jeg konkludert med at de ikke liker meg noe særlig, og hadde derfor sluttet å gjøre ting sammen med personen. Hvorfor henge rundt noen som ikke liker meg? Synes det er rart hva par godtar fra hverandre. Skal ikke kjæresten være en person du er virkelig glad i? Og om man er glad i kjæresten, så burde jo det utelukke slik oppførsel? TS, legg det til side for nå. Ikke bli passiv aggressiv eller gå rundt i en sky, av irritasjon. Fokuser på å ha en god ferie med barna dine. Ta med barna dine på noe gøy. Når dere er hjemme, så kan du ta det opp med mannen. Lag en liste over hva slags oppførsel fra hans side du ikke liker, og hvordan det får deg til å føle. Fortell han at om dette vedvarer, så ser du ikke noe fremtid med ham. Vær rolig, kald og logisk. Anonymkode: c4af9...c94 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå ringer han meg. Orker ikke svare, er egentlig rasende. Synes ikke han skal få lov til å late som ingenting. Har tatt bilen og flyttet den, ser at han går rundt på parkeringsplassen med ungene. Han kan få tenke seg om noen sekunder Anonymkode: bd482...9ba ...og plutselig vant du konkurransen om hvem som var mest dust, mest barnslig og mest dramatisk... Det overrasker meg at voksne folk, med ansvar for barn, kan være så utrolig umodne, selv med tid til å regulere sin reaksjon... Anonymkode: 1a778...fdd 3 1
exictence Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 Venter de på deg nå? Jeg ville tatt telefonen. Kanskje han vil si unnskyld
ArielSofie Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 Hvordan går det nå ts? Jeg tenker at dersom det er slik mannen din vanligvis er så må dere ta en alvorsprat og kanskje oppsøke familiekontoret for å få hjelp. Dersom han vanligvis er enill og grei, og dette er en engangsgreie, så hadde jeg ikke laget så stor greie ut av det i ettertid.Du må fortelle han at oppførselen hans gjorde deg lei deg og ydmyket foran andre, men ikke driv med hevn. Hevn gjør deg like ille som han
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ...og plutselig vant du konkurransen om hvem som var mest dust, mest barnslig og mest dramatisk... Det overrasker meg at voksne folk, med ansvar for barn, kan være så utrolig umodne, selv med tid til å regulere sin reaksjon... Anonymkode: 1a778...fdd Pøh, det var helt uskyldig, synes det var kult av TS. La mannen svette litt Anonymkode: 38e90...215 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #16 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Pøh, det var helt uskyldig, synes det var kult av TS. La mannen svette litt Anonymkode: 38e90...215 Det var snakk om under fem minutter fordi jeg hadde faktisk tenkt å kjøre til butikken men siden han ringte stoppet jeg og observerte de litt fra avstand. Ungene gikk ned i hver sin skjerm bak andefar gikk i front og så relativt forfjamset ut når både jeg og bilen var borte. ArielSofie skrev (3 timer siden): Hvordan går det nå ts? Jeg tenker at dersom det er slik mannen din vanligvis er så må dere ta en alvorsprat og kanskje oppsøke familiekontoret for å få hjelp. Dersom han vanligvis er enill og grei, og dette er en engangsgreie, så hadde jeg ikke laget så stor greie ut av det i ettertid.Du må fortelle han at oppførselen hans gjorde deg lei deg og ydmyket foran andre, men ikke driv med hevn. Hevn gjør deg like ille som han Vi snakket om det i bilen, han beklaget. exictence skrev (4 timer siden): Venter de på deg nå? Jeg ville tatt telefonen. Kanskje han vil si unnskyld Nei, han forsøkte først å late som ingenting… AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette får du ta senere med mannen. Ikke lag noe mer drama rundt barna. Herregud. Anonymkode: 890ac...4ce Barna ble allerede «dratt inn» når han snakket stygt til meg foran dem og deo fra meg. Hvis jeg ikke sier noe for «husfreden skyld» lærer jeg de at det er greit at en partner behandler deg dårlig også må du bare ti stille for at det ikke skal bli «krangling». Så, nei. Tar det ikke senere. Tok det nå. Og det gikk fint. Sprite skrev (4 timer siden): Minner meg om min eks. Han var ekstremt ugrei… hvordan er han ellers? Han er veldig hyggelig og behandler meg og barna bra, noe han selv påpekte i bilen når jeg sa at dette var respektløst. Da måtte jeg forklare at hvor mye du respekterer noen handler om når man er på sitt laveste og værste, ikke sitt beste. At han ikke er en dust ellers rettferdiggjør ikke at han ydmyket meg og behandlet meg dårlig. Men jeg ser poenget ditt i at om han aldri gjør det ellers er det lettere å tilgi den ene gangen han gjør det, hvis det er hva du tenkte AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om noen hadde behandlet meg sånn, så hadde jeg konkludert med at de ikke liker meg noe særlig, og hadde derfor sluttet å gjøre ting sammen med personen. Hvorfor henge rundt noen som ikke liker meg? Synes det er rart hva par godtar fra hverandre. Skal ikke kjæresten være en person du er virkelig glad i? Og om man er glad i kjæresten, så burde jo det utelukke slik oppførsel? TS, legg det til side for nå. Ikke bli passiv aggressiv eller gå rundt i en sky, av irritasjon. Fokuser på å ha en god ferie med barna dine. Ta med barna dine på noe gøy. Når dere er hjemme, så kan du ta det opp med mannen. Lag en liste over hva slags oppførsel fra hans side du ikke liker, og hvordan det får deg til å føle. Fortell han at om dette vedvarer, så ser du ikke noe fremtid med ham. Vær rolig, kald og logisk. Anonymkode: c4af9...c94 Jeg er enig i at voksne ikke skal starte en stor krangel foran barn, samtidig mener jeg det er kunstig at de observerer noe som er ugreit så skal de se at den ene parten bare tolererer og aksepterer «for husfredens skyld». Så jeg gjorde ikke dette. Jeg sa ifra i bilen på vei hjem med barn i baksete at jeg synes han var respektløs og jeg følte meg ydmyket og at for min del hadde han rasert store deler av ferien, og at det var uaktuelt for meg å gjenta noe slikt om dette var utfallet. Og nei, jeg verken brølte eller hevet stemmen, jeg sa det helt rolig. Barna våre er store nok til å skjønne at voksne kan være uenig, og jeg tror ikke de tar skade av å høre de voksne snakke om det som har vært vanskelig. Heller tvert i mot. Forutsatt at det ikke «tar av» med skjellsord og roping. (Noe det ikke gjør mellom oss) Han brukte 30 minutter på å furte og insistere på at han hadde sagt ifra og at det var for å skjerme meg slik at jeg fikk alenetid på do, også forsøkte han fire, fem gang å unnvike tema via å dra inn andre ting som ikke var relevant. Da sa jeg: «det er ikke hva vi snakker om nå, vi snakker om det som skjedde i gangen/på hotellrommet». Og jeg forklarte at jeg var takknemlig for at han ville gi meg alenetid men jeg fikk ikke beskjed og ble bare forlatt, pluss at han ropte noe ydmykende til meg med publikum. Jeg sa at det var uaktuelt at mine barn skulle finne seg en kjærest som behandler de på en lik måte derfor skal de heller ikke se sin mor behandles sånn. Til slutt ba han meg kjøre bilen til side også beklaget han seg. Genuint og ordentlig. Han trodde jeg hadde hørt ham da han tok ungene (sier han sa ifra) og han angret på at han sa det han gjorde med «publikum»: at han var en dust og det var ikke meningen å ydmyke meg. »Fint, du er tilgitt»! Sa jeg da og kjørte videre. »Det er bra å si ifra» sa ungene bak i bilen. Så var resten av turen kjempefin Takk for alle gode svar og spesielt til de som ga meg litt støtte, det er alt man trenger noen ganger ♥️♥️♥️ Anonymkode: bd482...9ba 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #17 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var snakk om under fem minutter fordi jeg hadde faktisk tenkt å kjøre til butikken men siden han ringte stoppet jeg og observerte de litt fra avstand. Ungene gikk ned i hver sin skjerm bak andefar gikk i front og så relativt forfjamset ut når både jeg og bilen var borte. Vi snakket om det i bilen, han beklaget. Nei, han forsøkte først å late som ingenting… Barna ble allerede «dratt inn» når han snakket stygt til meg foran dem og deo fra meg. Hvis jeg ikke sier noe for «husfreden skyld» lærer jeg de at det er greit at en partner behandler deg dårlig også må du bare ti stille for at det ikke skal bli «krangling». Så, nei. Tar det ikke senere. Tok det nå. Og det gikk fint. Han er veldig hyggelig og behandler meg og barna bra, noe han selv påpekte i bilen når jeg sa at dette var respektløst. Da måtte jeg forklare at hvor mye du respekterer noen handler om når man er på sitt laveste og værste, ikke sitt beste. At han ikke er en dust ellers rettferdiggjør ikke at han ydmyket meg og behandlet meg dårlig. Men jeg ser poenget ditt i at om han aldri gjør det ellers er det lettere å tilgi den ene gangen han gjør det, hvis det er hva du tenkte Jeg er enig i at voksne ikke skal starte en stor krangel foran barn, samtidig mener jeg det er kunstig at de observerer noe som er ugreit så skal de se at den ene parten bare tolererer og aksepterer «for husfredens skyld». Så jeg gjorde ikke dette. Jeg sa ifra i bilen på vei hjem med barn i baksete at jeg synes han var respektløs og jeg følte meg ydmyket og at for min del hadde han rasert store deler av ferien, og at det var uaktuelt for meg å gjenta noe slikt om dette var utfallet. Og nei, jeg verken brølte eller hevet stemmen, jeg sa det helt rolig. Barna våre er store nok til å skjønne at voksne kan være uenig, og jeg tror ikke de tar skade av å høre de voksne snakke om det som har vært vanskelig. Heller tvert i mot. Forutsatt at det ikke «tar av» med skjellsord og roping. (Noe det ikke gjør mellom oss) Han brukte 30 minutter på å furte og insistere på at han hadde sagt ifra og at det var for å skjerme meg slik at jeg fikk alenetid på do, også forsøkte han fire, fem gang å unnvike tema via å dra inn andre ting som ikke var relevant. Da sa jeg: «det er ikke hva vi snakker om nå, vi snakker om det som skjedde i gangen/på hotellrommet». Og jeg forklarte at jeg var takknemlig for at han ville gi meg alenetid men jeg fikk ikke beskjed og ble bare forlatt, pluss at han ropte noe ydmykende til meg med publikum. Jeg sa at det var uaktuelt at mine barn skulle finne seg en kjærest som behandler de på en lik måte derfor skal de heller ikke se sin mor behandles sånn. Til slutt ba han meg kjøre bilen til side også beklaget han seg. Genuint og ordentlig. Han trodde jeg hadde hørt ham da han tok ungene (sier han sa ifra) og han angret på at han sa det han gjorde med «publikum»: at han var en dust og det var ikke meningen å ydmyke meg. »Fint, du er tilgitt»! Sa jeg da og kjørte videre. »Det er bra å si ifra» sa ungene bak i bilen. Så var resten av turen kjempefin Takk for alle gode svar og spesielt til de som ga meg litt støtte, det er alt man trenger noen ganger ♥️♥️♥️ Anonymkode: bd482...9ba Bra! Dette er viktig: å reparere etter en krangel. Det er ikke farlig å ryke på uenigheter i blant, men man må reparere båndet som har blitt skadet i krangelen. Anonymkode: 88d17...108 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå