Strikkemamsen Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Når barna har astma så går de til kontroll 1-2 ganger i året . gjør de voksne det ? Evt hvor ? min sønn er 22 og bruker medisin, ikke vært på kontroll på noen år. Er det sånn at han bare skal gå til legen når han evt er syk/plages eller skal det kontrolleres jevnlig ?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Når jeg ble fulgt opp av fastlegen gikk jeg aldri til kontroll med mindre jeg hadde byttet medisin og legen ville følge opp om den fungerte. Nå blir jeg fulgt opp av lungelege, og blir innkalt til kontroll. Hvis sønnen din blir fulgt opp av fastlege, så er det jo bare å be om årlig kontroll. Man skal egentlig ha det. Anonymkode: 2f170...bfd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg ble innkalt til en kontroll på sykehuset etter at jeg fikk diagnosen der, vi gikk over effekt av medisiner og det var det. Det eneste fastlegen har gjort i forhold til min astma siden da er å fornye resepten. Nå skal det sies at jeg ikke er av de mest plagede, og har gradvis blitt mindre plaget etter at jeg sluttet å jobbe i et gammelt skolebygg (rart det der..) så behovet for nærmere oppfølging har ikke vært der. Anonymkode: 36bea...9fa
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg er på kontroll hver 3 mnd for astmaen Anonymkode: 305f0...336
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå