AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Er jo mange som har slike "venner", som man møter for fest og morro....men ikke utenom dette. Man hører jo heller ikke noe om det ikke er å bli med på party/drikking... Etterhvert synes jeg dette ble helt tomt, ikke noe mening. Er jo bare falskt og overfladisk, jeg har etpar venninner som sender snap med partyvennene sine hver helg. Men når ting butter imot så er det meg de skal tømme seg til. Ikke sine "liksom" venner, som de velger å prioritere foran meg hver helg om jeg har foreslått noe. Jeg er ikke bitter eller sur, men tror jeg må tenke mer på hvem jeg bruker tiden min på Party/drikking er ikke noe for meg lenger, er i midten av 30åra. Anonymkode: 3ddca...239 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Det er vel ikke helt unormalt å ha ulike venner som man gjør ulike ting med. Noen man fester med, noen man trener med, noen man skravler med osv.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Kanskje hun syns det fortsatt er gøy med drikking og prioriterer det i helgene. Men siden du ikke liker det Aå inviteres ikke du med. Og tingene du foreslår blir nedprioritert. Anonymkode: 192a0...669 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Ja det er jo spørsmålet da, hva er en venn. Jeg vil bare ha venner jeg kan ha det gøy med. Anonymkode: c7ad9...efb 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Det er nok ikke uvanlig å ha venner man fester med. Hadde selv dette i begynnelsen av 20årene. Så ble det mann, barn og hus istede, og jeg valgte bort festvenner til fordel for mammavenner. Kanskje jeg etterhvert bytter ut mammavennene med festvenner 😉 Neida, men alt til sin tid. Anonymkode: a9679...2df 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Handler vel om interesser også. Jeg har en stor venninnegjeng, hvor vi er alle veldig forskjellige - men en ting vi har til felles er festing og dansing. Vi jobber turnus og studerer forskjellig, noen har kjæreste også - så ofte er det kun i helgene vi rekker å møtes. Da blir det fort "et glass vin" og/eller festing som står på agendaen. Er da ikke noe falt i det. De andre hobbyene mine gjør jeg med andre venner som ikke er like glad i å feste (vi er i slutten av 20 årene) Anonymkode: 3941e...def 1
Fremmed fugl Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Blir vel kanskje feil å si at dem ikke er venner, da har man et noe uvanlig snevert vennskapsbegrep. Er selvfølgelig lov å ha, men da må man også akseptere at de fleste andre bruker ordet venn om det du ikke gjør. En over to tusen gammel inndeling av venner er: - Transaksjonsvenner. Et vennskap basert på at man får noe av hverandre, og som er begrenset til det. - Venner man har det hyggelig med, som da kan være la oss si medlemmer i en supporterklubb som drar på kamper sammen og slikt. - Venner som ønsker å få hverandre å vokse og utvikles som mennesker. De fleste venner tilhører de to første gruppene. Er vel naturlig at vi ikke kan ha så mange av den siste gruppe med venner.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Man gjør jo ulike ting med ulike venner. Fordi man har ulike interesser og alle er ikke helt like. Og fordi jeg kun går i dybden på nære tema med noen ytterst få. Jeg har absolutt ingen venninner jeg har helt lik relasjon med. Anonymkode: a859a...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå