Gå til innhold

Samlivsbrudd og fordeling av LEKER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Havnet plutselig i en diskusjon jeg ikke hadde sett for meg og er litt rådvill. 

Samlivsbrudd, avtale om 70/30. HVORDAN gjøre fordeling av leker til barnet? 😅 Barnet er 4 år. Den ene parten mener vi skal dele lekene halvparten, som vil si halvparten av duplo, paw Patrol, osv osv osv. Den andre parten mener at barnet skal få velge selv om hen vil ha alt av en ting et sted, eller dele opp. Noen tanker? 

Anonymkode: 4be8e...6e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Havnet plutselig i en diskusjon jeg ikke hadde sett for meg og er litt rådvill. 

Samlivsbrudd, avtale om 70/30. HVORDAN gjøre fordeling av leker til barnet? 😅 Barnet er 4 år. Den ene parten mener vi skal dele lekene halvparten, som vil si halvparten av duplo, paw Patrol, osv osv osv. Den andre parten mener at barnet skal få velge selv om hen vil ha alt av en ting et sted, eller dele opp. Noen tanker? 

Det jeg og min familie har kjøpt havner hos meg. Det han og hans familie har kjøpt havner hos han. Den som har igjen lite får kjøpe mer selv. 

Har gjort dette nå selv. Det vi har to av var jo lett. 

Anonymkode: a38c3...048

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Å la et så lite barn velge selv synes jeg er en dårlig idé. Tenk om barn et etter hvert angrer og så blir lei seg fordi det var jo det som valgte den løsningen det er lei seg for. Hva skal man trøste med da? Å dele alt i to er en nesten like dårlig idé. Da vil det ha ufullstendige leker begge steder. Jeg ville delt det slik at det er et variert utvalg leker begge steder, men at ting som hører sammen holdes samlet. 

Anonymkode: 65701...e7d

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Å dele opp leker i halvparten hos hver gjør jo at leken ikke blir den samme med de lekene, for det vil alltid være noe som mangler!

Ville heller ha hatt duplo hos den ene og paw patrol hos den andre, og fordelt litt sånn. Også må man faktisk regne med å kjøpe litt, og ønske leker til jul osv etter et brudd... 

Men jeg ville ikke latt barnet velge, og jeg ville ikke delt opp mengden av samme type leker i to!

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Her blir samarbeidet i fremtiden enkelt ja 😅

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig i at det er en dårlig idé å dele opp hver enkelt type leker. Men jeg ville delt sånn at det var nok begge steder. Da mitt barn var 4 hadde han i alle fall mer enn nok til å kunne ha to steder. Brettspill og bøker kan man jo dele likt.

Hvis en av dere blir boende nær venner og bhg mens den andre flytter litt unna, så ville jeg hatt mest av leker barnet leker mest med sammen med andre det første stedet og de lekene barnet leker best med alene (eller sammen med mamma/pappa) det andre stedet. Men også litt av det andre på begge steder. Ville også sett på om det er noen leker den ene forelderen er mer med på å leke med enn den andre, hvis dere leker med barnet da.

Anonymkode: a6864...b9e

Skrevet

Vi delte. For eksempel jeg tok all Duplo. Han all Playmobile. Da ble det noe nytt når barnet var hos far annenhver helg. Gaver gitt etter bruddet ble fordelt etter hvem sin familie som hadde gitt det. 

Anonymkode: ca0d5...1be

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hans familie har gitt er hos ham, det hennes familie har gitt er hos henne. Resten deles bare 50/50.

Dette er jo et midlertidig problem, ettersom barnet er lite og vil vokse fra noen leker. Da blir det opp til hver av dere å kjøpe noe nytt som skal ligge i det hjemmet.

Anonymkode: bdc29...b48

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det jeg og min familie har kjøpt havner hos meg. Det han og hans familie har kjøpt havner hos han. Den som har igjen lite får kjøpe mer selv. 

Har gjort dette nå selv. Det vi har to av var jo lett. 

Anonymkode: a38c3...048

Samme her

Skrevet

Fordelte likt å kjøpte inn litt nytt

Anonymkode: 74098...fe2

Skrevet

For en merkelig problemstilling... Vi skal skilles nå, jeg flytter ut om 3 uker. Kommer bare til å ta med noe, uten å tenke over samværsprosent, hvem som har kjøpt hva osv. Har en 3,5 åring som har mer enn nok av leker. 

Anonymkode: f3576...552

Skrevet

Den kan jeg huske at det var noe problem. Kanskje for at vi da som mange andre skjønte at vi hadde alt for mange leker og at barna var på vei bort fra levealderen. Leker som er gitt som gave til barn er i prinsipp barnets eiendom og vil ikke være formål for en bodeling i samband med samlivsbrudd. Så har får man sammen med barn bare finne på noe fornuftig.

Skrevet
Snublefot62 skrev (4 timer siden):

Her blir samarbeidet i fremtiden enkelt ja 😅

Ja det kan du si! Må si jeg er overrasket over hva man skal diskutere. Dukker stadig opp nye ting 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det kan du si! Må si jeg er overrasket over hva man skal diskutere. Dukker stadig opp nye ting 😊

Neste blir vel fordeling av de bleiene som er igjen og hvem som skal få den tiende pakken Pampers gratis.

• Liker 1
Skrevet

Dere må iallefall  ikke falle i den fella at det er barnet som skal få bestemme hvordan dere som foreldre skal fungere.  
Noen foreldrepar har så dårlig samvittighet ovenfor barna at de lar dem ta styringa over hvordan hverdagen skal være. 
Barna er mest tjent med at mor og far er glade i dem, og tar ansvaret med å gi dem en vanlig oppdragelse med rutiner og regler sånn som før. 
Dere kan fordele lekene på en sånn måte at de har leker som tilfredsstiller behovet samme hvor de er 

Anonymkode: f8610...be4

Skrevet
Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Neste blir vel fordeling av de bleiene som er igjen og hvem som skal få den tiende pakken Pampers gratis.

😂😂😂👏

Skrevet

La hovedparten av barnets leker være der hovedbostedet blir, og så går dere på FInn, Facebook el og finner brukte leker som kan kjøpes til den som er samværsforelder. Utgiften til disse lekene deler dere på. 

Skrevet

Ikke la barnet bestemme. Målet må være at barnet kan ha det like gøy uansett hvilken forelder barnet er hos, så fordel lekene likt i forhold til underholdningsverdi. Dere må også påregne å kjøpe en del selv, f.eks. er det greit at begge foreldre har forbruksmateriell som tegne- og malesaker. 

Anonymkode: 5eb3a...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...