Gå til innhold

Holder de fleste sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det snakkes om at de første barneårene er så tøffe og mange går bra hverandre. I barnehagen var det litt under 20 barn på avdelingen til mitt barn og av de var det foreldrene til en som var fra hverandre. Til det andre barnet mitt var det ingen som hadde gått fra hverandre. På skolen er de 24 barn, og foreldrene til to av barna har gått fra hverandre. 

Hvordan er det hos dere? Blir ikke fortsatt halvparten skilt og enda flere om man er samboere. Skjer det oftere når barna er store? 

Anonymkode: 9333b...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer fra 5-7 klasse. Min erfaring derfra er at cirka 50% av elevene mine har skilte foreldre. 1-2 par har gått fra hverandre i hvert kull jeg har fulgt fra 4- 7 trinn.. Så mitt inntrykk er at de fleste har gått fra hverandre før barna blir så store.

I bhg til mine barn,  har det vært rundt 12 barn. Vil tippe at 4-5/ 12 i snitt har gått fra hverandre i løpet av bhg årene. Har tre barn. 

Skrevet

Ca 25% i klassen til min 12-åring (min inkludert) 3 stk i klassen til min 6 åring. 

Anonymkode: a5815...e28

Skrevet (endret)

Har barn siste året i barnehagen og i andreklasse. Det er bare to-tre foreldrepar som ikke er sammen.

Endret av Factum Factaria
Skrevet

21 barn i 2 klasse hos oss, vet vel om 4 par som har gått fra hverandre. 

Anonymkode: 40131...abd

Skrevet

Jeg kjenner ikke familiesituasjonen til absolutt alle barn i alle mine barns klasser, men av de jeg vet om er det ca 25% som er skilt. Med ett unntak skilte alle seg før barna var i skolealder. I følge bufdir bor 90% av ettåringer og 70% av 17-åringer med begge foreldrene sine så barn med skilte foreldre er i klart mindretall. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...