AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #21 Skrevet 25. september 2022 Anonymburker skrev (22 minutter siden): Det hadde vært interessant å se om normalt lykkelig mennesker kunne tvunget seg selv til å bli negativ og depressiv.. Hadde jeg sykmeldt meg, og lagt meg ned å deppa over alt jeg ikke har, gravd meg ned i alt det negative og hva som ikke var bra i barndommen hadde veien til depresjon vært kort. Jeg velger livet Anonymkode: 7f342...4f4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #22 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ts her. Det finnes jo alltid en grunn til å vedlikeholde det tunge og det mørke.. dere ramser opp at dere har dårlige venner og familie. Kanskje derfor dere har det dritt da? Alle har et valg, en velger venner. En trenger ikke holde på dårlig vennskap, det finnes mange flotte mennesker der ute som dere enda ikke har møtt. En kan få kontroll på negative tanker, og en trenger Ikke ligge nede pga ytre ting en ikke er fornøyd med. dette er selvvalgt. Vil dere virkelig at ting dere opplevde for 15- 20 år siden skal styre livet deres nå i dag? Hva får dere gjort med dette nå? Alle opplever dritt i livet, nederlag, tap, stress, sorg. Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det. Min hverdag starter kl 06 for å kjøre min ungdom på bussen da han pendler til en videregående skole. Kommer hjem for å få opp de andre barna, få de på skolen. Begynner selv på jobb fra 8-16. kommer hjem og lager middag, og må hente ungdommen på bussen igjen kl 17. da er det klesvask og husarbeid, handle og ting som må gjøres. kl er ofte 18 når jeg har fått satt meg ned. mannen jobber offshore og jeg er mye alene. På kveldene går jeg turer med venninner, drar på kino eller slapper av hjemme. Jeg må legge meg i 22 tiden for å få skjønnhets søvnen til å klare en ny dag. Mange hadde ikke orket. De hadde gått ned i stilling, latt husarbeidet hope seg opp. Jeg har ikke bare «fått alt dalende ned» som noen beskriver.. jeg jobber knallhardt for det jeg har. Og har studert i mange år og stått i stressende eksamener og blodslit. nå i dag er jeg stolt av alt jeg har fått til. Jeg har hatt dårlige venner som jeg har kuttet ut, da jeg ikke orker negativ støy i livet. Mine nærmeste venner er som balsam for sjela. Fordi jeg valgte de positive og slapp fri de negative. Jeg styrer mitt liv, og jeg lever en gang. Anonymkode: 7f342...4f4 Veldig mange antagelser du har om andre her. Folk må få lov å lufte det negative eller faktaene i livet sitt. Mange har opplevd en del ting som er ute av deres kontroll. Det betyr ikke at de i utg pkt er positive mennesker, men positive mennesker har kanskje også behov for å lage en tråd/lufte/spørre om råd om «negative» ting eller tanker de har for å klare å holde seg positiv i lengden? Du sier du har familie som støtter -kan det hende at de som lager tråder ikke har familie som «støtter» og må ty til anonyme forum for de samme rådene du får av din støtende familie? Jeg har lært meg å aldri dømme andres livssituasjon, spørr folk meg om råd så velger jeg å lytte -siste rådet jeg noen gang gir folk er å tenke positivt, for de aller fleste er positive, løsningsorienterte men noen hanger må man få lufte sin frustrasjon -for nettopp å komme seg videre. Det er ikke farlig å synke litt ned i negativiteten eller skal man si realiteten en stund for så å få overskudd til å gjøre noe med det eller se løsninger. Anonymkode: efa21...57b 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #23 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Din oppskrift på lykke er det ikke alle som har, derfor har man det vondt. Noen har ikke familie, venner, jobb osv. Her kan du jo sette deg inn i hvordan du hadde hatt det uten familie og venner rundt deg. Livet blir ganske annerledes. Anonymkode: 7237a...b1d Derfor skriver jeg dette som en inspirasjon og motivasjon for å få det bedre med seg selv. Hadde alle mine venner flyttet hadde jeg aktivt funnet nye venner. Jeg er ikke den som setter meg ned å gir opp. Anonymkode: 7f342...4f4
AlcosAnal Skrevet 25. september 2022 #24 Skrevet 25. september 2022 "Bare slutt å vær lei deg og ha det bra istedenfor". Godt råd. 8 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #25 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig mange antagelser du har om andre her. Folk må få lov å lufte det negative eller faktaene i livet sitt. Mange har opplevd en del ting som er ute av deres kontroll. Det betyr ikke at de i utg pkt er positive mennesker, men positive mennesker har kanskje også behov for å lage en tråd/lufte/spørre om råd om «negative» ting eller tanker de har for å klare å holde seg positiv i lengden? Du sier du har familie som støtter -kan det hende at de som lager tråder ikke har familie som «støtter» og må ty til anonyme forum for de samme rådene du får av din støtende familie? Jeg har lært meg å aldri dømme andres livssituasjon, spørr folk meg om råd så velger jeg å lytte -siste rådet jeg noen gang gir folk er å tenke positivt, for de aller fleste er positive, løsningsorienterte men noen hanger må man få lufte sin frustrasjon -for nettopp å komme seg videre. Det er ikke farlig å synke litt ned i negativiteten eller skal man si realiteten en stund for så å få overskudd til å gjøre noe med det eller se løsninger. Anonymkode: efa21...57b Det er sant. Man må snakke om det som er vanskelig for å få det bedre. Men en må ikke grave seg ned. Jeg har opplevd mye vondt selv, og har mye å gråte for. men jeg velger å være positiv. Med positive venner er det enda lettere å være positiv. Jeg orker ikke dyrke det vonde og bli værende der, for da får jeg et trist liv. Jeg velger det motsatte fordi jeg vil ha et bra liv. 2 uker før min største eksamen opplevde jeg et mareritt. Jeg tok en runde med meg selv. Skal denne personen ødelegge utdannelsen min? Som jeg har jobbet så hardt for? Jeg har en evne til å stenge ute. Og jeg hadde full fokus på eksamen og klarte det. En idiot av et menneske skulle ikke ødelegge for meg. For meg ble dette en seier og en bekreftelse på at ingen vipper meg av pinnen. Dårlige mennesker finnes og det er mange av de. Ikke bli værende i relasjoner, vennskap med skadelige mennesker. Jeg sitter heller uten venner enn med dårlige venner. Anonymkode: 7f342...4f4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #26 Skrevet 25. september 2022 AlcosAnal skrev (2 minutter siden): "Bare slutt å vær lei deg og ha det bra istedenfor". Godt råd. Gjør du noe aktivt selv for å få det bedre? Det er tusen grunner for å forbli i mørket.. men det er mange grunner for å la være også. Ditt valg og ingen andre kan hjelpe deg ut av det hvis du ikke vil selv Anonymkode: 7f342...4f4 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #27 Skrevet 25. september 2022 Har måttet ta lange pauser fra å lese her inne. Dette forumet er av og til et sort hull av lidelse, pessimisme og negativitet. Folk hater positive mennesker her inne, det er sikkert. Anonymkode: 7c095...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #28 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Derfor skriver jeg dette som en inspirasjon og motivasjon for å få det bedre med seg selv. Hadde alle mine venner flyttet hadde jeg aktivt funnet nye venner. Jeg er ikke den som setter meg ned å gir opp. Anonymkode: 7f342...4f4 Hva sier det deg om andre mennesker som har problemer med å skaffe seg nye venner? Du virker meget forutinntatt om andres situasjon……. Andre mennesker er ikke deg eller har samme bagasje som deg… Anonymkode: efa21...57b 2
AlcosAnal Skrevet 25. september 2022 #29 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjør du noe aktivt selv for å få det bedre? Det er tusen grunner for å forbli i mørket.. men det er mange grunner for å la være også. Ditt valg og ingen andre kan hjelpe deg ut av det hvis du ikke vil selv Anonymkode: 7f342...4f4 Hvor har du det fra at jeg ikke har det bra? Rådene dine får deg til å høres naiv og skjermet ut. Har du aldri hatt det vondt selv, har du lite å komme med når det kommer til det 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #30 Skrevet 25. september 2022 AlcosAnal skrev (2 minutter siden): Hvor har du det fra at jeg ikke har det bra? Rådene dine får deg til å høres naiv og skjermet ut. Har du aldri hatt det vondt selv, har du lite å komme med når det kommer til det Hvis du leser hva jeg har skrevet så får du svaret der Anonymkode: 7f342...4f4
Purple_Pixiedust Skrevet 25. september 2022 #31 Skrevet 25. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ts her. Det finnes jo alltid en grunn til å vedlikeholde det tunge og det mørke.. dere ramser opp at dere har dårlige venner og familie. Kanskje derfor dere har det dritt da? Alle har et valg, en velger venner. En trenger ikke holde på dårlig vennskap, det finnes mange flotte mennesker der ute som dere enda ikke har møtt. En kan få kontroll på negative tanker, og en trenger Ikke ligge nede pga ytre ting en ikke er fornøyd med. dette er selvvalgt. Vil dere virkelig at ting dere opplevde for 15- 20 år siden skal styre livet deres nå i dag? Hva får dere gjort med dette nå? Alle opplever dritt i livet, nederlag, tap, stress, sorg. Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det. Min hverdag starter kl 06 for å kjøre min ungdom på bussen da han pendler til en videregående skole. Kommer hjem for å få opp de andre barna, få de på skolen. Begynner selv på jobb fra 8-16. kommer hjem og lager middag, og må hente ungdommen på bussen igjen kl 17. da er det klesvask og husarbeid, handle og ting som må gjøres. kl er ofte 18 når jeg har fått satt meg ned. mannen jobber offshore og jeg er mye alene. På kveldene går jeg turer med venninner, drar på kino eller slapper av hjemme. Jeg må legge meg i 22 tiden for å få skjønnhets søvnen til å klare en ny dag. Mange hadde ikke orket. De hadde gått ned i stilling, latt husarbeidet hope seg opp. Jeg har ikke bare «fått alt dalende ned» som noen beskriver.. jeg jobber knallhardt for det jeg har. Og har studert i mange år og stått i stressende eksamener og blodslit. nå i dag er jeg stolt av alt jeg har fått til. Jeg har hatt dårlige venner som jeg har kuttet ut, da jeg ikke orker negativ støy i livet. Mine nærmeste venner er som balsam for sjela. Fordi jeg valgte de positive og slapp fri de negative. Jeg styrer mitt liv, og jeg lever en gang. Anonymkode: 7f342...4f4 Det er fint at du har jobbet hardt. Men for å si det sånn, så har jeg jobbet ganske hardt jeg også. Til tross for at jeg slet psykisk så pushet jeg meg i mange år med utdanning, jobb ved siden av, unger, husarbeid, trening osv. Hadde på toppen av det en mann som mishandlet meg psykisk. Men han var snill også. Uansett jeg klappet sammen da jeg forlot han og har nå flere diagnoser, jeg har traumer etc. Mistet nettverket mitt også pga det var knyttet til han. Har en venn i byen som jeg nå ikke hører fra pga har fått seg kjæreste. Jeg sliter med å danne nye relasjoner. Jeg kjemper hardt nå også for å si det slik. Jeg ligger ikke bare på sofaen og tenker triste tanker. Men er en del på psykiatrisk sykehus. Jeg kræsjer flere ganger i året, og hver gang må jeg bygge meg opp på nytt. Det er fint at du har det bra, men gå ikke i den fellen og tro at bare alle gjør(om man i det hele tatt kan) som deg, så går det bra. Endret 25. september 2022 av Purple_Pixiedust 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #32 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva sier det deg om andre mennesker som har problemer med å skaffe seg nye venner? Du virker meget forutinntatt om andres situasjon……. Andre mennesker er ikke deg eller har samme bagasje som deg… Anonymkode: efa21...57b En kan hvertfall ikke grave seg ned i elendigheten på kg og klage over at man ikke har venner. Venner faller ikke med pipa. En må selv gjøre noe aktivt for å komme i kontakt med andre mennesker og for å etablere vennskap Anonymkode: 7f342...4f4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #33 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har måttet ta lange pauser fra å lese her inne. Dette forumet er av og til et sort hull av lidelse, pessimisme og negativitet. Folk hater positive mennesker her inne, det er sikkert. Anonymkode: 7c095...2d3 Det hadde vært bedre om du heller fortsatte å ta pause enn å sparke nedover på syke mennesker og oppføre deg som en dårlig selvhjelpsbok Anonymkode: 90fe8...321 8
Anonymburker Skrevet 25. september 2022 #34 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde jeg sykmeldt meg, og lagt meg ned å deppa over alt jeg ikke har, gravd meg ned i alt det negative og hva som ikke var bra i barndommen hadde veien til depresjon vært kort. Jeg velger livet Anonymkode: 7f342...4f4 Det er ikke like lett å velge å være glad og lykkelig for alle. Vi er forskjellig utrustet i forhold til hva vi tåler, og vi har forskjellige erfaringer. Noen blir sterkere av motgang, mens andre knekker sammen. Noen takler det å få ALS på en eksemplarisk måte og ser fortsatt lyst på livet, mens andre tar livet sitt fordi favorittlaget tapte en kamp. 6
AlcosAnal Skrevet 25. september 2022 #35 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du leser hva jeg har skrevet så får du svaret der Anonymkode: 7f342...4f4 Alt jeg fikk ut av det du har skrevet er at du stryker ditt eget ego og skryter av hvor bra livet ditt er. Men, deg om det. 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #36 Skrevet 25. september 2022 Purple_Pixiedust skrev (1 minutt siden): Det er fint at du har jobbet hardt. Men for å si det sånn, så har jeg jobbet ganske hardt jeg også. Til tross for at jeg slet psykisk så pushet jeg meg i mange år med utdanning, jobb ved siden av, unger, husarbeid, trening osv. Hadde på toppen av det en mann som mishandlet meg psykisk. Men han var snill også. Uansett jeg klappet sammen da jeg forlot han og har nå flere diagnoser, jeg har traumer etc. Jeg kjemper hardt nå også for å si det slik. Jeg ligger ikke bare på sofaen og tenker triste tanker. Men er en del på psykiatrisk sykehus. Jeg kræsjer flere ganger i året, og hver gang må jeg bygge meg opp på nytt. Det er fint at du har det bra, men gå ikke i den fellen og tro at bare alle gjør(om man i det hele tatt kan) som deg, så går det bra. Jeg har ikke sagt at alle har samme forutsetningene. Å gå et godt råd kan treffe mange, men ikke alle. Anonymkode: 7f342...4f4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #37 Skrevet 25. september 2022 AlcosAnal skrev (Akkurat nå): Alt jeg fikk ut av det du har skrevet er at du stryker ditt eget ego og skryter av hvor bra livet ditt er. Men, deg om det. Da har du ikke lest alt jeg har skrevet. Trist at du ser på beinhard jobbing som skryt.. Anonymkode: 7f342...4f4
Purple_Pixiedust Skrevet 25. september 2022 #38 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke sagt at alle har samme forutsetningene. Å gå et godt råd kan treffe mange, men ikke alle. Anonymkode: 7f342...4f4 Jeg synes du virker ganske bastant på at du har løsningen og den store oppskriften, men fint at du skjønner det at ikke alle har samme forutsetninger. 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #39 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det hadde vært bedre om du heller fortsatte å ta pause enn å sparke nedover på syke mennesker og oppføre deg som en dårlig selvhjelpsbok Anonymkode: 90fe8...321 Du svarer feil person her. Kg er en depressiv og tung plass å være. Der det er pessimisme og folk som hater det positive. Anonymkode: 7f342...4f4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #40 Skrevet 25. september 2022 Purple_Pixiedust skrev (1 minutt siden): Jeg synes du virker ganske bastant på at du har løsningen og den store oppskriften, men fint at du skjønner det at ikke alle har samme forutsetninger. Det er din tolkning. Alle kan gjøre noe for seg selv som gjør at man får det litt bedre. Hvem kan hjelpe dere når dere ikke tåler å høre at det finnes håp om å få det bedre? Da har dere tatt valget. Å være i mørket kan også føles trygt Anonymkode: 7f342...4f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå