Gå til innhold

Noen med ekspertise om TV?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har min lille TV, som venner og familie mener er mer en pc skjerm siden den er så stor som 32 tommer - fjernkontrollen er blitt borte med årene 🫣 Fikk den da jeg ble 21. Fyller 30 nå før jul og ønsker og kjøpe meg nytt tv til meg selv. 

Jeg har ikke sånn stor tv benk, så typ 60 tommer kommer ikke på tale. Men maks 50 tommer. Er blitt ung ufør, så derfor prøver jeg og legge av til black Friday/sjekke ut på tilbud ellers eventuelt januar salg. 😊

Jeg ser serier og filmer. Ikke noe science fiction greier. Ser ikke natur og dyr programmer heller. 

Men ønsker godt skjermbilde og grei lyd. Trenger ikke og være smart tv, jeg bruker Chromecast og har dab radio med bluetooth. 

Fatter nada av led tv, hd tv er sikkert andre greier og 🫣😂 og ikke svindyr. Så et tv til rett under 4K, og tenkte det var overkommelig. 😊 Og det var 50 tommer mener jeg på. 😊

Kom gjerne med linker og sånn, og forklar meg hvorfor det tv er gode greier. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LG var Lite Godt før. I dag er det mer enn annerkjent. Samsung ligger i tet. Den ER veldig bra, men synes stadig det koster mer enn det smaker. Du må ta rom og behov i betraktning. Skal du glo på dagtid? Er det mye lys i rommet?
Jeg ville gått for en TCL på grunn av svartbalansen og relativt lite mikkmakk for prisen. 4K. Samarbeider godt med pc >2018

Du bør skaffe deg mediastasjon. Trenger ikke være AppleTV. En NUC f.eks. De er ikke fantastiske selvsagt (hva er fantastisk på markedet?)  Men det er selvsagt mye bedre enn det der Chrome Cast-tøyset. Koble pc-en til tven. Lineær tv er for gamlinger.

Anonymkode: 862b6...67e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

LG var Lite Godt før. I dag er det mer enn annerkjent. Samsung ligger i tet. Den ER veldig bra, men synes stadig det koster mer enn det smaker. Du må ta rom og behov i betraktning. Skal du glo på dagtid? Er det mye lys i rommet?
Jeg ville gått for en TCL på grunn av svartbalansen og relativt lite mikkmakk for prisen. 4K. Samarbeider godt med pc >2018

Du bør skaffe deg mediastasjon. Trenger ikke være AppleTV. En NUC f.eks. De er ikke fantastiske selvsagt (hva er fantastisk på markedet?)  Men det er selvsagt mye bedre enn det der Chrome Cast-tøyset. Koble pc-en til tven. Lineær tv er for gamlinger.

Anonymkode: 862b6...67e

Ser ikke tv på dagtid nei, veldig sjelden. Chromecast har fungert veldig godt for meg. 😊 Men er da eks sånn at apper på tv er bedre? Har ikke kanaler så alt jeg ser er via streaming.

Skrevet
Maestro skrev (Akkurat nå):

Ser ikke tv på dagtid nei, veldig sjelden. Chromecast har fungert veldig godt for meg. 😊 Men er da eks sånn at apper på tv er bedre? Har ikke kanaler så alt jeg ser er via streaming.

Har en pc som har bare kødda seg. Får opp innmat informasjon , kommer ikke innpå selve maskinen engang. 🫣 Men en kompis kunne hjelpe meg med det. 😊

Skrevet

God lyd er det bare å glemme med moderne tv'er siden de er så tynne at det ikke er plass til bra høyttalere, anbefaler en lydplanke hvis lyd er viktig.

Alle tv'er er smarte nå men det varierer mye hvor bra og kjappe appene faktisk er, hvis du skal strømme så anbefaler jeg en Nvidia Shield som er den beste strømmeboksen som er å få kjøpt.

Anonymkode: 5f4f5...2a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

God lyd er det bare å glemme med moderne tv'er siden de er så tynne at det ikke er plass til bra høyttalere, anbefaler en lydplanke hvis lyd er viktig.

Alle tv'er er smarte nå men det varierer mye hvor bra og kjappe appene faktisk er, hvis du skal strømme så anbefaler jeg en Nvidia Shield som er den beste strømmeboksen som er å få kjøpt.

Anonymkode: 5f4f5...2a7

Er sånn boks nødvendig når jeg har Chromecast? 😊 Mamma og stefaren min har tv, uten lydplanke tror jeg og det er god lyd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...