AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #141 Del Skrevet 27. september 2022 On 9/25/2022 at 8:00 AM, A-hunter said: Du tror at et hus alltid har samme verdi som to leiligheter? Og at et 'halvt hus' alltid er verdt det samme som en leilighet? Her jeg bor selger eldre folk gjeldfrie hus for å kjøpe seg leilighet, men de ender da opp med å måtte ta opp ny gjeld... Mor her jo åpenbart nok verdier til å ha en leilighet. Uskiftet bo er for å familier med barn som fortsatt bor hjemme. Anonymkode: 4695a...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #142 Del Skrevet 27. september 2022 Min far var gift og de hadde to barn hver fra tidligere forhold. De giftet seg etter 20 års samboerskap og noen år senere skrev de testamente og i den forbindelse ble vi barn bedt om å skrive under på at gjenlevende ektefelle kunne sitte i uskifte. På det tidspunktet var jeg midt i 20-årene og min far var alvorlig syk. Muligheten for at han skulle gå først var svært stor. Likevel valgte jeg da å skrive under fordi hun pleide ham gjennom mange års sykdom og dermed fikk sitt eget liv og virke redusert. Dessuten hadde jeg alltid hadde trodd at leilighet og verdier var hans kones, og at det ikke kom til å komme noe verdi derfra. Min far døde først og hans kone noen år etterpå. Oppgjøret gikk ryddig og ordentlig for seg med min stebror som bobestyrer. Selv om jeg skrev under, så ville jeg ikke nødvendigvis råde andre til å gjøre det samme. Jeg er nå selv i en situasjon hvor jeg er samboer med en mann som har et barn fra tidligere, og vi sammen har ett barn. Vi skal skrive samboerkontrakt, og jeg vil også ha testamente. Imidlertid vil jeg ikke ønske å be hans barn om å skrive under på samtykke til å sitte i uskifta bo da jeg er en del yngre enn samboer, men heller få opprettet en forsikring som begunstiger meg ved partners død slik at jeg kan kjøpe ut hans barn. Og jeg tror kanskje at forsikring og det å holde verdier atskilt bør være løsningen i mange slike forhold med mine, dine barn. Anonymkode: 3d4e9...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #143 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ingen barndomshjem altså, de har vært sammen i 11 år og kjøpte huset for ca 4-5 år siden. Som min søster skriver er jeg også spent på om advokaten vi skal møte for å signere forteller sannheten eller om det er lurt å få egen advokat. Kjenner jeg gruer meg til å ta opp dette med mamma og stille meg kritisk til dette. Ts. Anonymkode: ce45d...897 Bruk din egen advokat. Advokater skal gi rett info om lover og regler men de representerer klienten sin og det vil svarene du får bære preg av. Anonymkode: 60cbe...af7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #144 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 2.27): Nei men hørt om for mange tilfeller der det ikke var arv igjen når lengstlevende døde. Anonymkode: e692a...f15 Ikke arv igjen? Midlene ligger jo i huset? Anonymkode: 24d12...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #145 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ikke arv igjen? Midlene ligger jo i huset? Anonymkode: 24d12...6e2 ja, men når huset blir solgt så kan vel han bruke pengene og dermed kan det være 0 k igjen når han dør og vi da skal arve. ts Anonymkode: ce45d...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #146 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ikke arv igjen? Midlene ligger jo i huset? Anonymkode: 24d12...6e2 Ikke nødvendigvis. Husprisene kan falle, huset kan være så nedslitt at det ikke er stort igjen ved salg. Det er mye som kan forringe og ødelegge ett utsatt oppgjør. Anonymkode: 60cbe...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå