Gå til innhold

Jeg er ikke alfamann og andre menn legger an på min kone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ingen alfa mann og utstråler ikke veldig selvtillit. Likevel er min kone som er attraktiv forelsket i meg og ser mange gode sider i meg. 

Når vi er ute legger jeg merke til at det hender andre menn legger an på henne.  En gang kommenterte to butikkansatte hennes utseende foran meg. 

Jeg skammer meg. De tørr å gjøre det foran meg. De ser ikke meg som en mandig mann. Jeg gjør meg ikke fortjent til respekt 

Hvordan kan jeg forandre meg

Anonymkode: 23d08...dbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det noe å si, så lenge kona de elsker deg og ikke responderer på mennenes tilnærmelser?

Anonymkode: 5010f...6f8

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Triks nr 1. Kutt desse tankene. De er gift.

• Liker 5
Skrevet

Det finnes ikke noe alfahan/mann. Dette er bullshit uttrykk skapt av "life coach" bransjen.  

Men du kan jobbe med din egen selvtilit, det er alltid positivt. Kvinner liker det...

Anonymkode: 528cd...9b0

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes ikke noe alfahan/mann. Dette er bullshit uttrykk skapt av "life coach" bransjen.  

Men du kan jobbe med din egen selvtilit, det er alltid positivt. Kvinner liker det...

Alle skjønner hva han mener med alfahann, så det finnes menn som er mer mandige enn det ts tydeligvis er

Anonymkode: 06ff1...b70

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke dette er en trolletråd skrevet av en kvinne..🙈

Anonymkode: d9d68...f2f

Skrevet

Min mann er en maskulin muskelbunt på 193 cm, og det hender menn gjør det likevel. Tror ikke menn alltid oppfatter at to er et par, eller de ser en kvinne de liker, har fokus på henne, og ser ikke rundt henne. 

Anonymkode: 1e556...a2e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle skjønner hva han mener med alfahann, så det finnes menn som er mer mandige enn det ts tydeligvis er

Anonymkode: 06ff1...b70

Ok Incel.

Mvh, Chad.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ingen alfa mann og utstråler ikke veldig selvtillit. Likevel er min kone som er attraktiv forelsket i meg og ser mange gode sider i meg. 

Når vi er ute legger jeg merke til at det hender andre menn legger an på henne.  En gang kommenterte to butikkansatte hennes utseende foran meg. 

Jeg skammer meg. De tørr å gjøre det foran meg. De ser ikke meg som en mandig mann. Jeg gjør meg ikke fortjent til respekt 

Dette handler ikke om andre menn, men om deg og din kone. Elsker hun deg? 

Anonymkode: 94ac2...01b

Skrevet

Finnes det egentlig menn som holder på med det alfa-beta greiene som faktisk blir gift? Hadde løpt hadde en date begynt å snakke om slikt. 

Uansett: har blitt sjekket opp av andre menn uansett hvem jeg har vært i forhold med/datet. En eks er 1.90 og ganske breiskuldret, ble fremdeles sjekket opp.

Anonymkode: fd219...035

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For noe tull. Du er voksen nok til å være gift. Hvis dette er en korrekt fremstilling av tankegangen din, må du da være voksen nok til å innse at du har dårlig selvtillit og dårlig selvbilde. Det har da ingen ting med andre menn, din kone og «alfa-« å gjøre. For din kone er du «alfa», altså nummer én. Hvorfor leter du etter tegn på «respekt» fra fremmede folk? 
Kom deg til en psykolog, og ikke søk råd på nettet, da får du høre enda mer tull. 

Anonymkode: 70de9...772

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men er det ikke da et kompliment til deg at andre menn finner din kone attraktiv?

Det er jo DU som har henne, og hun velger DEG.

Hun velger deg videre tross andres forsøk på å legge an på henne, så det betyr jo at det er du som er nr 1 for henne.

Anonymkode: 663d8...fee

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta det som et kompliment, hun valgte deg :) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du mener dette alvorlig, TS, så kan det være en ide å oppsøke psykolog.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er det ikke da et kompliment til deg at andre menn finner din kone attraktiv?

Anonymkode: 663d8...fee

Det trodde jeg òg det var. Så TS: ditt problem er manglende tillit - både til deg selv og til kona. Du tror du ikke er "mandig nok" til at kona vil være hos deg, og at andre menn bare kan plukke henne med seg.

Slik tankegang er destruktiv både for selvfølelsen og for forholdet, så den må du jobbe med, TS.

Anonymkode: ac29a...e4d

• Nyttig 1
Skrevet

Når noen prøver å sjekke opp kona så går du bort til kona di, gir henne ett kyss på kinnet og spør " går det bra med deg kjæresten min? " eller går bort og holder henne i hånda. 

Da har du "markert territoriet" ditt uten att du tar noen for situasjonen. Sannsynligvis er begge uskyldige i det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 1.47):

Du tar feil.

Litt avhengig av hva de sa, men dersom det var et kompliment om at hun var pen, kul, stilig, så er dette et kompliment til deg.

Dersom det var en kommentar om kropp, at hun er deilig, sexy, etc, så er det også det, men det kan være trakassering og da er det innafor å si at det ikke er greit.

Men at disse mennene sier noe positivt om dama di, er jo heller et tegn på at de ser opp til deg enn at de ikke respekterer deg. 

Anonymkode: 50609...2a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 1.47):

alfa hann eksisterer ikke, det er en myte...

du trenger ikke forandre deg, kona di elsker deg som du er

Anonymkode: ac7ae...9d1

Skrevet

Selv om du ikke er alfamann, greier du vil åpne kjeften å be dem la være å legge an på kona di eller i det minste ta henne i hånden og gå derfra. 

Anonymkode: ce3af...e51

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...