Gå til innhold

Mannen min jobber hele tiden og det tærer på forholdet! Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har en viktig stilling og jobber dag og kveld oftere enn kun dagtid. Han jobber mye når han er hjemme også og kollegaer ringer han hele tiden i helger. Vi får sjeldent kvalitetstid sammen og kjærestestemningen mellom oss er nesten helt borte. 

Jobbingen hans var grunn til at forrige samboerskapet hans tok slutt også! 

Har prøvd å prate med han å si at jeg trenger mer samvær sammen i hverdagen og han tror det kan gjøres opp med en kveld med middag han lager.. Vi har veldig lite sex også og jeg føler meg mer som en nabo eller perifer roomie enn kjæreste. 

Er det eneste alternativet å gå eller hvordan kan jeg få han til å vie mer tid til oss i hverdagen? 

Anonymkode: 4b5f3...897

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde kanskje vært et stort rødt flagg at forrige forhold endte pga jobbingen hans. 

Det er såklart kjempeleit at jobbingen er det viktigste for han, men du vet i hvert fall at du ikke får forandret han. 

Du må velge om du vil fortsette å leve med han som dere har det nå eller gå fra han, tror jeg. Jeg tror ikke du får han til å roe ned jobbingen når du ikke har klart det fram til nå og forrige samboer ikke fikk det til heller. Han må ville det selv, og det virker som jobben hans er viktigere enn deg, dessverre. 

Anonymkode: 48779...65f

• Liker 2
Skrevet

Kjøp inn takeaway. Si at nå er det ukentlig telefonpause. Ha sex. 

Anonymkode: 3ddbe...978

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mannen min har en viktig stilling og jobber dag og kveld oftere enn kun dagtid. Han jobber mye når han er hjemme også og kollegaer ringer han hele tiden i helger. Vi får sjeldent kvalitetstid sammen og kjærestestemningen mellom oss er nesten helt borte. 

Jobbingen hans var grunn til at forrige samboerskapet hans tok slutt også! 

Har prøvd å prate med han å si at jeg trenger mer samvær sammen i hverdagen og han tror det kan gjøres opp med en kveld med middag han lager.. Vi har veldig lite sex også og jeg føler meg mer som en nabo eller perifer roomie enn kjæreste. 

Er det eneste alternativet å gå eller hvordan kan jeg få han til å vie mer tid til oss i hverdagen? 

Dessverre er det noen som tror de er uerstattelige på jobben, ligger mange av de på kirkegården. Når det er sagt så må mannen din for alvor innse at han er nødt å prioritere deg for at forholdet skal vare. En hel ettermiddag/kveld i uken der dere to er sammen uten jobb. Helt avkoblet fra jobb i helgene. Hvis det forrige forholdet tok slutt av samme grunn vet han nå hvilke signaler som kommer i forkant. Hvis han likevel velger å jobbe er det bare å gjøre det slutt. Da er det ikke håp. 

Anonymkode: f45c2...f31

• Liker 2
Skrevet

Jeg fant ut med min forrige, at han stressa og ble sur når han hadde fri/ferie. For da var ikke rutinen der og at han må jobbe. Så 3 uker ferie for han, blir han tvunget til. Reise med meg mer enn 3 dager, hadde aldri gått. Vi var på tur i sommer i 4 dager, når vi venta på toget så klikka han. Det var varmt (Sørlandet), han ville tilbake til sine rutiner og jobb, og jobbe med styrearbeid. 

Nei sånn orker jeg faktisk ikke. Og fant ut i år at han er slik, pga styggen på ryggen. Som desverre til slutt gikk utover meg. 

Over og ut, jeg har vært lenge psykisk syk men med god bedring siste mnd. Ikke fader om jeg skal la en mann og føkke dette til for meg. 

Tidligere samboer og jobba mye, men privat da han er møbelsnekker men jobber ikke som det. Men var i verkstedet nesten hele tiden når han var hjemme/ikke på jobb. 

Er arbeidsnarkoman som er blitt ufør jeg da 🫣 Men, grein ikke over når jeg hadde litt fri når jeg var i arbeid. For jeg og bodde på jobb. Men er pr nå stort rødt flagg om en mann prioritere jobb så mye. Pappa er og sånn, ble skilsmisse med mamma og han har aldri vært en direkte familie mann. Jobb kommer alltid først, selvom han er hjemme. Da er det kontor arbeid. 

Skrevet

Både jeg og mannen jobber mye. 

Mye er løst med kommunikasjon, og avtaler. Tid sammen blir prioritert, og blokkert i kalenderen, da sitter vi ikke og trykker på telefonen. I dag har vi for eksempel avtalt å gå en fjelltur sammen, samt en god middag. Men hva han gjør fra lunsjtider frem til vi må begynne på middagen, det bryr jeg meg ikke med. Må vi jobbe 1-2 timer på ferie gir vi bare beskjed, så vet den andre det og planlegger egne aktiviteter. 

Jeg tror det først skjærer seg om man er veldig ulike på dette området. Eller om kjæresten blir residualen i det hele, den som alltid må vike for jobb. 

Anonymkode: 58430...ce0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jobbingen hans var grunn til at forrige samboerskapet hans tok slutt også

Og du trodde ting skulle bli annerledes med deg?

Anonymkode: 8922d...0d0

Skrevet

Er han lærer? 

Anonymkode: 1c909...c65

Skrevet

TS,

Er svært få jobber der man faktisk må jobbe over 90 timer i uken, som vel er en grense der det faktisk blir vanskelig å være tilstede i familien. Men er nok alt for mange som har alt for lite prioritering og struktur på arbeid gjort hjemme (kvelder og helger), slik at man ødelegger familielivet helt unødvendig.

Nå vet ikke vi hva din man jobber med, så er vanskelig å gi råd om hva han bør gjøre mer konkret.

PS. Uten tiltak fra han sin side blir det ikke bedre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og du trodde ting skulle bli annerledes med deg?

Anonymkode: 8922d...0d0

Trodde han hadde lært i og med at han var så bevisst og klar over at det var årsaken ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...