Gå til innhold

Familie og sexliv. Hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia.

Dette kan gjerne tolkes mange veier, men slik jeg spør er slik jeg mener det. Jeg rett og slett bare lurer på hva som er " vanlig " hva som er " normen " selv om ingen regel uten unntak. 

Familieliv med små barn. Et barn som samsover. Noe som er fantastisk i seg selv ( ikke at alle er enig ) 

Har dere fremdeles et sexliv? Eller har de fleste satt sex på ventelisten en fire fem år ... ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mja, kanskje ikke helt det du sikter til for barnet vårt starter natta i egen seng og tusler inn til oss i løpet av natta. Noen ganger rett etter at vi har lagt oss, da. Så delvis samsoving, kan man si.

Har sex 1-4 ganger i uka, alt ettersom. Vi kunne fått til oftere dersom vi ble flinkere til å gjøre det andre steder og tidligere på kvelden (dvs. etter barnet er lagt men før vi selv skal legge oss).

Ingen av oss er interesserte i å sette sexlivet på vent i årevis, men merker at det krever jo litt fokus på tilrettelegging. Kan ikke være så spontane som før. Det blir ofte til at vi gjør det vi vet funker, det er god hverdagssex men det er ikke de villeste sprellene kan man si. Og noen kvelder er vi bare slitne.

Anonymkode: be886...207

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Mja, kanskje ikke helt det du sikter til for barnet vårt starter natta i egen seng og tusler inn til oss i løpet av natta. Noen ganger rett etter at vi har lagt oss, da. Så delvis samsoving, kan man si.

Har sex 1-4 ganger i uka, alt ettersom. Vi kunne fått til oftere dersom vi ble flinkere til å gjøre det andre steder og tidligere på kvelden (dvs. etter barnet er lagt men før vi selv skal legge oss).

Ingen av oss er interesserte i å sette sexlivet på vent i årevis, men merker at det krever jo litt fokus på tilrettelegging. Kan ikke være så spontane som før. Det blir ofte til at vi gjør det vi vet funker, det er god hverdagssex men det er ikke de villeste sprellene kan man si. Og noen kvelder er vi bare slitne.

Anonymkode: be886...207

takk for svar :) 

vi er snart ferdig med tredje året uten sex.

Skrevet

Her i hjemmet har vi vært veldig åpne om sex. Helt fra hun var liten lærte hun at "mamma og pappa skal inn på soverommet å kose". Hun har skjønt siden hun var 3-4 år at dette er helt normalt. I tillegg er det lytt her, så kunne likevel forklare henne om det når hun var liten. Hun er i dag slik selv. Min datter er 16 år nå, kan ofte høre hun koser seg på egenhånd, og det er bra. 

Anonymkode: 464e4...1b2

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her i hjemmet har vi vært veldig åpne om sex. Helt fra hun var liten lærte hun at "mamma og pappa skal inn på soverommet å kose". Hun har skjønt siden hun var 3-4 år at dette er helt normalt. I tillegg er det lytt her, så kunne likevel forklare henne om det når hun var liten. Hun er i dag slik selv. Min datter er 16 år nå, kan ofte høre hun koser seg på egenhånd, og det er bra. 

Dette er sært. Dritsært faktisk. 

Anonymkode: 001a1...b62

• Liker 31
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst???

Æsj!

Anonymkode: b43a6...112

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eeehh....😟

Anonymkode: 3f300...106

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Troll..

Anonymkode: 6d8e9...bbc

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sikkert

Anonymkode: f76a2...cb9

• Liker 6
Skrevet

Vi samsover med en liten en på 2,5 år. Vårt sexliv har vært veldig opp og ned egentlig. En god periode har det vært 2-3 ganger i uken. Men som regel blir det rundt 1 gang pr uke. Nå har vi hatt en dårlig periode siste to månedene, og har kanskje hatt sex 5-6 ganger totalt over den tiden. Men det er første gangen vi har hatt det sånn. 
Samsovingen gjør det jo ikke noe enklere. Men hovedgrunnen er nok rett og slett av vi er slitne småbarnsforeldre, med mye å tenke på nå. 

Anonymkode: 50140...4db

Skrevet

Sex kun en håndfull ganger i året her, pga alt slitet med småbarn. Ingen av oss føler oss attraktive eller orker å prioritere sex 😅 Men vi har begge en intensjon om at ting skal ta seg litt opp igjen etter hvert, så vi stresser ikke med det.

Anonymkode: 285a3...2c0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nope, dette tror jeg ikke på. Ekkelt å lese, og ekkelt å i det hele tatt tenke på!

Vi samsov når vår var liten, så vi hadde sex andre steder enn i sengen. Null stress, og vi ble ganske oppfinnsomme, selv om sofaen var den som fikk kjørt seg mest.

Anonymkode: ee884...e55

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sex kun en håndfull ganger i året her, pga alt slitet med småbarn. Ingen av oss føler oss attraktive eller orker å prioritere sex 😅 Men vi har begge en intensjon om at ting skal ta seg litt opp igjen etter hvert, så vi stresser ikke med det.

Anonymkode: 285a3...2c0

Vi er vel der vi også på en måte. bare at jeg sliter kanskje litt mer enn jeg vil innrømme siden det har gått 3 år nå uten.

Skrevet
Kaviarmix skrev (Akkurat nå):

Vi er vel der vi også på en måte. bare at jeg sliter kanskje litt mer enn jeg vil innrømme siden det har gått 3 år nå uten.

Har dere snakket sammen om det? Jeg skjønner at det er kjipt å gå så lenge uten sex. Er dere nære på andre måter?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere snakket sammen om det? Jeg skjønner at det er kjipt å gå så lenge uten sex. Er dere nære på andre måter?

Vi har snakket sammen om det ja, og er en slags felles forståelse. Det er ikke mye tid til noe egentlig. Er en del jobbing, så er det plikter hjemme og så er døgnet tom for timer.  Så det er ikke noe drama rundt dette på noen måte. Heldigvis. Det er absolutt ikke noe dealbreaker heller, men når det har passert sppass med år uten noe, bortsett fra litt xxx via mobil et par ganger, så blir man jo ... hva heter det sexuelt frustrert. i perioder mye og lenge, mens i andre perioder merker man det ikke. Jeg hadde satt pris på man av og til bare kunne gjøre det steder og tider som ikke er helt optimalt, men føler det er en hel liste med stasj som må være i orden før man kan tenke på sex. og da føler jeg listen kanskje er full av ting som kommer av seg selv når man har begynt å ha sex. 

her ville jeg bare se om vi var innafor normalen. eller om det kanskje var på tide å tenke litt utradisjonelt ...for jeg ønske rjo ikke ha det slik i mange år til. 

Skrevet
Kaviarmix skrev (5 minutter siden):

Vi har snakket sammen om det ja, og er en slags felles forståelse. Det er ikke mye tid til noe egentlig. Er en del jobbing, så er det plikter hjemme og så er døgnet tom for timer.  Så det er ikke noe drama rundt dette på noen måte. Heldigvis. Det er absolutt ikke noe dealbreaker heller, men når det har passert sppass med år uten noe, bortsett fra litt xxx via mobil et par ganger, så blir man jo ... hva heter det sexuelt frustrert. i perioder mye og lenge, mens i andre perioder merker man det ikke. Jeg hadde satt pris på man av og til bare kunne gjøre det steder og tider som ikke er helt optimalt, men føler det er en hel liste med stasj som må være i orden før man kan tenke på sex. og da føler jeg listen kanskje er full av ting som kommer av seg selv når man har begynt å ha sex. 

her ville jeg bare se om vi var innafor normalen. eller om det kanskje var på tide å tenke litt utradisjonelt ...for jeg ønske rjo ikke ha det slik i mange år til. 

Tviler på at det er vanlig å ha sex så ofte som i denne tråden. De som svarer her vet nok at de ligger over normalen. Veldig få innrømmer å ha lite sex, det "riktige" er å ha mye.

Anonymkode: 71394...a17

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere vet at det er mulig å ha sex andre steder enn i senga?

Vi samsov ikke annet enn når barna var syke eller hadde mareritt, men stua var likevel flittig brukt. 

Anonymkode: adb0e...cd3

• Liker 1
Skrevet

TS,

Har laget meningsmåling, håper du får ut noe fornuftig av det. Ellers noen refleksjoner.

Er helt usannsynlig å tro at man skal ha et meget aktivt sexliv i en periode med samsoving. Sikkert noen få.som får det til...

Syns dere har et godt utgangspunkt hvis begge er klare på.at dette er en periode i livet, og at dere ønsker endring etterhvert.

Tror vel dere bør se på muligheten å komme igang. Er nok for mange mer enn kun samsoving, og risiko for en uheldig spiral. Hverdagsromantikk, rutiner for å trene og holde seg i form, kosthold, og skape gode forutsetninger for å ha sex. Det siste kan være for eksempel date night med hotell. Noen syns det kanskje det er sløsing med hotell i samme by der man bor, men når vi har vært i deres situasjon var det en fin mulighet å være oss uten barn i seng og hverdagen.

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (På 25.9.2022 den 1.32):

TS,

Har laget meningsmåling, håper du får ut noe fornuftig av det. Ellers noen refleksjoner.

Er helt usannsynlig å tro at man skal ha et meget aktivt sexliv i en periode med samsoving. Sikkert noen få.som får det til...

Syns dere har et godt utgangspunkt hvis begge er klare på.at dette er en periode i livet, og at dere ønsker endring etterhvert.

Tror vel dere bør se på muligheten å komme igang. Er nok for mange mer enn kun samsoving, og risiko for en uheldig spiral. Hverdagsromantikk, rutiner for å trene og holde seg i form, kosthold, og skape gode forutsetninger for å ha sex. Det siste kan være for eksempel date night med hotell. Noen syns det kanskje det er sløsing med hotell i samme by der man bor, men når vi har vært i deres situasjon var det en fin mulighet å være oss uten barn i seng og hverdagen.

takk for kloke ord. hvor finner jeg meningsmåling?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 0.51):

Veldig få innrømmer å ha lite sex, det "riktige" er å ha mye.

Anonymkode: 71394...a17

Skjønner ikke hvorfor det å ha ofte eller sjelden sex er positivt eller negativt?

Vi har svært sjeldent sex. Er hverken positivt eller negativt🤷🏼‍♀️. Vi har sex når vi vil ha sex, og det er ikke så ofte 😊

Anonymkode: f1644...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...