Gå til innhold

Kefir til 1-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er 13 mnd og eeeeelsker kefir. Hun kunne drukket uendelige mengder, tror jeg. Jeg gir henne ofte et glass etter middag. Ikke mer enn dette.

Men er det farlig?

Anonymkode: 11da2...2a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi små mengder syrnede meieriprodukter som yoghurt, kefir, rømme og ost fra 10 måneder, opp til en 0,5 dl/2 – 3 ss daglig. Melk å drikke kan du gi fra 1 år dersom du ønsker, men det anbefales å begrense det, og maks 5 – 6 dl per dag.

• Nyttig 1
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Du kan gi små mengder syrnede meieriprodukter som yoghurt, kefir, rømme og ost fra 10 måneder, opp til en 0,5 dl/2 – 3 ss daglig. Melk å drikke kan du gi fra 1 år dersom du ønsker, men det anbefales å begrense det, og maks 5 – 6 dl per dag.

Jeg så også at dette sto på bare bra barnemats side. Men hvorfor en så liten mengde, det skulle jeg gjerne visst. 

Skrevet

Mat med tilsatt probiotiske bakterier – anbefales ikke til barn under 1 år

Fordi man ikke kjenner til langtidseffektene ved å jevnlig tilføre monokulturer av probiotika (melkesyrebakterier), anbefales ikke barn under 1 år å innta slike produkter. Dette omfatter hovedsakelig meieriprodukter tilsatt bakterier som for eksempel Cultura, Activia, Bio Q og Biola. Barn fra 1 – 3 år anbefales å begrense inntaket. Du kan lese mer om å gi probiotika til barn i dette innlegget.

så jeg tror det har med at der er tilsatt  bakterier og at barn ikke tåler så mye

..

Skrevet
Sofakona skrev (13 timer siden):

Mat med tilsatt probiotiske bakterier – anbefales ikke til barn under 1 år

Fordi man ikke kjenner til langtidseffektene ved å jevnlig tilføre monokulturer av probiotika (melkesyrebakterier), anbefales ikke barn under 1 år å innta slike produkter. Dette omfatter hovedsakelig meieriprodukter tilsatt bakterier som for eksempel Cultura, Activia, Bio Q og Biola. Barn fra 1 – 3 år anbefales å begrense inntaket. Du kan lese mer om å gi probiotika til barn i dette innlegget.

så jeg tror det har med at der er tilsatt  bakterier og at barn ikke tåler så mye

..

Men kefir har ikke tilsatte probiotiske kulturer. Biola har det, men kefir er noe annet.

Ts

Skrevet

De gjør kanskje det i andre land og det går fint. Et glass om dagen kan umulig skade 😊 

Anonymkode: fd31e...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...