Gå til innhold

Venninne har blitt veldig stor på kort tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trente mye sammen før. Hun var veldig aktiv og god i idrett. Så har hun vært borte noen år og studert til å bli sykepleier. Møtte henne nå for første gang på disse tre årene og hun har blitt veldig stor. Jeg måtte nesten dobbeltsjekke om det var hun. Jeg har jo hørt litt at hun har droppet ut av alt med trening og at hun har lagt på seg en del... men dette er langt mer enn noen kilo. Jeg spurte om hun hadde det bra og var frisk og hun bare lo det bort og sa at det hadde blitt mye god mat og at fokuset har vært helt på studiene. Jeg vil tippe disse tre årene har påført henne minst 30 kilo. Kanskje 40? Hvordan klarer man spise på seg så mye vekt fra en relativt trent jente i fin form til å bli så stor. Hun pustet tungt når vi gikk fra butikken og til kaffen, hun var svett og hun rett og slett vagget. Og da er hun bare tidlig i 20-årene 😮 

Anonymkode: 9eb64...d61

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det måtte du fortelle på kg fordi?

Anonymkode: 497b3...055

• Liker 33
  • Nyttig 10
Skrevet

Hvis dere ikke har truffet hverandre på tre år kan det ha skjedd mye i livet hennes som kan forklare det, uten at hun føler noe behov for å fortelle deg om det - noe hun tydeligvis gjør lurt i når du synes det er naturlig å starte en tråd bare for å dele med verden at hun har lagt på seg...

• Liker 40
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg kjenner også jenter som har gjort det. Vet du hva forskjellen på de er? Den største forskjellen er ikke vekten, men lykken de føler. Husker spesielt ei jeg gikk på skole med som alltid var urolig, aktiv, kjapp i replikkene, men samtidig et ganske trist blikk. Da jeg møtte henne igjen var hun mer enn dobbelt så stor, men trygg på seg selv, rolig og virket veldig lykkelig. 

Se litt mer enn selve vekten på folk, for lykke teller mer enn vekt. 

Som meg som har gått ned kraftig i vekt de siste årene, jeg var lykkeligere da jeg var større. Nå føler jeg meg tynn og formløs. 

Anonymkode: ff566...588

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Vel, jeg har lagt på meg 25 kg på under et år, så det er definitivt mulig. 

Hvordan? Jeg møtte veggen og fikk diagnosen klinisk deprimert. Min overspisingslidelse fikk frie tøyler og vipps, her er jeg i dag. 

Fortell vennen din at du er der for henne om hun trenger deg. 

• Liker 13
  • Hjerte 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kjenner også jenter som har gjort det. Vet du hva forskjellen på de er? Den største forskjellen er ikke vekten, men lykken de føler. Husker spesielt ei jeg gikk på skole med som alltid var urolig, aktiv, kjapp i replikkene, men samtidig et ganske trist blikk. Da jeg møtte henne igjen var hun mer enn dobbelt så stor, men trygg på seg selv, rolig og virket veldig lykkelig. 

Se litt mer enn selve vekten på folk, for lykke teller mer enn vekt. 

Som meg som har gått ned kraftig i vekt de siste årene, jeg var lykkeligere da jeg var større. Nå føler jeg meg tynn og formløs. 

Anonymkode: ff566...588

Det skal sies. Hun virker mye blidere og mer selvsikker hun her også. Det var bare en så voldsom forskjell. Takk for at du delte.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja. Hvis du har rett i at hun har lagt på seg 30 kg på tre år, kan du glemme å tenke bare kebab, majones og ostepop.

Et kokt egg, en banan og en helt alminnelig tomat ekstra hver dag vil kunne gi en slik vektøkning på tre år. Så enkelt er det faktisk å gå opp.

Anonymkode: e249d...df2

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal sies. Hun virker mye blidere og mer selvsikker hun her også. 

Kanskje tre år uten deg har gjort underverker for selvtilliten hennes?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

feil tråd

Endret av Needleader97
feil tråd
Skrevet

Når man slutter å trene og vedlikeholde musklene, så omgjøres musklene man har bygd - til fett. Så man legger også på seg bare man slutter å trene, for musklene forandrer seg. Det skal ikke mye til for å legge på seg mye, 300-400 kalorier ekstra hver dag over 3 år er nok. Man trenger ikke være "usunn" hvis det er det du impliserer. 

Så bra for denne unge damen, at hun var lykkelig med studiet sitt og har fokusert så mye på det - hun kommer nok til å bli flink i jobben sin. 

Syntes det rett og slett er jævlig motbydelig, at du og andre snakker om vekten til denne venninna bak ryggen hennes. Du har liksom blitt oppdatert om hennes vekt, før du i det hele tatt møtte hun igjen. Fyyy.. Så stygge jenter kan være! Du fortjener ikke denne jenta som venn, det er min mening. 

Anonymkode: 1ad19...036

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja. Hvis du har rett i at hun har lagt på seg 30 kg på tre år, kan du glemme å tenke bare kebab, majones og ostepop.

Et kokt egg, en banan og en helt alminnelig tomat ekstra hver dag vil kunne gi en slik vektøkning på tre år. Så enkelt er det faktisk å gå opp.

Anonymkode: e249d...df2

Det kan jo selvsagt være en troverdig forklaring. Takk.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syntes det rett og slett er jævlig motbydelig, at du og andre snakker om vekten til denne venninna bak ryggen hennes. Du har liksom blitt oppdatert om hennes vekt, før du i det hele tatt møtte hun igjen. Fyyy.. Så stygge jenter kan være! Du fortjener ikke denne jenta som venn, det er min mening. 

Så om noe plutselig gikk opp veldig mye på kort tid så er du ikke litt nysgjerrig en gang?

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Needleader97 said:

feil tråd

Nope, der var du for sent ute. Ingen overraskelse at det var et nytt nick. :) 

Just now, AnonymBruker said:

Det kan jo selvsagt være en troverdig forklaring. Takk.

Hvorfor skal du ha en forklaring?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Needleader97 skrev (1 minutt siden):

Ser du? Slikt vet jeg bare ikke. Det kan jo være en forklaring.

Jeg har eksempelvis gått opp 20 kg av medisiner.

Jeg personlig plages ikke av å si det fordi det er for en fysisk sykdom som er synlig, men endel vil kunne vegres om det var medisiner for psykiske lidelser. 
Fordi sånne tanker som du har.

»Har du det greit» og hun svarer hvorfor hun veier drt hun gjør?

Jeg får jo følelsen av at du kommenterte/hintet sterkt om vekta? Det er UFINT.

Jeg har og møtt på venninner som etter noen år fra hverandre plutselig var 20 kg mindre (og ikke lesbiske lengre) og sikkert 40 kg pluss.

Graver jo ikke i vekta og HVORFOR ER DU IKKE LESBISK LENGREEEE 😅🤷‍♀️

Anonymkode: 26074...c66

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så om noe plutselig gikk opp veldig mye på kort tid så er du ikke litt nysgjerrig en gang?

Nyskjerrig på hva? Om noe fælt har skjedd dem? Om de har fått en sykdom? Hvorfor de vil være tjukke? 😳

Menneskesynet ditt er jo helt vridd. Hvorfor kan ikke du respektere andre mennesker for den de er? Hvorfor skal du kreve en forklaring, eller vite - hvorfor noen forandrer seg? Foreldrene dine har visst mislykket helt, med å oppdra deg med gode verdier. 

Anonymkode: 1ad19...036

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nope, der var du for sent ute. Ingen overraskelse at det var et nytt nick. :) 

Hvorfor skal du ha en forklaring?

Så TS er en med nyopprettet nick?

Anonymkode: df622...c16

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har jo hørt litt at hun har droppet ut av alt med trening og at hun har lagt på seg en del...

Du og dine venner høres forferdelige ut. Men veltrente 😄

Anonymkode: b5467...653

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du hørtes ut som ett fælt menneske. Kan ikke ha det bra når du er så overfladisk å snakker dritt om folk 

Anonymkode: 81da4...173

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

3 år er ikke kort tid.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har ikke møtt henne på flere år, og det første du gjør er å kommentere vekta hennes? Så koselig.... Det kan være mange grunner til dette, men jeg tviler sterkt på at hun kommer til å fortelle deg noe mer om det etter den kommentaren. 

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...