AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Kjøper du klær brukt på Finn? Vanvittige priser, ofte dyrere enn ny i butikk jo. Mange klær som selges dyrt er klærjeg ville donert til UFF. Tjener folk flesk på dette, finnes det villige kjøpere? Anonymkode: f89c2...574
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Det er priser på alle nivåer på finn. Jeg har kjøpt ullstilongser, vattert selebuske til voksen, tykk vinterjakke, tykt pledd, jakke, regnbukse og turbukse til 1-200 kroner stk. Du må bare legge inn et søk med foretrukket prisgruppe, så kan du velge mellom de klærne som kommer opp. Fikk meg også en råflott laptop som kostet 20-25000 ny for ti år siden, til den nette sum av kr 1000, kjører Windows 10 lett som ingenting. Nå har jeg f.ex. et søk inne på dunjakke opp til 300 kroner, masse flott: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?clothing_size=L&price_to=300&q=dunjakke&sort=PUBLISHED_DESC&stored-id=58807931 Anonymkode: f7b3f...124 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 Noe er billig, mye er svært dyrt. Stusser også på en del priser på Finn. Ikke bare på klær… Anonymkode: 583c4...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Jeg selger flotte klær på Finn for en svært billig penge. Ofte dyre merkeklær til under 200 pr stk, men tilogmed den prisen pruter folk på. Noen spør også om jeg er villig til å gi bort for de sitter så dårlig i det. Er lov å spørre selvfølgelig. Men jeg er hvertfall ikke dyr på det. Anonymkode: 5a09d...8c2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøper du klær brukt på Finn? Vanvittige priser, ofte dyrere enn ny i butikk jo. Mange klær som selges dyrt er klærjeg ville donert til UFF. Tjener folk flesk på dette, finnes det villige kjøpere? Anonymkode: f89c2...574 Jeg selger en del merkeklær på finn. Klærne er alltid i prima stand (lite brukt, hele, fine og uten noen form for slitasje). Jeg prissetter de som regel til 30-50 (en sjelden gang 60) % av nypris, noe jeg selv syns at er rimelig. Likevel skal folk prute. Og ikke bare litt, de kan «strekke seg» til å f.eks betale 2-3.000,- for en vinterjakke som kostet 10.000,- i fjor, og som da er pent brukt av en voksen dame én sesong. Hva tror folk? At de skal omtrent få ting gratis på finn? Anonymkode: 72626...6d7 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg selger flotte klær på Finn for en svært billig penge. Ofte dyre merkeklær til under 200 pr stk, men tilogmed den prisen pruter folk på. Noen spør også om jeg er villig til å gi bort for de sitter så dårlig i det. Er lov å spørre selvfølgelig. Men jeg er hvertfall ikke dyr på det. Anonymkode: 5a09d...8c2 Har samme erfaring. Helt idiotiske argumenter de kommer med for at de skal få plaggene enda billigere eller helt gratis. Hvis de ikke har mer enn 500kr å legge i en jakke, så må de nesten se etter jakker i det prissegmentet og ikke sirkle seg inn på Fleischer couture som åpenbart er utenfor deres økonomiske rekkevidde. Anonymkode: 72626...6d7 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg selger en del merkeklær på finn. Klærne er alltid i prima stand (lite brukt, hele, fine og uten noen form for slitasje). Jeg prissetter de som regel til 30-50 (en sjelden gang 60) % av nypris, noe jeg selv syns at er rimelig. Likevel skal folk prute. Og ikke bare litt, de kan «strekke seg» til å f.eks betale 2-3.000,- for en vinterjakke som kostet 10.000,- i fjor, og som da er pent brukt av en voksen dame én sesong. Hva tror folk? At de skal omtrent få ting gratis på finn? Anonymkode: 72626...6d7 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har samme erfaring. Helt idiotiske argumenter de kommer med for at de skal få plaggene enda billigere eller helt gratis. Hvis de ikke har mer enn 500kr å legge i en jakke, så må de nesten se etter jakker i det prissegmentet og ikke sirkle seg inn på Fleischer couture som åpenbart er utenfor deres økonomiske rekkevidde. Anonymkode: 72626...6d7 Klærne er jo ikke verdt mer en markedet er villig til å betale, så pruting er like innafor, som det er for dere å takke nei til budet 🙂 Anonymkode: 51048...8fb 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Klærne er jo ikke verdt mer en markedet er villig til å betale, så pruting er like innafor, som det er for dere å takke nei til budet 🙂 Anonymkode: 51048...8fb Skambud er bare frekt. Og for the record: Jeg selger stort sett til den prisen jeg legger det ut til. Anonymkode: 72626...6d7 7 1
Gjest AprilRyan Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Ja, noen er tydeligvis overdrevet optimistiske i forhold til hva de kan få for et plagg. Hvis jeg ser etter for eksempel en jakke i et spesifikt merke så sjekker jeg nettbutikker og ser om det er tilbud der. Da kjøper jeg selvfølgelig ny jakke om det er et godt tilbud og ikke en velbrukt eller lite brukt en til samme pris. Klær synker dessverre ganske mye i verdi og det skal være ubrukt, god kvalitet og/eller spesielle merker for at man kan ta en litt høyere pris. Det tror jeg mange ikke skjønner, men håper at de skal få nært opp til det de selv betalte. Jeg legger meg ganske lavt og stort sett under halv pris selv om plagget er ubrukt. Har aldri opplevd pruting så tror prisene er rettferdig i forhold til det jeg selger.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Hvis jeg har lyst på et spesifikt klesplagg, pleier jeg å søke både i butikker og i bruktmarkedet. Betaler aldri mer enn 50 % av ny pris for brukte ting. Ser stadig vekk at folk forsøker å selge ting for opptil dobbel pris av det de koster nye på finn. Håper ingen går i fella. Anonymkode: 890d1...a9e 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg selger en del merkeklær på finn. Klærne er alltid i prima stand (lite brukt, hele, fine og uten noen form for slitasje). Jeg prissetter de som regel til 30-50 (en sjelden gang 60) % av nypris, noe jeg selv syns at er rimelig. Likevel skal folk prute. Og ikke bare litt, de kan «strekke seg» til å f.eks betale 2-3.000,- for en vinterjakke som kostet 10.000,- i fjor, og som da er pent brukt av en voksen dame én sesong. Hva tror folk? At de skal omtrent få ting gratis på finn? Anonymkode: 72626...6d7 Skal du selge slike klær så bør de minimum være 50% av nypris Anonymkode: 43fe2...477
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 Hvis du vil gi lite, så let etter billige klær og merke. Det er mitt tips. For ja, vel kan du av og til finne ett kupp. Å få ett skikkelig dyrt plagg til flere tusen, for nesten ikke noe. Men folk vil ha rådyre merkevare plagg, til samme pris de gir en 70% på h&m.. Sorry men da må du stikke fingeren i jorda. Anonymkode: 812b0...8a9 3
skruf Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis du vil gi lite, så let etter billige klær og merke. Det er mitt tips. For ja, vel kan du av og til finne ett kupp. Å få ett skikkelig dyrt plagg til flere tusen, for nesten ikke noe. Men folk vil ha rådyre merkevare plagg, til samme pris de gir en 70% på h&m.. Sorry men da må du stikke fingeren i jorda. Anonymkode: 812b0...8a9 Helt enig, Jeg har solgt unna en god del klær på Finn og Tise det siste året, klærne er av kjente merker og god kvalitet og i ull, ren bomull eller lin. Ikke noe polyester-opplegg fra billigkjeder. Klærne er pent brukt, ingen skader eller slitasje, ingen flekker. Og selvfølgelig selges alt nyvasket eller renset. Dette opplyser jeg om i annonsen. Jeg opplyser også om at prisen er satt, men ved kjøp av flere plagg så kan vi gjøre en deal med billigere pris samlet. Jeg har såklart endel billigere klær også, men det er faktisk litt jobb med å legge ut klær for salg. Ta bilder, skrive tekst med nok opplysninger, svare på meldinger, pakke inn det man har fått solgt, og enten bestille og ordne med helthjem eller stikke på posten for å postlegge det. Klær som er i grenseland på om det vil lønne seg å sende med posten i steder for helthjem så bruker jeg å tilby kunden at jeg kan stikke på posten å sjekke hva portoen blir for at det skal bli rimeligst mulig for vedkommende å betale i porto. Derfor selger jeg ikke klær i 100 kronersklassen, det er for mye bry for lite penger. Da gir jeg heller bort til venninner, eller jeg samler opp og gir det til venninna mi som deretter leverer det inn på asylmottaket der hun bor. Jeg legger prislista på godt under halve prisen av hva plaggene kostet, likevel er det folk som til stadig prøver seg på «200kr inkludert frakt» for f.eks en genser i ren kasjmir fra Kashmina som opprinnelig kostet 2300kr. Det er faktisk skambud. Eller hun som tilbød 500kr med frakt med helthjem (80kr) for ei oilskinjakke fra Babour som opprinnelig kostet over 4500kr. Eller 100kr for ei helt ny levisbukse som jeg rakk å bruke en gang før jeg ble syk og klærne nesten ramlet av meg Hvis man vil ha dyre klær av god kvalitet og merke så bør man også være innstilt på å betale prisen det koster. For min del så har penger jeg har tjent på å selge klær gått til å kjøpe nye klær i riktig størrelse. Vil man ikke bruke mere enn 100kr på ei bukse så stikk heller til Gina Tricot å sjekk ut salget der. Man får det man betaler for Og jeg har ikke noe hast med å bli kvitt klærne. Her om dagen så fikk jeg solgt ett par sko som har ligget ute i to år til riktig pris. Så nei, jeg synes ikke det er frekt å sette en høy pris for klær som opprinnelig var dyre i innkjøp. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 3 hours ago, skruf said: Helt enig, Jeg har solgt unna en god del klær på Finn og Tise det siste året, klærne er av kjente merker og god kvalitet og i ull, ren bomull eller lin. Ikke noe polyester-opplegg fra billigkjeder. Klærne er pent brukt, ingen skader eller slitasje, ingen flekker. Og selvfølgelig selges alt nyvasket eller renset. Dette opplyser jeg om i annonsen. Jeg opplyser også om at prisen er satt, men ved kjøp av flere plagg så kan vi gjøre en deal med billigere pris samlet. Jeg har såklart endel billigere klær også, men det er faktisk litt jobb med å legge ut klær for salg. Ta bilder, skrive tekst med nok opplysninger, svare på meldinger, pakke inn det man har fått solgt, og enten bestille og ordne med helthjem eller stikke på posten for å postlegge det. Klær som er i grenseland på om det vil lønne seg å sende med posten i steder for helthjem så bruker jeg å tilby kunden at jeg kan stikke på posten å sjekke hva portoen blir for at det skal bli rimeligst mulig for vedkommende å betale i porto. Derfor selger jeg ikke klær i 100 kronersklassen, det er for mye bry for lite penger. Da gir jeg heller bort til venninner, eller jeg samler opp og gir det til venninna mi som deretter leverer det inn på asylmottaket der hun bor. Jeg legger prislista på godt under halve prisen av hva plaggene kostet, likevel er det folk som til stadig prøver seg på «200kr inkludert frakt» for f.eks en genser i ren kasjmir fra Kashmina som opprinnelig kostet 2300kr. Det er faktisk skambud. Eller hun som tilbød 500kr med frakt med helthjem (80kr) for ei oilskinjakke fra Babour som opprinnelig kostet over 4500kr. Eller 100kr for ei helt ny levisbukse som jeg rakk å bruke en gang før jeg ble syk og klærne nesten ramlet av meg Hvis man vil ha dyre klær av god kvalitet og merke så bør man også være innstilt på å betale prisen det koster. For min del så har penger jeg har tjent på å selge klær gått til å kjøpe nye klær i riktig størrelse. Vil man ikke bruke mere enn 100kr på ei bukse så stikk heller til Gina Tricot å sjekk ut salget der. Man får det man betaler for Og jeg har ikke noe hast med å bli kvitt klærne. Her om dagen så fikk jeg solgt ett par sko som har ligget ute i to år til riktig pris. Så nei, jeg synes ikke det er frekt å sette en høy pris for klær som opprinnelig var dyre i innkjøp. Nei det er ikke frekt, men da kan det fort være man ikke får solgt. Og selv om klærne var dyre i innkjøp når de ble kjøpt så er det ikke sikkert at de koster det i da. Er ofte tilbud på merkeklær så selv om man gav feks 3000 for en jakke så kan den fort være på tilbud til 1990 nå og da er halvpris av opprinnelig pris på 1500 ganske høy bruktpris Anonymkode: 43fe2...477
skruf Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei det er ikke frekt, men da kan det fort være man ikke får solgt. Og selv om klærne var dyre i innkjøp når de ble kjøpt så er det ikke sikkert at de koster det i da. Er ofte tilbud på merkeklær så selv om man gav feks 3000 for en jakke så kan den fort være på tilbud til 1990 nå og da er halvpris av opprinnelig pris på 1500 ganske høy bruktpris Anonymkode: 43fe2...477 Personlig så tar jeg et søk før jeg setter pris og sjekker om plagget er på salg, og setter deretter salgspris ut i fra det og er plagget på salg så tar jeg ikke 50% av salgsprisen, men noen hundre under sånn at det likevel vil lønne seg for kjøper Enkelte plagg, sånn som klær fra Kashmina er det sjeldent salg på. Og om det så er så er det kanskje 15% rabatt fra den opprinnelige prisen Jeg skrev ikke at jeg selger for halve summen av det jeg betalte, men legger det på en pris på litt under. F.eks ett av de siste plaggene jeg solgte er en populær strikkagenser som kostet 1800kr. Utsolgt nesten overalt i str M, og ikke på salg. Den la jeg ut for 700kr og fikk solgt den umiddelbart. Klær for rundt 100-150kr orker jeg ikke ta meg bryet med å legge ut for salg, det er som nevnt litt jobb med å legge ut annonse, ta bilder, pakke, svare kjøpere (jeg svarer alltid de som sier de vil kjøpe, selv om de svarer før jeg har rukket å merke varen som solgt. Eneste jeg ikke svarer er skambud) sjekke om blir billigere med posten eller helthjem, bestille sending. Og ta bilde av pakke med sporingskode og sende til kjøper. Alt dette orker jeg ikke for 100kr, da gir jeg heller bort plagget til et asylmottak Og klassiske plagg eller sko som er lite brukt og i god tilstand blir etterhvert solgt, må bare ha litt tålmodighet. Hadde som sagt ett par sko som var akkurat litt for trange, og skjønte etter andre gangen jeg brukte de at de ikke kom til å gå seg ut. De ble nettopp solgt etter to år, uten at jeg endret pris. Og jeg gir som sagt rabatt/en god deal ved kjøp av flere plagg samtidig.
JegMotStrømmen Skrevet 25. september 2022 #16 Skrevet 25. september 2022 Det gjelder jo det meste på Finn, noen tror de selger gull, og overpriser noe så veldig. Men jeg har også gjort skikkelige kupp på Finn. Funnet en god del klær der, av god kvalitet, veldig billig. 1
Maestro Skrevet 25. september 2022 #17 Skrevet 25. september 2022 Kjøpte en duffel kåpe hos Uff, til 500. Fordi jeg falt sånn for den. Men ser at slike kåper er faktisk ikke mye dyrere nye. 🤷🏼 Kjøpte en skalljakke i Bergans på finn, til 400. Romslig og plass til klær under. Den var godt brukt, men ingen slitasje eller så sånn brukt ut. Men ja, finner mye brukt på finn og sånn grupper på Facebook som gir bort ting 😊 ser etter nytt tv, og var innom finn. Mye stive priser. Er faktisk ikke så mye dyrere og få et helt nytt tv fra butikken. Og Norrøna jakker, ja de er dyre i seg selv men Jesus folk skal ha betalt 🫣 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå