Gå til innhold

Hvor mange ganger var deres baby syk det første året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvaslags sykdomm hadde det?

Anonymkode: b63ad...422

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av mine tre var syke første året, det opplevde jeg egentlig ikke før de begynte i barnehage. Noen dager med litt mageknip var det, og den ene var slapp et par dager etter vaksine. 

Skrevet

Ingen av mine barn har vært plaget av sykdom. Tror vi har vært heldige. Det kan være at en av de har hadde en av barnesykdommene. Men den kom kun i form av utslett på kroppen, som avtok etter en kort periode. 

Skrevet (endret)

Ingen tror jeg. Litt magevondt innimellom kanskje. Men når hun begynte i barnehagen ved 1,5 år så var hun syk ett par ganger i måneden. Mye forkjølelser med feber, hånd fot og munnsykdom x2, falsk krupp, ett par omgangssyke.

Endret av myMa
Skrevet

Hun hadde corona da hun var 7 mnd. Da ble hun veldig slått ut et par dager, var litt ekkelt. 

Og hun hadde en annen runde med feber, det tror jeg var den 4. Barnesykdommen. 

Ellers bare litt forkjølt og tett i neaa. 

Anonymkode: fa85d...ad3

Skrevet

Har bare ett barn, coronabarn som var skjermet for bakterier og virus og aldri syk det første året 😜 han hadde en runde med corona da men ble ikke spesielt dårlug… får igjen for det nå når han har begynt i barnehagen da 😜 

Anonymkode: 1ab93...089

Skrevet

Den eldste var syk en gang det første året, da var hun rett over tre mnd. og var forkjølet med høy feber. Med nr. to er jeg ute av telling. Hun har vært forkjølet mange ganger, og hatt omgangsyke med oppkast en gang. Hun har blitt veldig forkjølet, med feber hver gang storesøsteren eller vi foreldrene har litt antydning til snørr eller småhoste. Eldstejenta har generelt sjelden vært ordentlig syk, det stopper med den antydningen til snørr og hoste. 

Anonymkode: 0ad46...b30

Skrevet

9 uker og vært innlagt med korona. 

Anonymkode: 6076a...24a

Skrevet

Førstemann hadde knapt noe annet enn magevondt. Han begynte først i bhg da han var akkurat 1 år. Da begynte det - noe helt sinnsykt også. Syk så og si annenhver er uke hele den første vinteren i bhg...

Andre og tredje har fått tette neser, men ikke noe mer enn det. Fikk det nok fordi eldstemann dro med seg sykdom hjem fra bhg.

Skrevet

Har to barn, ene født i 2019 og andre i 2021. 

2019-barnet var syk én gang det første året. Vi var jo veldig mye hjemme, fordi barnet knapt rakk å bli 5 mndr før Norge stengte ned pga korona. Var ordentlig forkjølet rett før han fylte ett år.

2021-barnet har vært syk MANGE ganger, men det var fordi 2019-barnet begynte i barnehage to uker før yngste ble født. Ble syk for første gang når han var 2 uker gammel, og fortsatte gjennom hele året med minst 16-20 forkjølelser og to ganger med dårlig mage/omgangssyken uten oppkast før han ble ett år. Ikke mye moro, men sånn kan det være med storesøsken. Tror det var litt spesielt mye nå pga korona.

Skrevet

Yngste fikk vannkopper da hun var 4 mnd (begge brødrene hadde det samtidig og smittet henne), men bortsett fra det var ingen av dem syke det første året.

Skrevet

Eldste barnet fikk jeg i 2018 og han var ikke syk en eneste gang det første leveåret, han ble først syk da han startet i barnehagen. Andremann ble født på høsten i fjor og han har vært syk 9 ganger. RS virus, vanlige forkjølelser, vannkopper, øyekatarr, omgangssyke og influensa. Etterslepet av sykdom som kom etter nedstengningene i forbindelse med korona var helt sinnsykt, alle i familien var konstant syke av et eller annet fra oktober til mai. 

Anonymkode: cc6c7...8fc

Skrevet

Corona x2, rs, magevirus og forkjølser.

Anonymkode: ed46f...fbe

Skrevet

Hvorfor ikke beskytte barnet bedre det første leveåret, når de er hjemme? Det blir jo gjerne mye sykdom når de begynner i barnehagen, men det første året burde det jo gå an å redusere litt sykdom?

Anonymkode: af444...bfd

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke beskytte barnet bedre det første leveåret, når de er hjemme? Det blir jo gjerne mye sykdom når de begynner i barnehagen, men det første året burde det jo gå an å redusere litt sykdom?

Det første barnet blir gjerne ikke syk i det hele tatt det første året. Resten blir smittet av storesøsken som går i barnehage og skole. 

Anonymkode: 4cd5b...079

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

… sa ettbarnsmoren ..! 🙃

Anonymkode: af2ff...dfb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å beskytte barnet er å gjøre seg en bjørnetjeneste. 

Anonymkode: 0741c...b57

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lykke til når du får flere barn🙃

Anonymkode: 6076a...24a

• Nyttig 1
Skrevet

Har en på 8 måneder. Vil ikke si han har vært syk, men har hatt flere runder med snørr og én runde med lett feber i et par dager + snørr. Alltid i forbindelse med at vi voksne eller andre rundt oss har vært forkjølt eller syke. Vi har bevisst valgt å ikke unngå småsyke folk, tenker det bare er fint å ha møtt på litt basilusker før barnehagestart. :)

Anonymkode: 8f9c6...edb

Skrevet

Barn nr 1 var ikke syk før han begynte i bhg som 2-åring. Ta teller jeg ikke med feber etter vaksinene. 

barn nr 2 fikk hånd- fot- og munn-syke når hun var 10-11mnd. Smittet av storebror som hadde blitt smittet i barnehagen. 

Anonymkode: 103e7...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...