AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Hva gjør dere og hvorfor? Anonymkode: cfa4b...07d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Kjøpegrøt er tilsatt jern, så jeg kjøper. Det er dessuten veldig lettvint. Anonymkode: 5a532...a1c 1 2
Regnbuefisk Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 Kjøper, pga jerninneholdet. Lager mye annen mat, men ikke grøt. det føles betryggende å vite at han får ett måltid per dag som er garantert jernrikt uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Eldste: startet med kjøpegrøt, ble for hardt for magen, men hjemmelaget hirsegrøt gikk fint. Etterhvert nektet han kjøpegrøt. Spyttet det ut igjen. Yngste var motsatt. Da hun til slutt klarte å svelge fast føde var det kun kjøpegrøt som gjalt. Prøvde hjemmelaget i mange varianter, men hun nektet. Anonymkode: 422a6...7bb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 Hjemmelaget. Jeg har lest litt om hvordan jeg får det så jernrikt som mulig. Nå er barnet over 1 år, men tidligere ga jeg mye hirse og bokhvete i grøten, som er ganske jernrikt. Har også hatt fokus på jern på de andre måltidene, så er ikke noe bekymra for å ikke gi kjøpegrøt. Da slipper man også masse andre rare greier. Anonymkode: d3fc9...fd2 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Kjøpegrøt, mest fordi mine har vært treige med fast føde, og det er mye enklere å lage to spiseskjeer kjøpegrøt enn å styre med hjemmelaget i så små porsjoner. Anonymkode: b97c9...d34
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 Begge deler, kjøpegrøt er enkelt men jeg og foretrekker å gi hjemmelagd. Men så var det det med tid og ork da. Anonymkode: 60cf8...048
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Kjøpegrøt fordi det er enkelt. Det tar jo et døgn å lage hjemmelaget når melet skal stå i vann et døgn eller noe før man kan koke den. Det har jeg ikke orket å styre med. Men har laget havregrøt sv havregryn når barner begynte å like mer konsisens på grøten. Anonymkode: 2323b...e5f
Heln Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Kjøpegrøt. Jeg stoler ikke nok på egne ernæringskunnskaper til å utelukkende lage hjemmelaget til babyen.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Kjøpegrøt. Da vet jeg at ungen får nødvendig næring, og det er lettvint. Anonymkode: 1a484...588
Sydenkupp Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 https://www.barnematbyen.no/blog/du-klarer-a-dekke-jernbehovet-med-hjemmelaget-grot 2 1 1
minister-mio Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjemmelaget. Jeg har lest litt om hvordan jeg får det så jernrikt som mulig. Nå er barnet over 1 år, men tidligere ga jeg mye hirse og bokhvete i grøten, som er ganske jernrikt. Har også hatt fokus på jern på de andre måltidene, så er ikke noe bekymra for å ikke gi kjøpegrøt. Da slipper man også masse andre rare greier. Anonymkode: d3fc9...fd2 Hva slags rate greier?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 gir ikke grøt i det hele tatt. Mye bedre med kraft, kjøtt, fisk, egg, grønnsaker og bær. Rødt kjøtt inneholder jern av seg selv Anonymkode: e2887...3c3 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 minister-mio skrev (9 timer siden): Hva slags rate greier? Kjøpegrøtene er proppfulle av sukker. Leser dere ikke bak? Eller smaker på det? Det er jo super søtt! Anonymkode: cfa4b...07d 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 Har prøvd å gi alle mine 3 barn grøt... men de har nektet. Siste spiste kjøpegrøt om jeg moste avokado i. Varte ett par mnd. Grøt er ikke for alle... Anonymkode: 32e15...9fb
minister-mio Skrevet 25. september 2022 #16 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjøpegrøtene er proppfulle av sukker. Leser dere ikke bak? Eller smaker på det? Det er jo super søtt! Anonymkode: cfa4b...07d Men hva er alle de rare greiene som kommer med kjøpegrøt? 3
Gjest Hipparchia Skrevet 25. september 2022 #17 Skrevet 25. september 2022 Jeg lager selv. Veldig enkelt å fryse ned i terning og ta opp dag for dag. Bytter på hva jeg har i. Gir og litt leverpostei noen dager i uken. Prøver å bytte mellom rødt kjøtt og hvit fisk til middag slik at hun får både jern og jod.
Anonym6789 Skrevet 25. september 2022 #18 Skrevet 25. september 2022 Hipparchia skrev (4 timer siden): Jeg lager selv. Veldig enkelt å fryse ned i terning og ta opp dag for dag. Bytter på hva jeg har i. Gir og litt leverpostei noen dager i uken. Prøver å bytte mellom rødt kjøtt og hvit fisk til middag slik at hun får både jern og jod. Tåler grøt å fryses? Og så bare varmes når det tines? Takk for tips 👌 lager store middagsporsjoner og fryser, men var ikke klar over at det kan gjøres med grøt
Gjest Hipparchia Skrevet 25. september 2022 #19 Skrevet 25. september 2022 Anonym6789 skrev (2 timer siden): Tåler grøt å fryses? Og så bare varmes når det tines? Takk for tips 👌 lager store middagsporsjoner og fryser, men var ikke klar over at det kan gjøres med grøt Ja, det tåler det. Bare pass på å ikke tilføre fett (olje og smør) før servering, for det kan harskne i fryseren. Holder seg veldig bra. Varmer det opp enten i mikro eller i kjøleskapet. Veldig lett og bare ta litt fryste bær oppi grøten når man varmer den også bare mose det sammen etterpå. Også ha peanøttsmør, smør eller olje for å få bedre jernopptak.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #20 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kjøpegrøtene er proppfulle av sukker. Leser dere ikke bak? Eller smaker på det? Det er jo super søtt! Anonymkode: cfa4b...07d Mye annen mat man kjøper i butikken som også inneholder sukker. Hva er poenget? Det er ikke så ekstreme mengder at det har noe å si. Hadde vært verre hvis man ga baby rent raffinert sukker eller sjokolade. Du er hysterisk. Anonymkode: 91a34...6b2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå