Gå til innhold

Kjøper dere babygrøt eller lager hjemmelaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere og hvorfor?

Anonymkode: cfa4b...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpegrøt er tilsatt jern, så jeg kjøper. Det er dessuten veldig lettvint.

Anonymkode: 5a532...a1c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjøper, pga jerninneholdet. Lager mye annen mat,  men ikke grøt. det føles betryggende å vite at han får ett måltid per dag som er garantert jernrikt uansett.

• Liker 1
Skrevet

Eldste: startet med kjøpegrøt, ble for hardt for magen, men hjemmelaget hirsegrøt gikk fint. Etterhvert nektet han kjøpegrøt. Spyttet det ut igjen. 
Yngste var motsatt. Da hun til slutt klarte å svelge fast føde var det kun kjøpegrøt som gjalt. Prøvde hjemmelaget i mange varianter, men hun nektet. 

Anonymkode: 422a6...7bb

Skrevet

Hjemmelaget. Jeg har lest litt om hvordan jeg får det så jernrikt som mulig. Nå er barnet over 1 år, men tidligere ga jeg mye hirse og bokhvete i grøten, som er ganske jernrikt. Har også hatt fokus på jern på de andre måltidene, så er ikke noe bekymra for å ikke gi kjøpegrøt. Da slipper man også masse andre rare greier.

Anonymkode: d3fc9...fd2

• Liker 5
Skrevet

Kjøpegrøt, mest fordi mine har vært treige med fast føde, og det er mye enklere å lage to spiseskjeer kjøpegrøt enn å styre med hjemmelaget i så små porsjoner. 

Anonymkode: b97c9...d34

Skrevet

Begge deler, kjøpegrøt er enkelt men jeg og foretrekker å gi hjemmelagd. Men så var det det med tid og ork da. 

Anonymkode: 60cf8...048

Skrevet

Kjøpegrøt fordi det er enkelt. Det tar jo et døgn å lage hjemmelaget når melet skal stå i vann et døgn eller noe før man kan koke den. Det har jeg ikke orket å styre med. Men har laget havregrøt sv havregryn når barner begynte å like mer konsisens på grøten. 

Anonymkode: 2323b...e5f

Skrevet

Kjøpegrøt. Jeg stoler ikke nok på egne ernæringskunnskaper til å utelukkende lage hjemmelaget til babyen.

Skrevet

Kjøpegrøt. Da vet jeg at ungen får nødvendig næring, og det er lettvint. 

Anonymkode: 1a484...588

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjemmelaget. Jeg har lest litt om hvordan jeg får det så jernrikt som mulig. Nå er barnet over 1 år, men tidligere ga jeg mye hirse og bokhvete i grøten, som er ganske jernrikt. Har også hatt fokus på jern på de andre måltidene, så er ikke noe bekymra for å ikke gi kjøpegrøt. Da slipper man også masse andre rare greier.

Anonymkode: d3fc9...fd2

Hva slags rate greier?

Skrevet

gir ikke grøt i det hele tatt. Mye bedre med kraft, kjøtt, fisk, egg, grønnsaker og bær.

Rødt kjøtt inneholder jern av seg selv

Anonymkode: e2887...3c3

• Liker 3
Skrevet
minister-mio skrev (9 timer siden):

Hva slags rate greier?

Kjøpegrøtene er proppfulle av sukker. Leser dere ikke bak? Eller smaker på det? Det er jo super søtt!

• Liker 2
Skrevet

Har prøvd å gi alle mine 3 barn grøt... men de har nektet. Siste spiste kjøpegrøt om jeg moste avokado i. Varte ett par mnd. Grøt er ikke for alle...

Anonymkode: 32e15...9fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjøpegrøtene er proppfulle av sukker. Leser dere ikke bak? Eller smaker på det? Det er jo super søtt!

Men hva er alle de rare greiene som kommer med kjøpegrøt?

• Liker 3
Gjest Hipparchia
Skrevet

Jeg lager selv. Veldig enkelt å fryse ned i terning og ta opp dag for dag. Bytter på hva jeg har i. Gir og litt leverpostei noen dager i uken. Prøver å bytte mellom rødt kjøtt og hvit fisk til middag slik at hun får både jern og jod. 

Skrevet
Hipparchia skrev (4 timer siden):

Jeg lager selv. Veldig enkelt å fryse ned i terning og ta opp dag for dag. Bytter på hva jeg har i. Gir og litt leverpostei noen dager i uken. Prøver å bytte mellom rødt kjøtt og hvit fisk til middag slik at hun får både jern og jod. 

Tåler grøt å fryses? Og så bare varmes når det tines? Takk for tips 👌 lager store middagsporsjoner og fryser, men var ikke klar over at det kan gjøres med grøt 

Gjest Hipparchia
Skrevet
Anonym6789 skrev (2 timer siden):

Tåler grøt å fryses? Og så bare varmes når det tines? Takk for tips 👌 lager store middagsporsjoner og fryser, men var ikke klar over at det kan gjøres med grøt 

Ja, det tåler det. Bare pass på å ikke tilføre fett (olje og smør) før servering, for det kan harskne i fryseren. Holder seg veldig bra. Varmer det opp enten i mikro eller i kjøleskapet. Veldig lett og bare ta litt fryste bær oppi grøten når man varmer den også bare mose det sammen etterpå. Også ha peanøttsmør, smør eller olje for å få bedre jernopptak.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mye annen mat man kjøper i butikken som også inneholder sukker. Hva er poenget? Det er ikke så ekstreme mengder at det har noe å si. Hadde vært verre hvis man ga baby rent raffinert sukker eller sjokolade.

Du er hysterisk.

Anonymkode: 91a34...6b2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...