AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Har kjøpt en nattpose fra easygrow som er fra 3 til 18 mnd. Frøkna er 11 uker nå, og posen er litt romslig rundt halsen. Hadde dere brukt den nå? Ser ikke for meg at den blir noe mer passelig om 2 uker liksom? Lurer også litt på hva jeg skal ha på henne i den? Ved hvilken temp hadde dere begynt med ullpysj? Anonymkode: 783fc...c4e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Ullpysj omtrent året rundt her Ull regulerer temperaturen , så bruker tynn ull på sommeren og litt tykkere på vinteren. Nå bruker jenta ullpysj + sovepose soveposen hennes er uten armer, finnes noen med armer (da hadde ho nok ikke brukt pysj under). Anonymkode: bb569...450
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Du må teste om det går an å trekke posen opp over hodet når den er lukket. Hvis det på noe vis går an, så er posen for stor og livsfarlig å bruke, da baby kan skli ned i posen og ikke få luft. Ullpysj har jeg aldri brukt, prøvde med ull under med baby ble glovarm i nakken. Det er bare en myte at ull regulerer temperaturen når det er varmt, det er kun når den er våt og kald at den regulerer temperatur, og da mot varmt. Så man skal være litt forsiktig med for mye ull innendørs, på sommeren og i nattpose, da overoppheting er mye farligere for baby og medfører risiko for krybbedød. Litt for småkald er bedre enn for varm. Anonymkode: 1ad0c...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ullpysj omtrent året rundt her Ull regulerer temperaturen , så bruker tynn ull på sommeren og litt tykkere på vinteren. Nå bruker jenta ullpysj + sovepose soveposen hennes er uten armer, finnes noen med armer (da hadde ho nok ikke brukt pysj under). Anonymkode: bb569...450 Soveposer med ermer er ikke anbefalt å bruke pga faren for overoppheting. Det er derfor de som regel er uten ermer. Anonymkode: 1ad0c...fbc
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Om den er romslig rundt halsen ville jeg ventet en stund til med å ta den i bruk. Kjøp heller en rimeligere pose i mindre størrelse, vi brukte noen fra HM i tillegg til den minste fra Easygrow(0-3 mnd) da han var på den alderen. Anonymkode: 152ff...99a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Som andre sier er det viktig at hodet ikke kan gå ned i åpningen. Vi kjøpte fra H&M til nyfødt men den hadde alt for stor åpning i halsen for vår baby så fikk ikke brukt den. Vi har aldri brukt ull om natta. Skjønner ikke det at det "regulerer", jeg blir selv kun varm i ullundertøy (har brukt det mye). Bruker vanlige bomullspysjer. Anonymkode: d7a07...bfc
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Vi har aldri brukt ull om natta. Skjønner ikke det at det "regulerer", jeg blir selv kun varm i ullundertøy (har brukt det mye). Bruker vanlige bomullspysjer. Det er en slags myte som gjentas, jeg finner INGEN pålitelige kilder som kan støtte det, kun reklame som sier det. Og som du sier, hvis jeg selv går med ull inne eller om sommeren så blir jeg alltid veldig fort alt for varm, uansett hvor tynn og sommervennlig den skal være. Når det da er vel dokumentert at overoppheting er en av de største risikofaktorene for krybbedød, så skjønner jeg ikke at noen tør. Anonymkode: 1ad0c...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå