Gå til innhold

Dahmer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er serien Dahmer veldig skummel? Halvveis ute i første episode og synes det er veldig skummel. Er det sånn resten av serien også?

Anonymkode: 9fada...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke liker grafiske scener, så bør du ikke se videre ja 😅 Det er jo tross alt basert på en som tente på døde kropper, og som parterte og spiste innvoller. 

Men utrolig bra serie, kan anbefales. Men den er makaber 😬

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett 3 episoder, vet ikke om jeg orker å se resten av motsatt grunn enn ts, jeg syntes det var ganske kjedelig og veldig lite skummel😅

Anonymkode: e9d4a...742

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har bare sett 3 episoder, vet ikke om jeg orker å se resten av motsatt grunn enn ts, jeg syntes det var ganske kjedelig og veldig lite skummel😅

Anonymkode: e9d4a...742

Den er vel heller ikke ment å være skummel. Det er en serie basert på en sann historie - en helt syk historie.  

Det vanvittige med denne historien er bla en nabo ringte til politiet flere ganger pga blant annet vond lukt fra ventilen og skrik (!) fra leiligheten, men politiet tok henne aldri seriøst. Så han fikk drept mange flere før en tilslutt klarte å rømme fra leiligheten og fikk varslet politi.

Absolutt verdt å med seg om man liker krim.

Endret av Punhunter
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ramona1970

Fant den nå, skjønner ikke at dette er mulig: 

"Da politiet omsider ankom, forklarte mannen til betjentene at gutten var en 19 år gammel elsker som bare hadde fått for mye å drikke.

Til tross for kvinnenes protester og advarsler om at gutten var i fare, valgte politiet å tro på mannens forklaring.

Ifølge New York Times kjørte betjentene både Dahmer og gutten tilbake til leiligheten hans i 924 North 25th Street hvor de ble sluppet av. Det var siste gang 14 år gamle Konerak Sinthasomphone ble sett i live."
https://www.dagbladet.no/kultur/spiste-ofrene-de-ble-en-del-av-meg/77022431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts.

Da burde jeg kanskje gi den litt mere tid? Enn halvveis i første episode?

Den er skummel fordi jeg vet den er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (2 timer siden):

Fant den nå, skjønner ikke at dette er mulig: 

"Da politiet omsider ankom, forklarte mannen til betjentene at gutten var en 19 år gammel elsker som bare hadde fått for mye å drikke.

Til tross for kvinnenes protester og advarsler om at gutten var i fare, valgte politiet å tro på mannens forklaring.

Ifølge New York Times kjørte betjentene både Dahmer og gutten tilbake til leiligheten hans i 924 North 25th Street hvor de ble sluppet av. Det var siste gang 14 år gamle Konerak Sinthasomphone ble sett i live."
https://www.dagbladet.no/kultur/spiste-ofrene-de-ble-en-del-av-meg/77022431

Det er helt sykt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punhunter skrev (3 timer siden):

Hvis du ikke liker grafiske scener, så bør du ikke se videre ja 😅 Det er jo tross alt basert på en som tente på døde kropper, og som parterte og spiste innvoller. 

Men utrolig bra serie, kan anbefales. Men den er makaber 😬

Det er mye grafisk altså? Jeg har fryktelig lyst til å se den, men jeg kan tenke meg til hva de grafiske scenene inneholder ut fra hva jeg vet fra før... 

Dahmers liv er makabert fascinerende og jeg skulle gjerne visst mer om hva som foregikk i hodet hans.

Anonymkode: fff9f...b4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

10 episoder?? På en time hver? Det er for lenge altså.. 

Anonymkode: 48927...55e

Ti timer er ikke så lenge på en serie? Knapt en sesong av Greys Anatomy eller Home and Away det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mye grafisk altså? Jeg har fryktelig lyst til å se den, men jeg kan tenke meg til hva de grafiske scenene inneholder ut fra hva jeg vet fra før... 

Dahmers liv er makabert fascinerende og jeg skulle gjerne visst mer om hva som foregikk i hodet hans.

Det blir vist mye partering, avkappede lem og involler blant annet. Ganske ekle scener 😅 Så hvis du ikke tåler slikt ville jeg ikke anbefalt å se det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts.
Nå har jeg sett tre episoder. De kunne godt kortet det ned til en. Er mye det samme om og om igjen.

Vurderer om jeg skal gi opp serien nå eller fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

10 episoder?? På en time hver? Det er for lenge altså.. 

Deg om det...  Om serien er verdt å titte på - så må gjerne episodene være på 2t+ for min del...  Aldri hørt om serien, btw...  Will investigateus! :Nikke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker 42 said:

Deg om det...  Om serien er verdt å titte på - så må gjerne episodene være på 2t+ for min del...  Aldri hørt om serien, btw...  Will investigateus! :Nikke:

Det er jo ikke en vanlig serie, men en dokumentar... På 10 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det en bra serie/dokumentar - så er min evaluering ; jo lengre, desto bedre", lizm :fnise: Trenger ikke være enig, altså :opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke dokumtar nei. Det er filmatiseringen med kun skuespillere basert på sann historie.

Dahmer er absolutt verdt å se. Grotesk, men fasinerende. Vanvittig å se hvordan folk lukker øynene for det åpenbare.

Ble ferdig med siste episode idag.

Anonymkode: 85ad2...dfe

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punhunter skrev (1 time siden):

Det blir vist mye partering, avkappede lem og involler blant annet. Ganske ekle scener 😅 Så hvis du ikke tåler slikt ville jeg ikke anbefalt å se det.

Da er det mulig jeg skal ligge unna ja, bra jeg snublet innom denne tråden 😅

Snublet over noen bilder fra leiligheten hans en gang, det var ikkeno' stas.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke dokumtar nei. Det er filmatiseringen med kun skuespillere basert på sann historie.

Dahmer er absolutt verdt å se. Grotesk, men fasinerende. Vanvittig å se hvordan folk lukker øynene for det åpenbare.

Ble ferdig med siste episode idag.

Anonymkode: 85ad2...dfe

Det blir til "du ser det ikke før du tror det"

Jeg tenkte å se den, men tror jeg lar være - det er nok å lese om han muligens. 

Anonymkode: f33a3...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...