AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Blir folk som alltid har bodd alene litt selvsentrert? Har ei venninne som har bodd alene i mange år. Nå er hun 45. Har hatt samboer i 4 år for lenge siden. Føler at hun noen ganger er litt selvsentrert. Og hun sender flere meldinger hver dag om hva hun har gjort. Vet ikke om hun gjør det til flere venninner eller kun til meg Anonymkode: 4ddf6...f02
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Hun er vel bare ensom? Anonymkode: 46d7e...b60 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 Tenker at hun deler fra sitt liv. Mang samboere som også gjør det. Deler bilder av barna, bikkja, ferieturen osv.. Hun er ikke nødvendigvis selvsentrert Anonymkode: 3b867...81e 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Dette er ikke forbeholdt de som bor alene, gifte og de i samboerskap driver like mye på med disse tingene.
skreppamedleppa Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 (endret) Kanskje er hun ensom. Men med tanke på at ensomhet er folkesykdom nr 1 og at veldig mange som også bor sammen med noen er ensome så tenker ikke jeg at det er noe rart igrunn. Og de fleste mennesker både som bor aleine og med andre deler av livet sitt, smått og stort. Noen har enklere for å sende en melding, en snap eller ta en telefon uten at det nødvendigvis må bety krise krise, SOS, eller at huset brenner ned, men for å bare.. prate, skvaldre om lite og stort. Det er klart at når en bor aleine kan en tilpasse ting helt etter seg selv, for hvem andre skulle en tilpasse seg til ligsom? Nabo Per over gaten? Nei det blir for dumt. En kan inrede som en ønsker, se nett hva en vil på tv osv osv. Det er et privilegium de som bor aleine har! Det gjør en ikke til å være selvsentrert... Kanskje er det de som bor aleine som bruker mest tid på frivillig arbeid, kanskje er det de som gjør det lille ekstra på jobben, kanskje er det de som er den beste lytteren i vennegjengen, kanskje er det de som er besøksvenn på sykehjem.. Å bo aleine gjør ingen i seg selv til selvsentrert, det er litt utdaterte holdninger, spesielt når en vet at over en million nordmenn bor aleine.. Endret 24. september 2022 av skreppamedleppa 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Jeg bor alene og er temmelig introvert, men det er andre og mer sosiale folk som maser på meg om at jeg må få meg smarttelefon og snapchat, facebook osv. slik at vi kan sende meldinger og bilder til hverandre. Mens jeg er mer sånn "send meg en mail hvis du vil sende bilder, eller en SMS om du vil fortelle noe." Og det gidder de ikke. Så når det gjelder venninna di, tror jeg det handler mer om personlighet enn at hun bor alene. Anonymkode: eaaca...fd5 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 Kanskje grunnen til at hun bor alene er fordi hun er for selvsentrert til at noen vil være sammen med henne? 😛 Jeg har bodd alene i mange år og jeg sender ikke slike meldinger til folk hele dagen lang, og føler ikke jeg er en selvsentrert person i det hele tatt. Klart, man kan jo bli litt ensom av og til og når det ikke er en kjæreste der å mase på og da er det venninnene som får svi. Ikke at jeg synes jeg maser så mye, bare småprater om hva enn som skjer. Har inntrykk av at det settes pris på. De er like sosiale tilbake til meg. Anonymkode: 709d5...884 1
Daria Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Det er ikke de enslige venninnene mine som sender meldinger hyppigst, det er de med barn... Selvfølgelig er jeg som aleneboer mest opptatt av mine egne behov - jeg har ingen andre å ta hensyn til og heller ingen andre som tar hensyn til meg. Folk med partner og barn er også mest opptatt av sin egen kjernefamilie og sin egen husholdning, at det er et par personer til i deres aller innerste sirkel betyr ikke at de bryr seg mer om andre mennesker generelt. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Blir folk som alltid har bodd alene litt selvsentrert? Har ei venninne som har bodd alene i mange år. Nå er hun 45. Har hatt samboer i 4 år for lenge siden. Føler at hun noen ganger er litt selvsentrert. Og hun sender flere meldinger hver dag om hva hun har gjort. Vet ikke om hun gjør det til flere venninner eller kun til meg Anonymkode: 4ddf6...f02 Jeg har bodd alene i 5,5 år nå, og mellom meg og min beste venninne som har hatt samboer i 10 år, så er det hun som deler alt som skjer hvert minutt av livet 😅 Jeg er hovedperson i mitt eget liv. Men det er kun jeg som ser på det showet også, ingen andre har adgang kan vi si. Prøver å være så anonym og tiltrekke meg så lite oppmerksomhet som mulig. Jeg gjør alltid alt for at alle andre skal ha det bra, selv om det ofte går utover meg selv og mitt beste. Vil kalle meg ganske lite selvsentrert. Anonymkode: b11df...e45 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Jeg var sammen med en mann før, og når vi var sammen følte jeg meg alltid ensom. Han var bare opptatt av seg selv og sitt. Så ja en kan fint være ensom med andre. Anonymkode: 2ad51...cff 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg bor alene og er temmelig introvert, men det er andre og mer sosiale folk som maser på meg om at jeg må få meg smarttelefon og snapchat, facebook osv. slik at vi kan sende meldinger og bilder til hverandre. Mens jeg er mer sånn "send meg en mail hvis du vil sende bilder, eller en SMS om du vil fortelle noe." Og det gidder de ikke. Så når det gjelder venninna di, tror jeg det handler mer om personlighet enn at hun bor alene. Anonymkode: eaaca...fd5 Jeg er akkurat sånn! Kult at vi er flere.😄 Anonymkode: 73f57...476
Helene1982 Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 Jeg bor også alene, og opplever et konstant mas om å ta kontakt oftere, og dele mer.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 Bor alene og innrømmer uten blygsel at jeg er selvsentrert. Hvorfor skulle jeg ikke være det? I mitt liv er jo jeg den viktigste og jeg er sjefen . Anonymkode: 3799b...3f2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 Å være opptatt av seg og sitt er vel ganske normalt.. men når en tror andre er opptatt av hvor mange klær man har vasket og hva en spiste til middag er det sært. Folk som ikke evner å vise interesse for andre, men tror andre er så himla interessert i hva du kjøpte på Kiwi blir det bare stusslig.. klarer ikke slike folk Anonymkode: 8f5a2...726
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 Husk da at om du forteller din samboer noe du gjorde i dag så er det fordi du er selvsentrert. Ikke fordi du ville dele noe, ha samtaler, kommunisere eller noe slikt vanlig. Fordi du er selvsentrert. Anonymkode: 5c31c...477 3
Maskinfører Skrevet 3. oktober 2022 #16 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg har bodd alene og har blitt en eremitt
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #17 Skrevet 4. oktober 2022 Helene1982 skrev (På 24.9.2022 den 20.15): Jeg bor også alene, og opplever et konstant mas om å ta kontakt oftere, og dele mer. Jeg og har bodd alene lenge. Er dårlig på å ta kontakt med folk. Livet er enklest slik. Anonymkode: 6ae16...ca7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #18 Skrevet 5. oktober 2022 Har jeg ikke hatt barn, så tror jeg at jeg hadde vært mye hjemme. Men barnas aktiviteter tvinger meg ute Anonymkode: 4ddf6...f02
makkapakka Skrevet 5. oktober 2022 #19 Skrevet 5. oktober 2022 Hvis jeg ikke hadde hatt barn hadde jeg vært mye på reise i tide og utide utenlands
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå