Gå til innhold

Jeg mener barna har det bedre hjemme enn i barnehage og sender derfor ikke mine barn i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme kan de lære det som er viktigst og vi får også være mer sammen. Barna har det bedre hjemme enn med ukjente i barnehagen!

Flere her som gjør som meg å IKKE sender barn i barnehage?

Anonymkode: baac4...ffe

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Hottentått
Skrevet

Oki. Lykke til på skolen. Barna dine har det sikkert veldig godt hjemme, men har garantert behov for sosialisering og å lære skikkelig sosial kompetanse i barnehagen. De (og du) kommer til å få en smæck i fleisen når de begynner på skolen. Bevare meg vel. Noen mennesker altså. Er ikke alt eller ingenting vettu. Kan gå i bhg og samtidig ha tid med foreldrene også. 

Skrevet

De i barnehagen er jo ikke ukjente særlig lenge da. Eller er det farlig å bli kjent med nye mennesker? Hjemmeskole neste kanskje? 

Anonymkode: 7a765...ca8

• Liker 18
Skrevet

Jeg er ikke enig med deg.

Ideelt sett burde nok barn ha begynt senere i barnehagen, enn hva som er vanlig praksis i dag. Men sånn har nå en gang samfunnet blitt og barnehagene er gode til å ivareta omsorgen og behovene til barna. 

Fra 2-3 år alder bør barn omgås og sosialisere seg med andre barn under rammer som er satt i system. Barn lærer i samhandling med andre. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Hadde vanlige folk vært hjemme med barna, hadde jeg vært tilbøyelig til å si at det hadde vært halvgreit. Det forutsetter imidlertid mye sosialisering.

Men av de som faktisk holder barna hjemme, er det nesten bare snålinger. Så i praksis er Jeg helt uenig.

Endret av Brunello
  • Liker 12
Skrevet

Skal alle med småbarn slutte å jobbe da?

Anonymkode: 08245...957

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hjemme kan de lære det som er viktigst og vi får også være mer sammen. Barna har det bedre hjemme enn med ukjente i barnehagen!

Hva med sosiale samspillet med andre barn? Lære å vente på tur, osv..?

• Liker 6
Skrevet

Trenger det være svart-hvitt? Vi bruker barnehagen noen timer hver dag, ofte fra 09-14. Litt tid i barnehagen kombinert med rolige dager hjemme er også en mulighet. 

Anonymkode: 36402...37e

• Liker 9
Skrevet

I hele min oppvekst så var det manglende evne til sosialisere som var det som gjorde meg usikker, men du bestemmer over dine barn.

Anonymkode: 19c78...011

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er ikke tilfeldigvis samme bruker som lagde en annen tråd om barnehage hvor det var så fælt at foreldrene hentet barna til barnehagens stengetid?

Hvis ikke, hva tenker du de lærer hjemme som er "viktigst" i forhold til hva de kunne lært i barnehage? Og hvordan ser du for deg skolestart med disse barna som ikke er vant med andre folk enn de aller nærmeste?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal alle med småbarn slutte å jobbe da?

Vi burde definitivt lagt opp til at familier lever godt med en inntekt i samfunnet. Slik det er nå så får ikke nordmenn nok barn og vi importerer befolkningsvekst fra MENA-land istedenfor. Det har åpenbart uheldige konsekvenser for Norge på lang sikt.

Anonymkode: fae28...6fe

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Er uenig, men ser ikke noe poeng å diskutere, får ikke inntrykk av at du er ute etter noen diskusjon. 

Jeg er ped.leder, og vil bare påpeke at "ukjent" er jeg kanskje de første ukene for barna jeg har på tilvenning og skal jobbe med resten av året. Fra da av tilbringer jeg vel så mye tid som (og enkelte tilfeller mer enn) foreldrene selv gjør. Så tvert imot utvikler barna og personalet en tilnærmet familierelasjon, vi blir blant barnas absolutt nærmeste. 

Anonymkode: 337cc...f2d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det var jo vanlig helt frem til 90 tallet, og jeg tror at så lenge de har søsken, og andre barn i nærheten er det sunt å være hjemme de første årene. Forstår at noen er avhengi av barnehage, men forskningen som er gjort viser at barn under 3 år har det best hos primær omsorgsperson( ofe mor)

Anonymkode: a61a9...bb2

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage i over 10år og har med den erfaringen valgt å forbli barnløs. Barnehagen er en kjøttkvern der alt som kan krype og gå skal ha nøyaktig de samme rammene rundt seg, alt skal tilpasses innenfor allmennpedagogikken. Du skal kjempe med nebb og klør og bruke månedsvis på dokumentasjon for å få en flis av ekstra ressurser på noe barn. Og selvfølgelig må uerfarne, sårbare foreldre, som ønsker med hele seg at de har et friskt barn være enige om at barnet sitt trenger ekstra hjelp. Altså. Det er bare flaks at jeg kun har sendt to barn på legevakta etter hodeskader påført av andre barn. 

Nei, jeg ville aldri sendt noe barn i barnehage. Og jeg har aldri klart å anbefale barnehage (på privaten) til foreldre. Hold barna hjemme. 

Anonymkode: 53eb2...11c

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jobbet i barnehage i over 10år og har med den erfaringen valgt å forbli barnløs. Barnehagen er en kjøttkvern der alt som kan krype og gå skal ha nøyaktig de samme rammene rundt seg, alt skal tilpasses innenfor allmennpedagogikken. Du skal kjempe med nebb og klør og bruke månedsvis på dokumentasjon for å få en flis av ekstra ressurser på noe barn. Og selvfølgelig må uerfarne, sårbare foreldre, som ønsker med hele seg at de har et friskt barn være enige om at barnet sitt trenger ekstra hjelp. Altså. Det er bare flaks at jeg kun har sendt to barn på legevakta etter hodeskader påført av andre barn. 

Nei, jeg ville aldri sendt noe barn i barnehage. Og jeg har aldri klart å anbefale barnehage (på privaten) til foreldre. Hold barna hjemme. 

Ja hva tenker du vil skal gi slipp på? Huset? Kutte ut strømmen? Leve på blåbær fra skogen? 

Anonymkode: 7a765...ca8

• Liker 6
Skrevet

Å henge i skjørtet til mor frem til skolestart kan ikke være bra 

• Liker 3
Skrevet

Enig med TS, selvsagt er den beste plassen for barna hjemme hos familien. Man ser jo hvor dårlig forhold mange unge og voksne har til familien nå, det bør man ta som et tegn på at man ikke har tilbringt nok tid sammen. 

Det er da ikke noe problem å la barna leke med andre barn selv om de ikke går i barnehagen, foreldre har da faktisk litt sunt vett og greier det om de er bevisste. 

Anonymkode: 6c3c4...704

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor jobber du i det hele tatt i barnehage med de holdningene du beskriver her? Og unge sårbare foreldre? Akkurat som om det er alder som har noe å si hvor sikker man er på seg selv. Kan vel likefullt være førstegangsforeldre oppi årene som mangler innsikt i eget barn hvis de aldri har vært foreldre før?

Skrevet
fransine skrev (1 minutt siden):

Hvorfor jobber du i det hele tatt i barnehage med de holdningene du beskriver her? Og unge sårbare foreldre? Akkurat som om det er alder som har noe å si hvor sikker man er på seg selv. Kan vel likefullt være førstegangsforeldre oppi årene som mangler innsikt i eget barn hvis de aldri har vært foreldre før?

Det står uerfarne. Ikke unge.

Skrevet

Jeg tror 50% barnehageplass hadde vært det mest idéelle for de fleste barn. 

Anonymkode: e36ad...d22

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...