Friendss Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Kjæresten danset og klinet med ei på fest for 1 måned siden. Vi har vært sammen i 2 år og forholdet har vært et godt forhold, trodde jeg da. han sa ifra til meg dagen etterpå det skjedde og var helt ødelagt. Han sier han ikke husker noe, men jeg trodde ikke på han, og har tatt kontakt med jenta og hun har fortalt meg at de danset og klinet og at han tok initiativet og var veldig på. Det er det som gjør mest vondt. Det er nok ikke første gangen dette har skjedd med parr, så hvordan gikk det med dere som har opplevd det? Jeg sliter med å komme over det fordi jeg føler meg veldig dårlig. Han jobber veldig for å kjempe for forholdet, og er har tatt alle samtaler og virker hvertfall veldig lei seg når vi snakker om dette temaet. Jeg har tatt opp temaet svært ofte, og har "deeptalks" hvor jeg snakker om det samme hver gang. Han velger å ikke drikke lenger, kommunikasjonene fra hans side er blitt mye bedre, og han forteller at han etter hendelsen vet at det er dette forholdet han ønsker. (jeg syns det høres ut som vissvass i mitt hodet, men kan det stemme?). Hva tenker dere? Noen innspill. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Tenker at dette er en bagatell, og at du legger for mye av din selvverdi i seksuell eksklusivitet. Anonymkode: ad2a0...759 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 Hvorfor tror du ikke på han? Når han slutter å drikke for deg, så virker det jo som han tar det veldig seriøst. Jeg har opplevd at en kjæreste kom skamfull og fortalte at han hadde klint med ei annen på et utested. Jeg bare lo og sa det går fint, det brydde meg ikke det minste faktisk. Men man er jo forskjellige såklart. Anonymkode: f5e8f...149 2
Friendss Skrevet 24. september 2022 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor tror du ikke på han? Når han slutter å drikke for deg, så virker det jo som han tar det veldig seriøst. Jeg har opplevd at en kjæreste kom skamfull og fortalte at han hadde klint med ei annen på et utested. Jeg bare lo og sa det går fint, det brydde meg ikke det minste faktisk. Men man er jo forskjellige såklart. Anonymkode: f5e8f...149 Var han utro igjen etterpå? hvordan klarer du å ikke bli påvirket?
Grüner Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tenker at dette er en bagatell, og at du legger for mye av din selvverdi i seksuell eksklusivitet. Anonymkode: ad2a0...759 What? Utroskap går jo på tilliten løs i et forhold! Kanskje åpent forhold funker fint for deg, men de fleste ønsker å være eksklusive. 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Kyssing med ei tilfeldig dame på fylla er ingen stor krise. Hvis du er sikker på at han ikke har noe interesse, og at det var en engangsgreie. Uten å kjenne mannen din, så kan det høres ut som han synes det var stas med bekreftelse, og ble revet med. Men innså etterpå, at det ikke var så fryktelig stas allikevel, da det er du som betyr noe. Anonymkode: adca4...36c 2 1
Friendss Skrevet 24. september 2022 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kyssing med ei tilfeldig dame på fylla er ingen stor krise. Hvis du er sikker på at han ikke har noe interesse, og at det var en engangsgreie. Uten å kjenne mannen din, så kan det høres ut som han synes det var stas med bekreftelse, og ble revet med. Men innså etterpå, at det ikke var så fryktelig stas allikevel, da det er du som betyr noe. Anonymkode: adca4...36c Takk for svar. men tillitten er jo borte. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 2 minutter siden, Friendss said: Takk for svar. men tillitten er jo borte. Partneren din har lagt seg langflat. Nå kan han ikke gjøre mere. Du kan fortsette å bære nag i uendelig tid, men gå da fra han. Gjort er gjort. Nå velger DU om du vil være sammen med han eller ikke Anonymkode: f69b4...661 2
Gjest Chroma Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Han dreit seg ut. Han får plusspoeng fordi han var ærlig med en gang og la seg flat.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Friendss skrev (1 time siden): Var han utro igjen etterpå? hvordan klarer du å ikke bli påvirket? Nei, han var ikke det. Jeg synes ikke klining i fylla er så big deal, men det har nok også litt med at det forholdet der nok aldri var den helt store kjærligheten altså. Anonymkode: f5e8f...149
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 Ts: Sa han hvorfor han klinte med damen? Trodde han det var deg? Anonymkode: d8faf...64e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 Jeg hadde aldri klart å komme over noe sånt. Kunne bare gitt opp forholdet med en gang for jeg hadde vært bitter og brukt det i alle krangler i åresvis fremover. Hvis noen er oppriktig glad i deg så skjer ikke utroskap. Anonymkode: 3437b...297 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 Jeg klina med en på fylla en gang. Jeg trodde jeg aldri kunne være utro men jeg var så full og mistet alle hemninger! Det skjer aldri igjen ig betydde ingenting. Har stoppet å drikke.. Jeg syns det er et godt tegn at han fortalte deg det selv dagen derpå og tror ikke nødvendigvis han vil bedra deg igjen. Jeg har blitt bedratt over tid og tenker vanligvis en gang utro alltid utro men det er nok mer et mønster hos de som holder det hemmelig. Du må vurdere selv om han har vist tendenser til utroskap eller hemmelighold og tillittsbrudd før eller om dette er første gangen. Anonymkode: 0ec0c...846 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Har opplevd det. Eksen var litt notorisk på klining og flørting med andre menn i fylla, men jeg vet at hun aldri gikk noe lenger enn det så jeg brydde meg egentlig ikke. Anonymkode: 0c2d5...9de
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 Jeg vet ikke om jeg hadde klart å gå videre etter noe slikt. Hadde følt jeg ikke hadde kjent mannen lenger. Anonymkode: 054aa...448 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker at dette er en bagatell, og at du legger for mye av din selvverdi i seksuell eksklusivitet. Anonymkode: ad2a0...759 Bra svart ! Anonymkode: c6577...6b4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 I og med at han har rotet med kvinner i fylla før, så ville jeg gitt én sjanse til siden han var villig til å slutte med alkohol denne gangen. Her ville jeg hatt nulltoleranse!! Én slurk alkohol, og det er slutt. Altså ikke roting, men drikking. Han har lovet å slutte å drikke for å redde forholdet. Hvis han likevel ikke er villig til å slutte å drikke, så bryr han seg ikke om forholdet! Da bør det være slutt. Anonymkode: c574f...d92
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 Forutsatt at du ikke har noen annen historie med han hvor du ikke har tillitt til han så legger du opp til at du ikke stoler på han lenger for å bruke det mot han. Makt/avmakt - du manipulerer og spiller et offer for egen vinning. Klassisk galskap som unnskyldes med "jeg - føler". På tide å lære seg at alle mennesker som til å trå i salaten og såre deg. Slik er verden, ingen menneske går gjennom et helt liv uten å bli såret på noe vis. Anonymkode: 32431...57a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 Friendss skrev (På 24.9.2022 den 18.37): Kjæresten danset og klinet med ei på fest for 1 måned siden. Vi har vært sammen i 2 år og forholdet har vært et godt forhold, trodde jeg da. han sa ifra til meg dagen etterpå det skjedde og var helt ødelagt. Han sier han ikke husker noe, men jeg trodde ikke på han, og har tatt kontakt med jenta og hun har fortalt meg at de danset og klinet og at han tok initiativet og var veldig på. Det er det som gjør mest vondt. Det er nok ikke første gangen dette har skjedd med parr, så hvordan gikk det med dere som har opplevd det? Jeg sliter med å komme over det fordi jeg føler meg veldig dårlig. Han jobber veldig for å kjempe for forholdet, og er har tatt alle samtaler og virker hvertfall veldig lei seg når vi snakker om dette temaet. Jeg har tatt opp temaet svært ofte, og har "deeptalks" hvor jeg snakker om det samme hver gang. Han velger å ikke drikke lenger, kommunikasjonene fra hans side er blitt mye bedre, og han forteller at han etter hendelsen vet at det er dette forholdet han ønsker. (jeg syns det høres ut som vissvass i mitt hodet, men kan det stemme?). Hva tenker dere? Noen innspill. Jeg tenker at «på fylla» er irrelevant. Dersom man en gang har mistet hemninger på fylla og drikker seg full en gang til? Da ønsker man å miste dem. Eller bruke fylla som påskudd for å finne på ting en ikke føler en kan gjøre edru. Problemet her er ikke heller primært at han kysset noen. Det er at han later som om han hadde valgt å bli så full at han ikke kunne hindre seg selv i å klå på andre damer (hvordan vet han da at han har koll på dette med samtykke? Eller aksepterer han at han ikke har kontroll på samtykke, og med viten og vilje risikerer drikke seg til voldtektsmann?) Folk som er ålreite folk tar ansvar for egne handlinger. 100% av tida. Inkludert valget om å drikke. Anonymkode: d1eb2...185
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 Jeg tenker at dette er noe du absolutt bør kunne tilgi han for, med tanke på hvor mye det virker som han angrer, og hvor seriøst han tar dette. Men tilliten tar tid å bygge opp igjen. Årevis kan det ta. Men det er mulig å komme videre og bygge et enda sterkere forhold. Det eneste jeg ville vært litt obs på er hvis han er spenningssøkende og bekreftelsessøknde, at det ikke er umulig at det skjer igjen. Men det finnes jo mange som virkelig lærer av en slik feil og aldri gjør det igjen:) Anonymkode: 99db3...67b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå