AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Del Skrevet 24. september 2022 Vi planlegger tur neste sommer (slutten av juni). Vanlig stasjonsvogn (ikke el, så trenger ikke tenke på lading) så må overnatte på hoteller hver natt. Har 12 dager til rådighet og penger spares. Regner med vi har rundt 50 000kr+ til sommeren.. Tar i mot alt av tips fra bilruter, hotell, spisesteder, severdigheter, fornøyelsesparker osv. Foreløpig plan er Color Line Oslo-Kiel Amsterdam Brussel Paris Luxemburg Og tilbake med en stopp i Tyskland på veien tilbake til Kiel. Vi er to voksne med to barn på 8 og 12. Vi skal hvertfall på Disneyland Paris og selvfølgelig andre severdigheter. Vil gjerne ha tips til steder å dra med barn i Amsterdam, Brussel, Luxemburg og et litt kult sted vi kan ta en natt i Tyskland på vei hjem. Paris er «hovedstedet» vi skal og tar nok tre netter der. Håper på tips og erfaringer🤞🏻 Anonymkode: 5fc78...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 24. september 2022 #2 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi planlegger tur neste sommer (slutten av juni). Vanlig stasjonsvogn (ikke el, så trenger ikke tenke på lading) så må overnatte på hoteller hver natt. Har 12 dager til rådighet og penger spares. Regner med vi har rundt 50 000kr+ til sommeren.. Tar i mot alt av tips fra bilruter, hotell, spisesteder, severdigheter, fornøyelsesparker osv. Foreløpig plan er Color Line Oslo-Kiel Amsterdam Brussel Paris Luxemburg Og tilbake med en stopp i Tyskland på veien tilbake til Kiel. Vi er to voksne med to barn på 8 og 12. Vi skal hvertfall på Disneyland Paris og selvfølgelig andre severdigheter. Vil gjerne ha tips til steder å dra med barn i Amsterdam, Brussel, Luxemburg og et litt kult sted vi kan ta en natt i Tyskland på vei hjem. Paris er «hovedstedet» vi skal og tar nok tre netter der. Håper på tips og erfaringer🤞🏻 Anonymkode: 5fc78...65d Annbefaler en tur innom Den Haag og besøke Madurodam. Der har man bygget opp Nederland i en miniatyrversjon. Og med båter som beveger seg på kanalene. og modelljernbanetog som går rundt med mere. Ser dere planlegger Luxemburg, da annbefaler jeg videre en tur nedover Mozeldalen til Koblenz. Hvor dere overnatter har jeg ikke noe tipps. Cochem og andre landsbyer i Mozeldalen er vakre. Men blir i lengste laget hvis dere skal nå ferga fra Kiel. Husk og fare for kø og stau. Særlig Hamburg og Elbetunnel er jo beryktet for trafikk-kaos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykepleierinnen Skrevet 24. september 2022 #3 Del Skrevet 24. september 2022 Ørneredet - Hitler sitt feriested (Kehlsteinhaus) og Burg Hohenwerfen i Salzburg-området anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Del Skrevet 24. september 2022 Color-Line Oslo Kiel er veldig dyr da. Sparer mye på å kjøre til Gøteborg å ta Stena-Line til Kiel Anonymkode: 66af0...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Del Skrevet 25. september 2022 Vår barn likte godt Zaanse Schans utenfor Amsterdam. Der er vindmøller og en kan se hvordan tresko blir laget. Så hadde vi en dag med bading ute ved Zandvoort og så var vi i Bergen/Bergen aan Zee. Kanaltur likte noen. Huset til Anne Frank ble og besøkt. Vi så og på noen broer litt utenfor sentrum, og så var vi på NEMO. Der fikk ungene utfolde seg. Er mange år siden vi var der nå, så ikke lett å huske alt. Anonymkode: fdd49...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Del Skrevet 25. september 2022 Sør for Brussel har en Waterloo Battlefield. https://www.waterloo1815.be/ Anonymkode: fdd49...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 25. september 2022 #7 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 18.26): Vi planlegger tur neste sommer (slutten av juni). Vanlig stasjonsvogn (ikke el, så trenger ikke tenke på lading) så må overnatte på hoteller hver natt. Har 12 dager til rådighet og penger spares. Regner med vi har rundt 50 000kr+ til sommeren.. Tar i mot alt av tips fra bilruter, hotell, spisesteder, severdigheter, fornøyelsesparker osv. Foreløpig plan er Color Line Oslo-Kiel Amsterdam Brussel Paris Luxemburg Og tilbake med en stopp i Tyskland på veien tilbake til Kiel. Vi er to voksne med to barn på 8 og 12. Vi skal hvertfall på Disneyland Paris og selvfølgelig andre severdigheter. Vil gjerne ha tips til steder å dra med barn i Amsterdam, Brussel, Luxemburg og et litt kult sted vi kan ta en natt i Tyskland på vei hjem. Paris er «hovedstedet» vi skal og tar nok tre netter der. Håper på tips og erfaringer🤞🏻 Anonymkode: 5fc78...65d Hvor bor dere? Det har jo kommet ny ferje nå fra Kr.Sand som går til Nederland, da er du nesten framme i Amsterdam allerede. Siden dere først skal til Nederland så ville jeg ha sjekket ut walibiholland... fornøyelsespark, den beste vi har vært i utenom Disneyland Paris (og langt mindre kjøpepress). Uff, pleier legge igjen 10 000 kroner inne i Disneyland jeg hver gang vi har vært der, og da er inngangsbilletten ikke regnet med 😝 Brussel har jeg ikke kjennskap til, og Luxembourg har bare blitt brukt som overnattingssted for vår del. Vi bruker alltid Ibis - kjeden. De har hoteller i forskjellig prisklasse, men alle er rimelige sammenlignet med norske hotellpriser 🙂 I Disneyland Paris ville jeg nok ha valgt enten Disney David crocket ranch (som er hytter til inntil 6 personer) Et soverom til de voksne og et til barna, eller Explorers hotell hvor man også kan få et eget lite rom til barna om man ønsker. Bestiller du David crocket ranch så mener jeg inngangsbillettene til Disneyland er inkludert. I Tyskland så ville jeg ha valgt Bispingen resort, hvor man kan få trehytter / leiligheter til 4 personer, det skal være en bra lekeplass på stedet, samt en innendørs skibakke. I nærheten finner man også en fornøyelsespark ,husker ikke hva den heter, og vil man ha en kulturell opplevelse så ligger den gamle konsentrasjonsleiren Bergen Belsen (hvor bl.a Anne Frank holdt til) i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sør for Brussel har en Waterloo Battlefield. https://www.waterloo1815.be/ Anonymkode: fdd49...931 Oi, kult! Takk for tips! -ts Anonymkode: 5fc78...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Del Skrevet 25. september 2022 fransine skrev (3 timer siden): Hvor bor dere? Det har jo kommet ny ferje nå fra Kr.Sand som går til Nederland, da er du nesten framme i Amsterdam allerede. Siden dere først skal til Nederland så ville jeg ha sjekket ut walibiholland... fornøyelsespark, den beste vi har vært i utenom Disneyland Paris (og langt mindre kjøpepress). Uff, pleier legge igjen 10 000 kroner inne i Disneyland jeg hver gang vi har vært der, og da er inngangsbilletten ikke regnet med 😝 Brussel har jeg ikke kjennskap til, og Luxembourg har bare blitt brukt som overnattingssted for vår del. Vi bruker alltid Ibis - kjeden. De har hoteller i forskjellig prisklasse, men alle er rimelige sammenlignet med norske hotellpriser 🙂 I Disneyland Paris ville jeg nok ha valgt enten Disney David crocket ranch (som er hytter til inntil 6 personer) Et soverom til de voksne og et til barna, eller Explorers hotell hvor man også kan få et eget lite rom til barna om man ønsker. Bestiller du David crocket ranch så mener jeg inngangsbillettene til Disneyland er inkludert. I Tyskland så ville jeg ha valgt Bispingen resort, hvor man kan få trehytter / leiligheter til 4 personer, det skal være en bra lekeplass på stedet, samt en innendørs skibakke. I nærheten finner man også en fornøyelsespark ,husker ikke hva den heter, og vil man ha en kulturell opplevelse så ligger den gamle konsentrasjonsleiren Bergen Belsen (hvor bl.a Anne Frank holdt til) i nærheten. Vi skal ta Kiel-fergen Tusen takk for masse tips - skriver det ned! -ts Anonymkode: 5fc78...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Del Skrevet 25. september 2022 Kjetil E skrev (På 24.9.2022 den 20.16): Annbefaler en tur innom Den Haag og besøke Madurodam. Der har man bygget opp Nederland i en miniatyrversjon. Og med båter som beveger seg på kanalene. og modelljernbanetog som går rundt med mere. Ser dere planlegger Luxemburg, da annbefaler jeg videre en tur nedover Mozeldalen til Koblenz. Hvor dere overnatter har jeg ikke noe tipps. Cochem og andre landsbyer i Mozeldalen er vakre. Men blir i lengste laget hvis dere skal nå ferga fra Kiel. Husk og fare for kø og stau. Særlig Hamburg og Elbetunnel er jo beryktet for trafikk-kaos. Takk for tips! -ts Anonymkode: 5fc78...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vår barn likte godt Zaanse Schans utenfor Amsterdam. Der er vindmøller og en kan se hvordan tresko blir laget. Så hadde vi en dag med bading ute ved Zandvoort og så var vi i Bergen/Bergen aan Zee. Kanaltur likte noen. Huset til Anne Frank ble og besøkt. Vi så og på noen broer litt utenfor sentrum, og så var vi på NEMO. Der fikk ungene utfolde seg. Er mange år siden vi var der nå, så ikke lett å huske alt. Anonymkode: fdd49...931 Takk for tips☺️ Anonymkode: 5fc78...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 25. september 2022 #12 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 18.26): Paris Håper på tips og erfaringer🤞🏻 Anonymkode: 5fc78...65d Ca 4 timer kjøretur fra Paris ligger St Malo. Anbefaler!! https://www.brittanytourism.com/destinations/the-10-destinations/cap-frehel-saint-malo-mont-saint-michel-bay/saint-malo/ Fra St Malo kan du også ta ferge ut til Jersey og Gurnesey.👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå