Gå til innhold

Hvilken inne-plante holder seg finest hos deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lengst tid? 

Anonymkode: 3049a...b10

Skrevet

Diverse kaktus og sukkulenter er jeg nok mest heldig med. 

Skrevet

Sukkulentene mine, men også flamingoblomsten, husvandrer, grønnrenner, tradescantia og draketreet mitt trives. Har et par andre også, men de husker jeg ikke navnet på 😊 

Skrevet

Jeg har en julekaktus, en palme og en bjørkefiken som alle er over 20 år gamle.

• Nyttig 1
Skrevet

De falske plantene 🤣 Prøver stadig å kjøpe en og annen plante, men er som oftest uheldig mtp skadedyr. Forsøker å se om jeg ser det i butikker, men... går bedre med de plantene ute, heldigvis :) 

Skrevet

Gullranke, hjerteranke, monstera, svigermors tunge, strelitzia, elefant palme og sukkulenter er de som trives hos meg og som jeg får til nå.

Anonymkode: 0937f...183

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I lengst tid? 

Anonymkode: 3049a...b10

De i plast er de eneste som har overlevd 1 årstid😬

Anonymkode: 1c525...a10

• Liker 1
Skrevet

Har ikke planter lengre da pus pleide og spise de opp så måtte kutte ut eneste nå er en plastpalme  som pappa fikk av tante for 40-50 år sia :) men rosene var jo fine da :) 

Skrevet

Definitivt de kunstige. Og så smitter de ikke eller blir smittet med hærmygg, lus og annet utøy som følger med egenproduksjon og overvintring av planter som vanligvis er i drivhus/hage fra mars til oktober :ler:

Skrevet

Har en Coleus, som bare vokser og vokser😊 har og en som jeg har hatt i over et år, men i sommer så har den blitt litt blek på ene siden, og noe vissent. Aner ikke hva jeg har gjort galt, da dette er nylig oppstått 🤷🏼

Skrevet (endret)

Paraplyplantene er de som trives aller best hos meg, uansett hvor jeg har bodd. M mmen har også gullranker og monsters som trives godt. Har en strelitzia også, men den vokser ikke så veldig fort. 

Skal ha flere monstera planter, for har bare en nå. 

Har totalt gitt opp fredslilje og eføy. De dør nesten før jeg får de i hus 🙈

Endret av MissPierce
Skrevet

Det jeg har fått til best av en eller annen merkelig grunn, var et bonsaitre, enda jeg fikk klar beskjed fra butikken om at de var vriene å få til.

Fikk blomster på det flere år på rad til og med. Det visnet desverre under en flytteprosess, veldig trasig. Siden har jeg ikke funnet likedan bonsai. 

Anonymkode: 3b547...92e

• Liker 1
Skrevet

jeg elsker orkideer og peperomia varianter, avokadotre, monstera og lilla shamrock, div sukkulenter og kaktuser. Har ALDRI fått ildtopp til å vare. 

Skrevet

Alocasia, Pilea, og Maranta er de plantene som desidert trives best hos meg.

Anonymkode: 2781a...00c

Skrevet

En fredslilje som er sikkert 15 år, gullranker og sølvranker. 

Anonymkode: 6fc6f...962

Annonse
Skrevet

Jeg har en porselensblomst som har ovelevd over 50 år (over 30 hos meg). I sommer kom den ikke med blomster, men den ble pottet om for første gang på ca 20 år og har fått mange nye blad.

Jeg har også gullranker som trives godt. 

Anonymkode: 7d5d9...f3b

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (23 timer siden):

Har en Coleus, som bare vokser og vokser😊 har og en som jeg har hatt i over et år, men i sommer så har den blitt litt blek på ene siden, og noe vissent. Aner ikke hva jeg har gjort galt, da dette er nylig oppstått 🤷🏼

Her kan det være mange ting. Kan ha blitt solbrent rett og slett, eller kanskje skadedyr? Har du latt den blomstre? Da blir fargene blekere. Beste tipset er å bare ta vekk alle bladene som ser slitne ut. Coleus kommer med nye blader i en voldsom fart.

Skrevet
Heisann12345 skrev (8 minutter siden):

Her kan det være mange ting. Kan ha blitt solbrent rett og slett, eller kanskje skadedyr? Har du latt den blomstre? Da blir fargene blekere. Beste tipset er å bare ta vekk alle bladene som ser slitne ut. Coleus kommer med nye blader i en voldsom fart.

Er ikke Coleus som er sliten. Skal ta bilde! Vent litt 😂

Skrevet
Heisann12345 skrev (9 minutter siden):

Synes ikke så godt, men den er/var blekere på den ene siden. 🤔 Og små vissen. Tørker ut og gir den vann under ifra slik at den drikker selv. Og sprayer innimellom med vann. 

Snapchat-281199343.jpg

Snapchat-126181796.jpg

Skrevet

Gummiplante

Anonymkode: cbb13...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...