Gå til innhold

Vondt igjen i keisersnittet på tredje uka. Ønsker svar fra andre med keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå tre uker siden keisersnittet, og i dag gjør det vondere igjen. De siste dagene har det gått litt fremover, men i dag er det nesten sm jeg skulle vært på første uken igjen. Det føles veldig sprtbut, og det gjør vondg å reise seg og gå rundt igjen. Er dette vanlig? Ser ok selve såret. U

Anonymkode: 0bc49...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler fremdeles smerte 8 uker etter snitt så for meg høres det normalt ut. Har du vært i litt mye aktivitet kanskje? 3 uker er uansett veldig tidlig enda. 

Anonymkode: ad41e...26b

Skrevet

Fikk en del smerter når blæren var full de første ukene. Tok tid å komme seg. Men ta en tur til legen for å sjekke infeksjon. 

Anonymkode: a1315...c90

Skrevet

Det er viktig å ikke overbelaste kroppen, du har blitt operert ❤️. Tok rundt 8 uker for meg å føle meg noen lunde normal igjen… Det er nå gått 5mnd og gjør fortsatt vondt iblandt hos meg, dog veldig sjeldent.

Anonymkode: 43a91...3b3

Skrevet

Jeg fikk noen dager veldig vondt visst tarmene eller blæren ikke tømte seg skikkelig. Eller visst jeg var i mer aktivitet enn vanlig 

Skrevet

Ja, jeg opplevde det samme. Følte meg bra etter 2 uker, men fikk et "tilbakefall" den tredje uka. Har vel noe med tilhelingen å gjøre. Det at man begynner å bruke kroppen mer har sikkert også litt å si. Bare gi det noen dager (ta smertestillende), så føles det nok bedre.  

Anonymkode: 699c2...f54

Skrevet

For meg gjekk smerta i sjølve snittet fort over, men eg merka veldig fort smerte "lenger inn" når eg ikkje var påpasselig med musklatur-bruk når eg feks satte meg opp i senga og slikt. Fekk ein periode med svært vondt djupt i spelet, som gav seg når eg passa på å ikkje bruke musklar som skulle gro. Kan det vere noko sånt du kjenner?

Anonymkode: 224e3...34f

Skrevet

Ved første ks hadde jeg lite vondt, fikk sterke smertestillende i 2 dager så holdt det med Paracet. Nr 2 så gjorde det seriøst vondt i flere uker, og jm/lege har sagt at det blir med vondt for hver ang. Skal ha nytt ks i januar, så er IKKE frem til det. Jeg fikk heldigvis tramadol av fastlegen sist og det kommer jeg til å be om denne gangen også. Nå har jeg attpåtil en på 2 år som krever sist. Sist gang var eldste 8 så hun var jo veldig selvgående. 

Anonymkode: 1f285...36c

Skrevet

Tok 7 eller 8 uker før jeg klarte å føle meg litt normal. Men det ble litt ekstra press på såret når magen trakk seg sammen, kan det være det som skjer hos deg? 

Skrevet

Jeg fikk også plutselig mer vondt etter noen uker. Klarte tilslutt ikke å snu meg i sengen eller gå normalt. Viste seg å være en infeksjon.. så gå til lege, og sjekk crp sånn tilfelle. Vanskelig å vite hvor vondt man skal ha etter et keisersnitt.. 

Anonymkode: 06138...605

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...