Gå til innhold

Uvel og svimmel uten grunn?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært svimmel denne helgen og har i tillegg hatt mye blodtrykksfall. Jeg har kjent at bakken snurrer. Tidligere har jeg kjent meg uvel og kvalm før jobb, hjertebank og puls på 120 før jeg starter dagen omtrent. Det går heldigvis over i løpet av formiddagen. Jeg spiser godt, sunt og variert, middels høyt aktivitetsnivå, går på jerntabletter og d-vitamin, sover litt lite, men ok (bortsett fra mye mareritt i det siste). Jeg forstår ikke hva dette kommer av, men føler meg ikke syk på noen måte. Hva kan dette være?

Anonymkode: 631fb...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg er kvinne på 30 år, normalvektig. Har to barn, fulltidsjobb og studier. Et barn med spesielle behov, fysisk og mentalt krevende jobb. 

Har også kjent mye på utmattelse den siste tiden.

ts

Skrevet

Sjekk opp salt og kaliumballansen ved en blodprøve hos lege. Hadde akkurat samme symptomene da jeg led av det. Hadde for lite salt, og for lite kalium, noe som ga meg svimmelhet, kvalme, blodtrykksfall som gjorde at jeg besvimte, høy puls, dårlig søvn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jernmangel? 

Anonymkode: 92d49...543

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jernmangel? 

Anonymkode: 92d49...543

Nei, gått på jerntabletter i flere måneder, så det tror jeg ikke.

Skrevet
JegMotStrømmen skrev (9 minutter siden):

Sjekk opp salt og kaliumballansen ved en blodprøve hos lege. Hadde akkurat samme symptomene da jeg led av det. Hadde for lite salt, og for lite kalium, noe som ga meg svimmelhet, kvalme, blodtrykksfall som gjorde at jeg besvimte, høy puls, dårlig søvn. 

Takk for tips, det kan jeg få gjort! Tror ikke jeg har vitaminmangel, da jeg har fokus på å spise variert og veldig mye grønnsaker, men kalium og salt har jeg ikke tenkt på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips, det kan jeg få gjort! Tror ikke jeg har vitaminmangel, da jeg har fokus på å spise variert og veldig mye grønnsaker, men kalium og salt har jeg ikke tenkt på.

Jeg spiste også sunt og variert, var tarmen som ikke tok opp det den skulle. Salt får man lite av via ren mat, og man mister endel av det om man er aktiv og svetter. Håper du føler deg bedre raskt, men en liten blodprøve kan være greit. 

Skrevet
JegMotStrømmen skrev (1 minutt siden):

Jeg spiste også sunt og variert, var tarmen som ikke tok opp det den skulle. Salt får man lite av via ren mat, og man mister endel av det om man er aktiv og svetter. Håper du føler deg bedre raskt, men en liten blodprøve kan være greit. 

Takk skal du ha 🙂 

ts

Skrevet

Krystallsyke?

Du må sjekkes av behandler med VNSbriller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...