Bustetroll Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Har du vært i et homofilt/lesbisk "bryllup" noen gang? Hvordan "foregikk" det?
Sun Mei Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 Dessverre så har jeg aldri det, men jeg har ett vennepar som er homofile og forlovet, så det er lov å leve i håpet
Gjest Very Victoria Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Nei ikke ennå men jeg skal i et til våren og gleder meg masse. Kjempefint hvis noen har vært i et og kunne fortelle om det. Går ut ifra at det egentlig ikke er så veldig annerledes enn et vanlig heterofilt bryllup.
Piglet Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 (endret) Jeg har vært i et homse-bryllup. De ble gift på rådhuset om fredagen med den nærmeste familie, og om lørdagen var det fest. Vi møttes om ettermidagen og var på kanalrundfart, hvor vi fikk litt vin og småretter, og etter det var det fest. Den foregikk veldig som andre bryllupper jeg har vært i, eneste untaket (bortsett fra at det var to menn ) var at det var veldig mye venner der, og mindre familie. Men det kan jo like mye skylles at de ikke hadde så mye famile, men derimot mange venner siden de var forholdsvis voksne. Selve festen var som sagt som et "vanlig" bryllup, masse deilig mat, taler og saner. De var veldig forelsket og lykkelige, og spesielt han ene gråt uavbrutt hele kvelden. De holdt tale for hverandre og foreldrene holdt taler etc. Senere på kvelden var det dans, men ikke brudevals. Parret hadde kjøpt seg helt like dresser, men i hver sin farge, sånn at han ene hadde hvit dress med brun skjorte, og han andre hadde brun dress med hvit skjorte. De var så fine. Det var en veldig hyggelig dag, og jeg gledet meg over at det var så likt som et "vanlig" bryllup og at alle var glade på deres vegne. Piglet PS Her i DK kan homser og lesbiske forøvrig bli gift i kirken, og det er opp til den enkelt prest og bestemme. Derfor er det også en dansk prest som arbeider med og utvikle et vielsesrituale spesielt til homser og lesbiske Endret 29. november 2005 av Piglet
Gjest helendd Skrevet 5. desember 2005 #5 Skrevet 5. desember 2005 Hei Jeg kan fortell om mitt bryllup Jeg er en ung gutt som nesten er blitt jente og som giftet meg med en alle tiders kjeg mann i Oslo. Vi hadde stor fest på Grand etter Tinghuset og jeg hadde DEN kjolen, fra Italia, som jeg nå skal selge....str 38. Etter festen var vi lykkelige i brudesuiten....
Gjest Leya Skrevet 5. desember 2005 #6 Skrevet 5. desember 2005 Jeg kan jo fortelle om min fest da. Jeg og hun som nå er partneren min inngikk partnerskap hos sorenskriveren i hjembyen min. Der var kun aller nærmeste familie og forlovere med. Festen hadde vi på et samfunnshus med middag og fest etterpå. Vi hadde levende musikk og nattmat.- Tror egentlig det avre en ganske vanlig bryllupsfest da. Vi hadde ikke like kjoler i det hele tatt. Min var i bruntoner, mens hennes gikk i noe slags brent orasnje, slik at de passet til hverandre da.
Sun Mei Skrevet 5. desember 2005 #7 Skrevet 5. desember 2005 Jeg kan jo fortelle om min fest da. Jeg og hun som nå er partneren min inngikk partnerskap hos sorenskriveren i hjembyen min. Der var kun aller nærmeste familie og forlovere med. Festen hadde vi på et samfunnshus med middag og fest etterpå. Vi hadde levende musikk og nattmat.- Tror egentlig det avre en ganske vanlig bryllupsfest da. Vi hadde ikke like kjoler i det hele tatt. Min var i bruntoner, mens hennes gikk i noe slags brent orasnje, slik at de passet til hverandre da. ← ... og vakre var dere ...
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #8 Skrevet 5. desember 2005 Jeg var ikke i vielsen, men mamma var forlover for en venninne. De hadde bare de nærmeste i rådhuset, og så var det fest hos hun enes mor etterpå. Det var en flott dag med venner og familie. Hun ene var i mørk dress, den andre i jakke og skjørt. Vi andre hadde pyntet oss "sommerpent". Det var ikke like "stivt" som vanlige brylluper, men det beste jeg har vært i tror jeg
Transe Skrevet 5. desember 2005 #9 Skrevet 5. desember 2005 Viss jeg skulle gifte meg måtte det vere ett transebryllup, der vi begge hadde på oss brudekjole. Det ville vel vert fint?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå