Gå til innhold

Forsikringspenger ved sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått utbetalt forsikringspenger da deres barn fikk adhd? 
Etter å ha fått innvilget hjelpestønad fra nav ? 

Anonymkode: bfa8e...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært få, om noen , har dette tilbudet lenger. Du må lese forsikringspapirene dine. 

Anonymkode: 2f92a...0ea

Skrevet

Jeg jobber i et stort forsikringsselskap, og hos oss har ADHD vært unntatt fra vilkårene i minst 8 år. 

Jeg kjenner ikke til alle forsikringsselskapene, men de fire-fem største vet jeg at ikke betaler ved ADHD.

Men det skader aldri å sjekke og ta en telefon.

Anonymkode: 858ef...c5c

Skrevet

Mitt selskap utbetaler ikke for Adhd diagnose. Men jeg holder på forsikringen siden sønnen min ikke får tegnet livsforsikring når han har diagnosen.

Anonymkode: 911ea...edb

Skrevet

I forsikringsvilkårene til mitt selskap, er adhd en av unntakene. Har fått utbetaling pga annen sykdom, men måtte krangle meg til det! 

Anonymkode: 6d3cf...c49

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg jobber i et stort forsikringsselskap, og hos oss har ADHD vært unntatt fra vilkårene i minst 8 år. 

Jeg kjenner ikke til alle forsikringsselskapene, men de fire-fem største vet jeg at ikke betaler ved ADHD.

Men det skader aldri å sjekke og ta en telefon.

Anonymkode: 858ef...c5c

Det handler om hjelpestønad. Sparebank1 utbetaler når barnet har innvilget hjelpestønad fra nav.  

Hvis barnet har behov for ekstra tilsyn og pleie i dagliglivet, kan foreldrene få hjelpestønad fra NAV. Mottas støtte fra NAV, vil barneforsikringen gi en utvidet støtte i tillegg. Maks pengestøtte er 222.954 kroner (tilsvarer to ganger folketrygdens grunnbeløp) per år i maks 5 år.

dette er Sparebank1 

Anonymkode: bfa8e...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...