AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Ei venninne av datteren min har tre andre søsken. I det siste har jeg lagt merke til at det alltid går igjen at datteren min og barnet deres aldri får være inne på besøk i deres familie. De er så og si på besøk hos oss hele tiden. Vi har selv tre barn. Kjenner på en irritasjon over skjevfordelingen, samtidig som jeg forstår dem, men hvorfor få flere barn enn mann orker😳 I det siste har datteren min begynt å besøke andre venninner i stedet, fordi hun synes det er gøy å få gå på besøk til andre. Moren til denne andre venninna er veldig på oss. Kjenner jeg er litt lei. Noen som har noen innspill til hvordan dette kan løses? Anonymkode: edfef...81c 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Slik har vi det med ei venninne av min datter, de slipper sjeldent andre barn inn der, men jammen ikke noe problemer med å spørre om deres datter kan overnatte eller være her inne. Vi har kun bodd i hus i 2 år, så syns det var litt stas i starten med masse besøk, men nå sier jeg nei. Dere får heller gå inn til xxxx, ellers får dere være hjemme, samt nå er det din tur til å overnatte hos henne. Syns det skal gå begge veier så fremst man vet at barnet har det bra. Anonymkode: 4e9d9...dca 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slik har vi det med ei venninne av min datter, de slipper sjeldent andre barn inn der, men jammen ikke noe problemer med å spørre om deres datter kan overnatte eller være her inne. Vi har kun bodd i hus i 2 år, så syns det var litt stas i starten med masse besøk, men nå sier jeg nei. Dere får heller gå inn til xxxx, ellers får dere være hjemme, samt nå er det din tur til å overnatte hos henne. Syns det skal gå begge veier så fremst man vet at barnet har det bra. Anonymkode: 4e9d9...dca være hjemme= være ute. Anonymkode: 4e9d9...dca 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Vi har aldri andre barn hos oss! Hvis dem skal leke med andre får dem gjør det ute. Anonymkode: 0e780...b29 3
Snok1 Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har aldri andre barn hos oss! Hvis dem skal leke med andre får dem gjør det ute. Anonymkode: 0e780...b29 Hvorfor ikke? 20
MollyJones Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har aldri andre barn hos oss! Hvis dem skal leke med andre får dem gjør det ute. Anonymkode: 0e780...b29 Hvorfor? 5
Anononyma Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har aldri andre barn hos oss! Hvis dem skal leke med andre får dem gjør det ute. Anonymkode: 0e780...b29 Sånn blir det nok her også når gutten vår blir stor nok 👍🏼
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner på en irritasjon over skjevfordelingen, samtidig som jeg forstår dem, men hvorfor få flere barn enn mann orker😳 I det siste har datteren min begynt å besøke andre venninner i stedet, fordi hun synes det er gøy å få gå på besøk til andre. Moren til denne andre venninna er veldig på oss. Kjenner jeg er litt lei. Noen som har noen innspill til hvordan dette kan løses? Anonymkode: edfef...81c De har vel ikke fått flere barn enn de orker, de setter vel bare grensen ved fire? Og det må være greit. Men man bør selvsagt ikke mase om besøk og overnatting hos andre hvis man ikke vil ha det selv. Anonymkode: a7462...035 7 1
Snok1 Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Anononyma skrev (1 minutt siden): Sånn blir det nok her også når gutten vår blir stor nok 👍🏼 Hvorfor det? 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Litt her... mannen min hadde ofte hjemmekontor til 1630. Dessverre var dette inne på rommet til sønnen vår da vi har ikke det største huset. Dermed kunne han ofte ikke ta med venner hjem før etter 1630. Nå har vi fikset det problemet. Men jeg sliter med angst, depresjon og sliten og dermed er det ikke alltid jeg orker besøk. Nå skal det sies at jeg heller ikke tør å ha min sønns venner her om det ikke er helt reint og pent...da jeg er redd de skal si noe til sine foreldre..at hjemme hos ****** er det rotete. Og siden formen min er opp og ned er der ikke alltid jeg orker å ha det 100% ryddig. Og innimellom så finner min sønn og hans venner på mer ting hos andre en her hjelper..da hans venner har trampoline, lite hytte, trer de kan klarte i etc... Men ikke fått noe klager og tror de liker å være borte Anonymkode: 700e2...308 3
Hallo12345 Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 Nå og da går det greit at barna har andre hjemme. Og om det regner, null problem. Men som regel vil jeg ikke ha andres barn her. og det er flere grunner til det: Mange barn er svært uoppdragne, frekke og forventer for mye. Og jeg rydder ikke fordi jeg synes det er gøy. 6 1
Hundejente Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 Vel, nå får ikke folk "flere barn enn de orker". De får så mange de orker, men de orker ikke flere utover det, på besøk altså. Og det må man jo egentlig bare respektere. Jeg har bare én og opplever det samme, selv om de det gjelder, bare har to barn. Men de gir inntrykk av at de synes livet med barn er ganske slitsomt. Og hvis jeg virkelig trenger barnevakt en dag, så spør jeg om jeg kan sende min dit, og da er det alltid greit, selv om de sjelden inviterer, der er jeg mye flinkere. finnes kanskje ikke noen god løsning, bortsett fra å si at "nå må dere ut og leke", og så går de kanskje hjem til den andre i stedet, og også si nei til overnatting, evt forklare med at man er sliten, det passer dårlig etc, hvis man føler at man må forklare 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har aldri andre barn hos oss! Hvis dem skal leke med andre får dem gjør det ute. Anonymkode: 0e780...b29 Dette er jo såklart deres valg. Vi har alle på besøk så mye de vil. Når de er ungdommer er dette en nydelig sjanse å få innblikk i deres liv, samt vite hva de gjør. Barna på besøk betror seg ofte til oss også, om ting de har på hjertet, da de ikke føler de kan gjøre dette hjemme. Dere går glipp av viktige ting i deres barns liv. Men det er jo opp til dere. Anonymkode: 24548...f6e 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Dette er jo såklart deres valg. Vi har alle på besøk så mye de vil. Når de er ungdommer er dette en nydelig sjanse å få innblikk i deres liv, samt vite hva de gjør. Barna på besøk betror seg ofte til oss også, om ting de har på hjertet, da de ikke føler de kan gjøre dette hjemme. Dere går glipp av viktige ting i deres barns liv. Men det er jo opp til dere. Anonymkode: 24548...f6e Meg igjen. Vi har forresten tre barn. Herlig at andre barn vil være her. Anonymkode: 24548...f6e 7 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 Har gjerne andres barn på besøk inne her, men ikke alle da noen ikke eier oppdragelse. Her er fordelingen lik Møtes 50/50 med familie / bare barn hos oss og hos andre😊 Anonymkode: 6dafd...5ba
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo såklart deres valg. Vi har alle på besøk så mye de vil. Når de er ungdommer er dette en nydelig sjanse å få innblikk i deres liv, samt vite hva de gjør. Barna på besøk betror seg ofte til oss også, om ting de har på hjertet, da de ikke føler de kan gjøre dette hjemme. Dere går glipp av viktige ting i deres barns liv. Men det er jo opp til dere. Anonymkode: 24548...f6e Mamma fortalte meg i ettertid at hun elsket at barndomshjemmet var et samlingspunkt for vennegjengen min / vår (veldig tette søsken)😊 Anonymkode: 6dafd...5ba 9 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 Jeg elsker å ha mange barn i huset eller kjøre dem hit og dit. Men jeg har lite tid. Vi har også et nabobarn som jeg er ikke helt trygg på om han klarer seg alene. Jeg vet at mine barn er lært opp til å aldri aldri åpne vinduet feks, eller de kan ikke gjøre noe pranks eller challenge alene hjemme. Det kan jeg ikke garantere for andre barn. Det ville vært katastrofe for meg om noe skjedde andre barn i hjemme mitt. Det er liksom mitt ansvar. Så ja, de får ikke ha andre på besøk når vi ikke er hjemme. Når vi er hjemme, er det først middag og hva som har skjedd i skolen, lekser. De kan leke ute til vi kommer hjem og etter middagen. Når jeg er hjemme, kan vi godt pla legge å gjøre noe med andre barn. Dessverre blir det sjelden at vi har fri ettermiddag. Treninger, musikkskoler, ærend,besøk av eller til familie Anonymkode: 18493...92b 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 Hundejente skrev (11 minutter siden): Vel, nå får ikke folk "flere barn enn de orker". De får så mange de orker, men de orker ikke flere utover det, på besøk altså. Og det må man jo egentlig bare respektere. Jeg har bare én og opplever det samme, selv om de det gjelder, bare har to barn. Men de gir inntrykk av at de synes livet med barn er ganske slitsomt. Og hvis jeg virkelig trenger barnevakt en dag, så spør jeg om jeg kan sende min dit, og da er det alltid greit, selv om de sjelden inviterer, der er jeg mye flinkere. finnes kanskje ikke noen god løsning, bortsett fra å si at "nå må dere ut og leke", og så går de kanskje hjem til den andre i stedet, og også si nei til overnatting, evt forklare med at man er sliten, det passer dårlig etc, hvis man føler at man må forklare Men, når du får barn, så må du regne med at de får et sosialt liv (og det skal man være glad for). Og da følger det faktisk med at barna dine ønsker å ha besøk av andre barn. Anonymkode: aae41...bd7 14
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 Er samme her. Her har ungen min opplevd at han ikke får slippe inn hos kompiser, for at dem har besøk av en fra før av. Jeg er helt imot ekskludering, så ikke sjeldent at her er både 4 og 5 stk på besøk. Men da har jeg klare regler på at dem skal holde seg nede i kjellerstua eller på soverommet. Dem får ikke herje i stua i hoved-etasjen. Er det fint vær må dem ut. Anonymkode: 85441...387 3 2
Minlillelykke Skrevet 24. september 2022 #20 Skrevet 24. september 2022 I guttegjengen til sønnen min er det to av de som ikke får ha venner hjemme, men det går først og fremst på at de ikke har plass. De må gjerne være her, vi har masse plass til de og vi synes det er kjempe koselig at de vil være her. 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå