Gå til innhold

Får tidligere ektefelle beskjed om nytt ekteskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg på nytt og har nylig fylt inn dette hos Skatteetaten for å motta prøvingsattest. Der må jeg oppgi at jeg har vært gift tidligere, og med hvem.

Samtidig har jeg dialog med ekspartner via NAV for å beregne barnebidrag.

Får min eks beskjed om at jeg gifter meg på nytt, enten i forbindelse med prøvingsattest, eller via NAV at jeg har ny ektefelle?

Anonymkode: defd9...cd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sendes ikke ut beskjed men det vil komme frem via bidraget dersom du eller din eks søker om ny utregning. Skatteetaten sender ikke beskjed hvis du har vert skilt i mere enn ett år.

Anonymkode: ed99c...09b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når dere har barn sammen så bør vel du opplyse om det selv. Skatteetaten opplyser nok ikke om slikt, men personlig status som singel/samboer/gift kommer jo frem på søknadspapirer hos NAV når du søker barnebidrag.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det sendes ikke ut beskjed men det vil komme frem via bidraget dersom du eller din eks søker om ny utregning. Skatteetaten sender ikke beskjed hvis du har vert skilt i mere enn ett år.

Anonymkode: ed99c...09b

På bidragskalkulatoren skal jeg krysse av for om jeg deler bolig med noen, og at vi er samboere er jo ingen hemmelighet. Utgjør det noen forskjell mtp. bidrag om vi er samboere eller gift?

TS

Anonymkode: defd9...cd7

Skrevet

Når mamma skulle gifte meg på nytt måtte hun få signatur fra eksmannen om at de hadde gjort opp eiendeler eller noe sånt etter skilsmissen. Men dette er fjorten år siden, så tinghsr sikkert forandret seg.

Anonymkode: 53f77...7c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg giftet meg på nytt i sommer og da måtte eksmannen min signere på at vi hadde gjort opp skiftet. 

Anonymkode: 12326...a6a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...