AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Da jeg ble sammen med kjæresten min for flere år siden, brukte jeg en parfyme som jeg likte veldig godt. Han sa i løpet av første date at han ikke likte kunstige parfyme lukter. Forelsket som jeg var droppet jeg all parfyme, og brukte kun bodylotion med parfymelukt som han godkjente. Frisøren min sier at jeg skal bruke hårolje og kur og det er umulig å finne gode produkter uten parfyme, så hvis jeg bruker noe blir det mye klaging fra samboer. Hans barn er i puberteten og de bruker mye produkter med parfyme i. Noen ganger sier han at det stinker for mye, og at de må vaske det av. Jeg kjenner nå jeg blir irritert når han er så snar på å kommentere bare jeg tar på meg bittelitt solkrem i ansiktet, mens døtrene hans lukter sterkt både parfyme, bodylotion, roll on, hårspray osv uten at han sier noe. Jeg har begynt spørre han hvorfor han ikke sier noe til sine døtre som lukter 10 ganger sterkere enn meg, men da blir han sur og sier ikke noe. Hvordan skal jeg tolke dette? Anonymkode: 976e8...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Hvorfor lar du han bestemme dette? Anonymkode: b3e6a...665 18 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor lar du han bestemme dette? Anonymkode: b3e6a...665 Får ikke noe svar bare et surt ansikt. Han skjemmer jentene sine veldig bort, og plukker opp alt etter de. Innimellom sprekker han og kan bli sur på de, men det er kun når de har tøyd strikken så langt at han ikke orker mer. Jeg tolker det som om jeg irriterer han, mens døtrene kan gjøre hva de vil eller så tør han ikke å konfrontere de siden de er hos han 40% på samvær. Ts Anonymkode: 976e8...8e7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Da jeg ble sammen med kjæresten min for flere år siden, brukte jeg en parfyme som jeg likte veldig godt. Han sa i løpet av første date at han ikke likte kunstige parfyme lukter. Forelsket som jeg var droppet jeg all parfyme, og brukte kun bodylotion med parfymelukt som han godkjente. Frisøren min sier at jeg skal bruke hårolje og kur og det er umulig å finne gode produkter uten parfyme, så hvis jeg bruker noe blir det mye klaging fra samboer. Hans barn er i puberteten og de bruker mye produkter med parfyme i. Noen ganger sier han at det stinker for mye, og at de må vaske det av. Jeg kjenner nå jeg blir irritert når han er så snar på å kommentere bare jeg tar på meg bittelitt solkrem i ansiktet, mens døtrene hans lukter sterkt både parfyme, bodylotion, roll on, hårspray osv uten at han sier noe. Jeg har begynt spørre han hvorfor han ikke sier noe til sine døtre som lukter 10 ganger sterkere enn meg, men da blir han sur og sier ikke noe. Hvordan skal jeg tolke dette? Anonymkode: 976e8...8e7 Hadde ikke gidda han Anonymkode: 59daf...784 4
Honey Dew Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Og du er sammen med han fordi? Du tillater at han gjør dette mot deg. Sett ned både foten og skapet og gå fra han. 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 Enig i at sånt stinker. Men skal han klage på deg, får han si det samme til dem. Anonymkode: cad0f...2c1 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Du er flink til å ta hensyn til ham, så bruk de nødvendige frisørproduktene med god samvittighet, du. Jeg har samme greia med tanta mi, hun vil bestemme parfymebruk rundt henne (hun har allergi visstnok), men ungene får gjøre det de vil selv om de lukter parfyme lang vei. Jeg tenker det handler om at hun ikke klarer å grensesette. Anonymkode: d3042...ded 4 1
Mt3 Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Jeg har bedt samboer om å droppe parfyme fordi jeg blir uvell av lukten. Mulig din har det på den måten også? Og når barna er der bare 40% så blir det vanskeligere å sette de samme grensene, samtidig så deler han vel ikke seng med og er like nær jentene som han er nær deg? 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Handler det om at han tenker at parfyme er skadelig, er det allergi for sterke lukter eller syns han bare det ikke er behagelig? Syns jo det er veldig merkelig at han godtar blindt at døtrene kan spraye seg ned, mens han har nulltoleranse ovenfor deg. Såfremt det ikke er allergi, ville jeg brukt det kuren, og bedt han holde avstand dersom lukten plaget han. Det finnes jo en mellomting her… Anonymkode: 3bec3...a29 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig i at sånt stinker. Men skal han klage på deg, får han si det samme til dem. Anonymkode: cad0f...2c1 Nå er det en viss forskjell på grad av intimitet med barn vs partner. Jeg regner med han f.eks. ikke har sex med døtrene sine. Anonymkode: eab07...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 Mt3 skrev (Akkurat nå): Jeg har bedt samboer om å droppe parfyme fordi jeg blir uvell av lukten. Mulig din har det på den måten også? Og når barna er der bare 40% så blir det vanskeligere å sette de samme grensene, samtidig så deler han vel ikke seng med og er like nær jentene som han er nær deg? Hadde han vært skikkelig plaget av det hadde han nok satt ned foten for jentene sine også, for bare i dag tok de på seg 3-4 forskjellige dufter og det var ubehagelig. Ts Anonymkode: 976e8...8e7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Handler det om at han tenker at parfyme er skadelig, er det allergi for sterke lukter eller syns han bare det ikke er behagelig? Syns jo det er veldig merkelig at han godtar blindt at døtrene kan spraye seg ned, mens han har nulltoleranse ovenfor deg. Såfremt det ikke er allergi, ville jeg brukt det kuren, og bedt han holde avstand dersom lukten plaget han. Det finnes jo en mellomting her… Anonymkode: 3bec3...a29 Det handler om at han ikke liker lukten. Ts Anonymkode: 976e8...8e7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Parfyme er skadelig for helsen og kroppen. Hvis du ikke finner gode produkter uten parfyme, da har du ikke lett lenge. Vi lever i 2022, det finnes veldig mange gode produkter som er både økologiske og/eller uten parfyme. Til å begynne med kan du teste ut det Danske merket - Ecooking. Alle produkter er økologisk, mye uten parfyme og ingen av produktene er skadelig. Finnes mange andre merker som kjører samme opplegg som Ecooking, men dette merket er nordisk. Og BTW, du må nok ikke ha hårolje og hårkur - frisører er flinke til å prakke på folk ekstra produkter. Sjampoen og balsamen fra Ecooking er veldig gode, og jeg bruker en intense repair sjamp fra Morris som også er 100% økologisk og vegansk, har aldri brukt en bedre sjampo før. Anonymkode: 82a80...6cd 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det en viss forskjell på grad av intimitet med barn vs partner. Jeg regner med han f.eks. ikke har sex med døtrene sine. Anonymkode: eab07...9d0 Nei men jeg tar på meg en solkrem som har litt lukt som forsvinner etter en stund, eller bruker en shampo så man ikke kjenner lukten av hvis man ikke lukter på håret mitt. Døtrene sin parfyme man lukter 2- 3 meter på avstand, og hele leiligheten er fylt med deres parfymelukter, så det er en viss forskjell her. Ts Anonymkode: 976e8...8e7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 Honey Dew skrev (12 minutter siden): Og du er sammen med han fordi? Du tillater at han gjør dette mot deg. Sett ned både foten og skapet og gå fra han. Hahaha altså, what 😂 for en tankegang. "Dump dump dump" 🤣 Anonymkode: 82a80...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Parfyme er skadelig for helsen og kroppen. Hvis du ikke finner gode produkter uten parfyme, da har du ikke lett lenge. Vi lever i 2022, det finnes veldig mange gode produkter som er både økologiske og/eller uten parfyme. Til å begynne med kan du teste ut det Danske merket - Ecooking. Alle produkter er økologisk, mye uten parfyme og ingen av produktene er skadelig. Finnes mange andre merker som kjører samme opplegg som Ecooking, men dette merket er nordisk. Og BTW, du må nok ikke ha hårolje og hårkur - frisører er flinke til å prakke på folk ekstra produkter. Sjampoen og balsamen fra Ecooking er veldig gode, og jeg bruker en intense repair sjamp fra Morris som også er 100% økologisk og vegansk, har aldri brukt en bedre sjampo før. Anonymkode: 82a80...6cd Takk for tips👌 Ts Anonymkode: 976e8...8e7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 Kanskje dere kan finne u-kunstig parfyme sammen? Feks fra parfymeoljer som ikke bruker alkoholoppløsning. Anonymkode: d3042...ded
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje dere kan finne u-kunstig parfyme sammen? Feks fra parfymeoljer som ikke bruker alkoholoppløsning. Anonymkode: d3042...ded Hva er u-kunstig parfyme? Jeg trenger ikke å bruke parfymerte produkter men tenåringsjenter som er i puberteten er jo avhengig av å lukte mest mulig, virker det som. Ts Anonymkode: 976e8...8e7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #20 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er u-kunstig parfyme? Jeg trenger ikke å bruke parfymerte produkter men tenåringsjenter som er i puberteten er jo avhengig av å lukte mest mulig, virker det som. Ts Anonymkode: 976e8...8e7 Jeg lager feks min badeolje av mandelolje + essensielle oljer som ylang ylang, mandarin mm. Og så kjøper jeg parfymeoljer (altså råparfymen er løst opp i en nøytal olje, ikke alkohol) i innvandrerbutikk eller fra utlandet. Jeg er ikke allergisk mot parfyme som lukt, men jeg har sensitiv hud som reagerer på mye bruk av alkohol i parfymen. Det er nok ikke så lett å oppdra tenåringer til å kutte all parfyme. Men de kan jo få en fin lukt faren liker i presang, så kanskje de bruker den? Anonymkode: d3042...ded 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå