maroder Skrevet 28. november 2005 #1 Skrevet 28. november 2005 Jeg har samlet en del info om Hoodia Gordonii på min space. Det har vært meegt snakk om dette middelet som e rbasert på en kaktus, og som skal hemme apetitten. Omsider fant jeg også en nettbutikk som sender slike piller også til Norge. se mer info og linker på min msn.space http://spaces.msn.com/members/hoodia-no/
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 hm, det der så jeg på 60 minutes. skeptisk... Leslie Stahl holdte på å kaste opp av å spise det, da er det jo ikke så rart at matlysten forsvinner kanskje?
Nella Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 Forskjell på hvordan pillene er fremstilt også. Mye humbug der ute....
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 De hoodia-produktene som er på markedet i dag er 99% falske, eller inneholder så lite hoodia at det ikke har noen effekt. Ekte hoodia er sjeldent og DYRT. Så hva nå enn dere bestiller på nettet er bare dritt.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #5 Skrevet 29. november 2005 Hm. Nåja. Etter at jeg så en artikkel om noen slankepiller som viste seg å inneholde små bendelormlarver og/eller egg(faen ikke rart man blir tynnere da), er jeg meget skeptisk til alt sånn "humbug" som selges på nett.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #6 Skrevet 29. november 2005 Det finnes visstnok bare en type ordentlig hoodia, og jeg har forsøkt og få tak i det fra USA. Disse ble stoppet i tollen og jeg har til og med kontaktet legemiddeltilsynet og fikk beskjed om at det kunne jeg bare glemme å ta inn for det var ikke lov. Tonje
Gjest Borghild Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Det fins i plasterform også. Har sett det.
Darkannie Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Hoodia er en kaktus for faen! Kan vel ikke nekte aa ta det med inn i Norge! No-Way Norway paa sitt beste!!!!!!!
Gjest Raptuza Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Ingen som har prøvd dei Hoodia-tablettane dei sel på Caredirect(norsk?). Vurderer å kjøpa, men 600 kr for ein boks!!!
Darkannie Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Har proevd Hoodia plaster, men det gjorde INGENTING! Sikkert fordi dosen som er lov i Norge er lik null!!!!!!
Gjest Bolledeig Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Tråden er ryddet reglene Bolledeig (mod)
Gjest Freshface Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Det fins i plasterform også. Har sett det. jeg bruker disse plasterne , og de fungerer faktisk . før jeg begynte med de , hadde jeg lyst på noe hele tiden , men ikke nå lenger . og jeg har gått fra 38 til 36 i buksestr på bare 1,5 uke ...
Gjest Skya Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Gjest Mona E. H. Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod) Har nylig fått levert hodia lovelig fra sverige med garanti bevis for at kaktusen er tillat innhøstet. Dette her jeg lest er viktig å sjekke fordi hoodia er utryddingstruet i følge siden jeg fant informasjon om bestilling på: http://www.healthiereurope.info/hoodia_sla...eduserende.html Fant ikke noe norsk link, men her kan dere se at planten er i fare for å bli utryddet: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7196702.stm Ellers har jeg nå etter ca 10 dager merket at hodia virker på meg!! Det gjør den vist ikke på alle, men jeg har det mye enklere nå og overspiser ikke slik jeg har hatt problem med tidligere.
Gjest Avjo Skrevet 8. april 2009 #15 Skrevet 8. april 2009 Ingen som har prøvd dei Hoodia-tablettane dei sel på Caredirect(norsk?). Vurderer å kjøpa, men 600 kr for ein boks!!! Caredirect selger ikke Hoodia i Norge, da det ikke er lov. De selger det kun i EU-land. De har en katalog for Norge, og en annen for EU. Jeg lurer også på om noen har prøvd det.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #16 Skrevet 8. april 2009 Caredirect selger ikke Hoodia i Norge, da det ikke er lov. De selger det kun i EU-land. De har en katalog for Norge, og en annen for EU. Jeg lurer også på om noen har prøvd det. Jeg har fått kjøpt derfra. Har desverre ikke brukt dem jevnlig, så kan ikke gi noen tilbakemelding.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 4. juni 2009 #17 Skrevet 4. juni 2009 Lovlig import av hoodia Lovlig import av Hoodia kan bare gjøres på den måten som er beskrevet i dokumentet i høyre spalte under følgende link: www.dirnat.no/content.ap?thisId=500038643&language=0. For nærmere spørsmål kan Diretoratet for naturforvaltning kontaktes.
Gjest Ida Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/hood_gor.htm "Det finnes imidlertid allerede mange preparater som er laget av et helplanteekstrakt av hoodia. Disse markedsføres gjennom internett, men vær oppmerksom på at hoodia er en urt som er sterkt truet i naturen (omfattes av CITES, en konvensjon som regulerer handelen med truede dyr og planter, og produkter av disse), og er derfor ulovlig å importere til Norge. Sendinger med hoodia som ankommer landet blir vanligvis stanset i tollen, og man kan risikere å få en bot på flere tusen kroner hvis man forsøker å importere hoodia."
Gjest Ida Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 Hoodia er en kaktus for faen! Kan vel ikke nekte aa ta det med inn i Norge! No-Way Norway paa sitt beste!!!!!!! Hoodia blir ofte kalt kaktus, men dette er feil da plantene tilhører svalerotfamilien, og ikke kaktusfamilien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå