AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Nå er jeg så fryktelig skuffet og lei meg. Har vestibulitt og har stramme muskler i hele området. Har vært til flere behandlinger hos ei som heter Tine på Røa som skulle være veldig flink, men det var veldig lite hjelp å få. Hun konstanterte at jeg var stram, det vet jeg, og jeg skulle verken knipe eller massere, har ikke fått en eneste hjemmelekse i form av øvelser. Hun sa bare at jeg måtte slappe av, og det er jo det som er vanskelig for meg. Er ikke så lett å si til musklene at de skal slappe av. Dette har ikke noe med å gjøre at hun ikke var koselig eller behagelig, men jeg bruker tid og penger for å bli bedre. Hun snakket mye om at hun hadde hjulpet så mange, og det er jo fint, men det hjalp ikke meg. Lurte på om noen har tips til noe andre behandlere? Og så lurte jeg på om flere har vondt i muskulaturen rundt, altså nederst ved siden av, litt vanskelig å forklare, men i lyskene eller helt nederst i magen. Når jeg leser om vestibulitt, så står det bare om smerter i skjeden , men hos meg er det alt rundt som er mest vondt. Tar pusteøvelser og tøyer, men hjelper altså ikke så mye. Orker ikke tanken på å ha det så vondt framover. Så ville blitt utrolig glad hvis noen som har det på samme måte kunne si hva dere har gjort for å bli bedre. Har vært både hos gynekolog og lege som ikke finner noe som kan forklare hvorfor det er sånn, og noe må jo kunne hjelpe? Anonymkode: 5bdc4...094
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Du har ikke tilfeldigvis vaginisme i tillegg? Mtp at du nevner stram muskulatur Anonymkode: 60ef7...96a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har ikke tilfeldigvis vaginisme i tillegg? Mtp at du nevner stram muskulatur Anonymkode: 60ef7...96a hmm, det vet jeg faktisk ikke helt. Gjør jo vondt etter sykkelturer. Men er det veldig ulik behandling for vaginisme og vestibulitt? Behandleren jeg var hos sa ingenting om vaginisme. Anonymkode: 5bdc4...094
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hmm, det vet jeg faktisk ikke helt. Gjør jo vondt etter sykkelturer. Men er det veldig ulik behandling for vaginisme og vestibulitt? Behandleren jeg var hos sa ingenting om vaginisme. Anonymkode: 5bdc4...094 Da har du kanskje bare vestibulitt. Jeg har begge deler, men vaginismen er mest plagsom i mitt tilfelle. Har du forsøkt å smøre med xylocain? Det kan dempe smertene. Å gå i løse klær og bytte til bomullstruser kan også hjelpe. Det er lett å si at man bare skal slappe av, men det funker jo ikke alltid. Det er ikke alltid at det henger sammen med psyken heller. Anonymkode: 60ef7...96a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da har du kanskje bare vestibulitt. Jeg har begge deler, men vaginismen er mest plagsom i mitt tilfelle. Har du forsøkt å smøre med xylocain? Det kan dempe smertene. Å gå i løse klær og bytte til bomullstruser kan også hjelpe. Det er lett å si at man bare skal slappe av, men det funker jo ikke alltid. Det er ikke alltid at det henger sammen med psyken heller. Anonymkode: 60ef7...96a Er en stund siden jeg brukte det, kanskje jeg skal prøve på nytt. Har du også vondt i musklene rundt? Og gjør du noe som hjelper? Nå skal det sies at det har vært en tøff periode det siste året hvor det har skjedd mye, henger ting sammen med stress hos deg også? Nå spør jeg mye, men kjenner ingen andre i samme situasjon, så da benytter jeg muligheten🙂Bruker alltid bomulltruser og klarer dessverre ikke gå med jeans eller noe som strammer i livet. Anonymkode: 5bdc4...094
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg så fryktelig skuffet og lei meg. Har vestibulitt og har stramme muskler i hele området. Har vært til flere behandlinger hos ei som heter Tine på Røa som skulle være veldig flink, men det var veldig lite hjelp å få. Hun konstanterte at jeg var stram, det vet jeg, og jeg skulle verken knipe eller massere, har ikke fått en eneste hjemmelekse i form av øvelser. Hun sa bare at jeg måtte slappe av, og det er jo det som er vanskelig for meg. Er ikke så lett å si til musklene at de skal slappe av. Dette har ikke noe med å gjøre at hun ikke var koselig eller behagelig, men jeg bruker tid og penger for å bli bedre. Hun snakket mye om at hun hadde hjulpet så mange, og det er jo fint, men det hjalp ikke meg. Lurte på om noen har tips til noe andre behandlere? Og så lurte jeg på om flere har vondt i muskulaturen rundt, altså nederst ved siden av, litt vanskelig å forklare, men i lyskene eller helt nederst i magen. Når jeg leser om vestibulitt, så står det bare om smerter i skjeden , men hos meg er det alt rundt som er mest vondt. Tar pusteøvelser og tøyer, men hjelper altså ikke så mye. Orker ikke tanken på å ha det så vondt framover. Så ville blitt utrolig glad hvis noen som har det på samme måte kunne si hva dere har gjort for å bli bedre. Har vært både hos gynekolog og lege som ikke finner noe som kan forklare hvorfor det er sånn, og noe må jo kunne hjelpe? Anonymkode: 5bdc4...094 Denne avspenningsøvelsen er heilt gull! Eg ante verkeleg ikkje at eg heile tida gjekk og kneip bekkenbunn, rumpe, nederst i magen og lår. før eg gjorde denne: https://www.youtube.com/watch?v=E9m6BTMUziM&t=661s (Både smertelindring og avspenning) Anonymkode: 5b203...c17 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Denne avspenningsøvelsen er heilt gull! Eg ante verkeleg ikkje at eg heile tida gjekk og kneip bekkenbunn, rumpe, nederst i magen og lår. før eg gjorde denne: https://www.youtube.com/watch?v=E9m6BTMUziM&t=661s (Både smertelindring og avspenning) Anonymkode: 5b203...c17 Denne tror jeg du har anbefalt meg en gang. Og ja ja det stemte veldig godt. Når man får kontakt med musklene igjen kan man kjenne hvor mye man går og spenner seg i hverdagen. Allmenne spenningen gir muskelsmerter. Den heldige bivirkningen er sprettrumpe da😅😂 Anonymkode: 06f2e...cd7 1
Melodey Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Hei! Jeg hadde vestibulitt og vaginisme lenge (fra kanskje 12 års alderen?) . Men det er helt borte nå. For meg hjalp det med Xylocain (og å slippe å ha sex). Jeg har vært gjennom det offentlige. Hadde ukentlig "triggerpunkt" massasje, og dilatorøvelser. Jeg følte det kanskje hjalp litt, men ikke spesielt mye. For meg hjalp det mer å smøre på xylocain hver gang jeg hadde vondt. Tror det ble en ond spiral der musklene ble trangere fordi underlivet mitt forventet smerte. Så etter å ha vært smertefri en lenger periode forble jeg også smertefri. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne avspenningsøvelsen er heilt gull! Eg ante verkeleg ikkje at eg heile tida gjekk og kneip bekkenbunn, rumpe, nederst i magen og lår. før eg gjorde denne: https://www.youtube.com/watch?v=E9m6BTMUziM&t=661s (Både smertelindring og avspenning) Anonymkode: 5b203...c17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne avspenningsøvelsen er heilt gull! Eg ante verkeleg ikkje at eg heile tida gjekk og kneip bekkenbunn, rumpe, nederst i magen og lår. før eg gjorde denne: https://www.youtube.com/watch?v=E9m6BTMUziM&t=661s (Både smertelindring og avspenning) Anonymkode: 5b203...c17 Takk, skal sjekke ut denne med en gang! Anonymkode: 5bdc4...094
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Melodey skrev (1 time siden): Hei! Jeg hadde vestibulitt og vaginisme lenge (fra kanskje 12 års alderen?) . Men det er helt borte nå. For meg hjalp det med Xylocain (og å slippe å ha sex). Jeg har vært gjennom det offentlige. Hadde ukentlig "triggerpunkt" massasje, og dilatorøvelser. Jeg følte det kanskje hjalp litt, men ikke spesielt mye. For meg hjalp det mer å smøre på xylocain hver gang jeg hadde vondt. Tror det ble en ond spiral der musklene ble trangere fordi underlivet mitt forventet smerte. Så etter å ha vært smertefri en lenger periode forble jeg også smertefri. 😄 Så fint at du er frisk igjen. Skal ta en runde til med den. Husker ikke helt om den skal brukes både morgen og kveld? Anonymkode: 5bdc4...094
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 Har dere opplevd negative seksuelle erfaringer? Anonymkode: 32533...fbc
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 12.19): Har dere opplevd negative seksuelle erfaringer? Anonymkode: 32533...fbc Nei, tror ikke det er alltid derfor man får det. I mitt tilfelle er det ikke derfor i hvert fall. Anonymkode: 5bdc4...094
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 15.59): Denne avspenningsøvelsen er heilt gull! Eg ante verkeleg ikkje at eg heile tida gjekk og kneip bekkenbunn, rumpe, nederst i magen og lår. før eg gjorde denne: https://www.youtube.com/watch?v=E9m6BTMUziM&t=661s (Både smertelindring og avspenning) Anonymkode: 5b203...c17 hei, nå har jeg brukt denne hver dag, og, ja, den hjelper faktisk utrolig godt. Har prøvd lignende videoer før, men denne er annerledes. Kjenner godt nå hvordan jeg spenner bekkenområde til vanlig, det har jeg ikke gjort før. Så tusen takk for godt tips!! Anonymkode: 5bdc4...094
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 12.19): Har dere opplevd negative seksuelle erfaringer? Anonymkode: 32533...fbc Jeg er anspent i hele kroppen, ikke bare i skjeden. Anspent i kjeve, rygg, rumpe, ja egentlig hele kroppen. Jeg spenner hver eneste muskel som kan spennes fra ytterst til innerst.😅 Anonymkode: 06f2e...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå