AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Jeg har fått mitt tredje barn, de to andre barna prøvde jeg ut barselgruppe med, men det var så overfladisk, fikk lite ut av det og var egentlig bare stress- så jeg ønsker ikke det igjen. På hjemmebesøk av helsesøster fikk jeg utdelt dato jeg skulle stille på barseltreff, og da jeg sa at jeg ikke ønsket å delta denne gangen så fikk jeg beskjed av helsesøster om at det skulle jeg bare. Jeg trodde det var frivillig? Jeg har to venninner som har fått barn samme måned som meg, så jeg er ikke alene i barseltiden. Jeg ønsket virkelig ikke å delta da jeg ikke trives på disse barselgruppene. Har det plutselig blitt obligatorisk å delta? Anonymkode: a712f...b3a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Jeg gadd ikke.. Skjedde ikke noe mer etter det Anonymkode: a3a75...c2e
Gjest fransine Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått mitt tredje barn, de to andre barna prøvde jeg ut barselgruppe med, men det var så overfladisk, fikk lite ut av det og var egentlig bare stress- så jeg ønsker ikke det igjen. På hjemmebesøk av helsesøster fikk jeg utdelt dato jeg skulle stille på barseltreff, og da jeg sa at jeg ikke ønsket å delta denne gangen så fikk jeg beskjed av helsesøster om at det skulle jeg bare. Jeg trodde det var frivillig? Jeg har to venninner som har fått barn samme måned som meg, så jeg er ikke alene i barseltiden. Jeg ønsket virkelig ikke å delta da jeg ikke trives på disse barselgruppene. Har det plutselig blitt obligatorisk å delta? Anonymkode: a712f...b3a Hadde jeg gitt blanke F i med barn nummer 3... Husker ikke helt hvor mange ganger jeg deltok, var sikkert 1 eller 2 av barna (av i alt 5). Det var ikke spesielt interessant for å si det sånn... 2 av barna var det dessuten faren som hadde permisjonen, siden jeg studerte, men han fikk visst ikke følge opp barna på treff, nei det var kun for damer 😂
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Jeg er gravid og var hos jordmor forleden dag. Hun fortalte om at det var mange som hadde sosiale utfordringer, hun var sjokkert selv. Mumig det er noe slikt helsesykepleier har reagert på hos dere og mener at barnet trenger at du deltar disse treffene? For det er et frivillig tilbud, så det er nok en grunn til at hun var så bastant på at du bør møte Anonymkode: a8c7c...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 Det var gøy dine venninner fikk tett med deg, noen grupper er krasj , jeg har lite kontakt med de jeg var i gruppe med, men skal ha min 3 nå snart, tenker jeg går, kan være det er noen man liker der😊 Anonymkode: 4cb53...869
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Selfølgelig må du ikke det. Anonymkode: 29245...ea5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er gravid og var hos jordmor forleden dag. Hun fortalte om at det var mange som hadde sosiale utfordringer, hun var sjokkert selv. Mumig det er noe slikt helsesykepleier har reagert på hos dere og mener at barnet trenger at du deltar disse treffene? For det er et frivillig tilbud, så det er nok en grunn til at hun var så bastant på at du bør møte Anonymkode: a8c7c...fe3 Kan ikke helt skjønne hva det er hun evt da har reagert på. Vi bor veldig fint, hadde det strøkent når helsesøster var her, viste god kontakt med barnet- noe helsesøster skrøt av/påpekte flere ganger. Ellers så har jeg som sagt to barn fra før, så ingenting er nytt for meg. Barnet var også rolig, fornøyd og tilfreds når helsesøster var her. Anonymkode: a712f...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Sosiale utfordringer har vi heller ikke, og som sagt så er to av mine venner også i permisjon nå og vi både triller turer og møtes. Vi har også stor familie på begge sider 🤷♀️ Anonymkode: a712f...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Det er sikkert bare for å få noen til å møte opp på disse møtene siden de er pålagt å ha dem. Godt mulig de tenker du er et godt tilskudd i gruppen som kan være positivt for de andre som er der. Trenger ikke være fordi de tenker DU trenger det. Anonymkode: c0578...d9b 5 2
Gjest fransine Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er gravid og var hos jordmor forleden dag. Hun fortalte om at det var mange som hadde sosiale utfordringer, hun var sjokkert selv. Mumig det er noe slikt helsesykepleier har reagert på hos dere og mener at barnet trenger at du deltar disse treffene? For det er et frivillig tilbud, så det er nok en grunn til at hun var så bastant på at du bør møte Anonymkode: a8c7c...fe3 I all verden... for en antagelse fra deg. Helsepersonell kan noen ganger være veldig trangsynte om man ikke følger normen på det de har lært på studiet at man "bør gjøre ". Tviler på det er noe ved TS som gjør dette treffet ekstra nyttig for henne.
Raven.Writingdesk Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har fått mitt tredje barn, de to andre barna prøvde jeg ut barselgruppe med, men det var så overfladisk, fikk lite ut av det og var egentlig bare stress- så jeg ønsker ikke det igjen. På hjemmebesøk av helsesøster fikk jeg utdelt dato jeg skulle stille på barseltreff, og da jeg sa at jeg ikke ønsket å delta denne gangen så fikk jeg beskjed av helsesøster om at det skulle jeg bare. Jeg trodde det var frivillig? Jeg har to venninner som har fått barn samme måned som meg, så jeg er ikke alene i barseltiden. Jeg ønsket virkelig ikke å delta da jeg ikke trives på disse barselgruppene. Har det plutselig blitt obligatorisk å delta? Anonymkode: a712f...b3a Nei. Be om å få bytte helsesykepleier. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er gravid og var hos jordmor forleden dag. Hun fortalte om at det var mange som hadde sosiale utfordringer, hun var sjokkert selv. Mumig det er noe slikt helsesykepleier har reagert på hos dere og mener at barnet trenger at du deltar disse treffene? For det er et frivillig tilbud, så det er nok en grunn til at hun var så bastant på at du bør møte Anonymkode: a8c7c...fe3 Dette høres bare rart ut. Vil heller tro det er motsatt. At helsesykepleier ønsker at ts deltar fordi hun har født tredjemann. De andre er kanskje førstegangs, og kanskje heksesykepleier vet at noen av de i gruppen ikke har et nettverk rundt seg? Ventet selv førstemann. Min svigerinne fikk nettopp barn, en venninne har termin ca likt som meg og en god kollega har en på 3mnd. Har allerede planer om å møte de innimellom. Har nok å bruke tiden på. Dessuten kan jeg fint besøke venninner uten barn og er sosial. Anonymkode: b6085...86f 1
Lorieen Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 Helsesykepleieren vår prøvde å prakke på meg barselgruppe da jeg fikk nummer 5. Jeg bare så på henne og lo, og sa: «For det første har jeg fem ganger så mange barn som de andre på gruppa, og for det andre er jeg femten år eldre! Takk, men nei takk!» Hun rødmet. 😂 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Hos oss kunne man velge mellom individuelle konsultasjoner med helsesøster eller gruppetimer. Jeg valgte individuelle og det var ikke noen reaksjon fra hs på det. Anonymkode: 12e56...7e1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 Jeg kjenner ingen andre som venter barn i nærområdet, så jeg håper noen andre enn meg også dukker opp 🥺 Blir litt trist når jeg tenker at «alle andre» har et nettverk og ikke trenger å bli kjent med flere. Anonymkode: c795a...3ee 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 Det er helt frivillig! Fikk min førstei mai i år, og jeg gadd ikke. Helsesykepleier reagerte ikke på det, bare sa at det var helt opp til meg:-) Anonymkode: c110a...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 Jeg orket ikke å dra 😛 dro heller ikke på gruppekonsultasjonene da vi fikk null utbytte av dem 😜 de satte bare på en film som vi likegodt kunne sett hjemme 😜 Anonymkode: c56a1...109
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå