AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Har hele graviditeten prøvd å trøste meg med at oppkast gir seg etter uke 12. Her er jeg i uke 16 og kastet senest opp idag. Har prøvde å kave meg gjennom jobb, og er helt utslitt. Legen mener at graviditet og oppkast er ingen sykdom, og det vet jeg men er helt utmattet. Har gått ned i vekt siden jeg ble gravid. Er det noe håp for at det gir seg eller kan jeg belage meg på å kaste opp hele gravditeten? Anonymkode: c9b47...7c1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Det med 12 uker er bare tull. Men de færreste kaster opp etter uke 20. Du vil nok bli bedre snart Anonymkode: c09bc...9b0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 Kastet opp hele graviditeten Anonymkode: e716f...21a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Legen din skulle selv ha prøvd å ha omgangssyke i tre måneder😡 Få en time hos legen, og insister på at noe må gjøres, for dette er ikke akseptabelt! Du går ned i vekt som gravid. Du er utmattet. Har du symptomer på dehydrering (svimmelhet, hodepinne, synsforstyrrelser, hjernetåke)? Mulige tiltak er delvis sykmelding så du får mer hvile, eventuelt i kombinasjon med medisiner. Anonymkode: 9c865...a81
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 Er like langt og har hyperemesis. Sykmeldt og har vært det nesten fra start. Helt grusomt. God bedring! Anonymkode: b2016...e58
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Nei graviditet er ingen sykdom (faen så lei jeg er av den setningen), men man kan jammen bli ganske syk og jævlig av det allikevel 🤯 Anonymkode: f1c70...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei graviditet er ingen sykdom (faen så lei jeg er av den setningen), men man kan jammen bli ganske syk og jævlig av det allikevel 🤯 Anonymkode: f1c70...ab3 Jeg leste en kommentar fra ei som hadde et svar på nettop kommentaren "graviditet er ingen sykdom". Hun svarte "men hadde jeg ikke visst jeg var gravid så hadde jeg trodd jeg var alvorlig syk". Jeg føler med deg, TS. Jeg begynte med skikkelig kvalme igår (uke 6+6) og er nå på dag nr to som veldig lite fungerende. Jeg gruer meg til jobb på mandag og vurderer å holde meg hjemme for å se om det er like ille da. Jobber som lærer og er lite muligheter for å ta det rolig.. Anonymkode: 491a1...eeb 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Takk for svar til alle. Jeg skal prøve å kontakte legen igjen, for dette er helt grusomt. Idag har jeg kastet opp frokost og middag og er kvalm hele tiden imellom. Hunden får lite luft for jeg er så redd jeg skal kaste opp på tur. Er helt grusomt. Er helt rett at hadde man ikke vært gravid og vært i slik form ville man jo vært syk, så er skikkelig irriterende setning å høre. Tusen takk igjen ❤️ Anonymkode: c9b47...7c1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Helt normalt. Har kastet opp med alle mine tre både daglig og innimellom. Ikke alle som kaster opp i de første månedene heller, veldig individuelt. Er jo sant at graviditet ikke er en sykdom, men det er en belastning. Psykisk og fysisk.. Det er slitsomt og skal være slitsomt. Irriterer meg grønn over folk som skal idyllisere svangerskap og gleder seg tll å bli gravide for det er så fint og plutselig får de seg en realitets sjekk. Kabom!! Ingen har perfekte svangerskap, fysisk eller psykisk. Folk lever på fasade. Sannheten, vi er byggefelt for barnet og kroppen vår gjør alt for barnet, og skal bære frem dette vakre vesner. Det skal være snørr, tårer, blod og svette. Og føle oss dårlige, fysisk.. være slitne, trøtte osv. slite med bekken, ja. Vi skal ha alle disse belastningene. Og sist, strekkmerker 🥰🥰🥰… vi er ruge maskiner!! Vi velger selv hvordan vi håndterer 40-42 uker. Vi kan legge oss ned og gi opp eller vi kan jobbe med kroppen og babyen. Jo mer du jobber med deg selv jo bedre har babyen det !! Før noen kommer med dette er tull og vas til det jeg skriver, så kan jeg med hånda på hjertet si : ingen av mine svangerskap har vært enkle - psykisk eller fysisk. Ikke noen har gått knirkefritt. Men for babyen sin skyld må jeg holde hodet over vannet, pushe meg selv til å samarbeide med det som kroppen jobber med. Jeg har hatt bekken trøbbel så det synger etter !!! Men velger å trene - og det hjelper! Jeg sykler ! Vind og vær, kvalm eller trøtt - og har termin nå. Og en ankel som er operert og tyngden er ikke så bra for titan og skruene så ankelen er grusom hoven og vond og har ramla over ende hjemme flere ganger og vært i fare for krykker en stund. Men, sykling styrker den. Herlig! Også psyken!! Svangerskaps depresjoner er noe dritt !!! Men har team work rundt meg så jeg har noen å forholde meg til. Tissing hele jævla tida, oppkast selv nå i slutten. Urin lekkasje meg her og der. Babye på turne og skrur seg ned her i bekknet. Stikker i musa. Ja, alt er shitty sånn sett. Har til og med bæsja på meg og tissa på meg opptil flere ganger og Grini…! Du lever da!! Anonymkode: e2e63...f1f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt normalt. Har kastet opp med alle mine tre både daglig og innimellom. Ikke alle som kaster opp i de første månedene heller, veldig individuelt. Er jo sant at graviditet ikke er en sykdom, men det er en belastning. Psykisk og fysisk.. Det er slitsomt og skal være slitsomt. Irriterer meg grønn over folk som skal idyllisere svangerskap og gleder seg tll å bli gravide for det er så fint og plutselig får de seg en realitets sjekk. Kabom!! Ingen har perfekte svangerskap, fysisk eller psykisk. Folk lever på fasade. Sannheten, vi er byggefelt for barnet og kroppen vår gjør alt for barnet, og skal bære frem dette vakre vesner. Det skal være snørr, tårer, blod og svette. Og føle oss dårlige, fysisk.. være slitne, trøtte osv. slite med bekken, ja. Vi skal ha alle disse belastningene. Og sist, strekkmerker 🥰🥰🥰… vi er ruge maskiner!! Vi velger selv hvordan vi håndterer 40-42 uker. Vi kan legge oss ned og gi opp eller vi kan jobbe med kroppen og babyen. Jo mer du jobber med deg selv jo bedre har babyen det !! Før noen kommer med dette er tull og vas til det jeg skriver, så kan jeg med hånda på hjertet si : ingen av mine svangerskap har vært enkle - psykisk eller fysisk. Ikke noen har gått knirkefritt. Men for babyen sin skyld må jeg holde hodet over vannet, pushe meg selv til å samarbeide med det som kroppen jobber med. Jeg har hatt bekken trøbbel så det synger etter !!! Men velger å trene - og det hjelper! Jeg sykler ! Vind og vær, kvalm eller trøtt - og har termin nå. Og en ankel som er operert og tyngden er ikke så bra for titan og skruene så ankelen er grusom hoven og vond og har ramla over ende hjemme flere ganger og vært i fare for krykker en stund. Men, sykling styrker den. Herlig! Også psyken!! Svangerskaps depresjoner er noe dritt !!! Men har team work rundt meg så jeg har noen å forholde meg til. Tissing hele jævla tida, oppkast selv nå i slutten. Urin lekkasje meg her og der. Babye på turne og skrur seg ned her i bekknet. Stikker i musa. Ja, alt er shitty sånn sett. Har til og med bæsja på meg og tissa på meg opptil flere ganger og Grini…! Du lever da!! Anonymkode: e2e63...f1f Ja skjønner at det er normalt men når jeg eksempel prøver å tvinge i meg mat og kaster den opp igjen innen 20 min så kan man ikke pushe seg så mye? Jeg er veldig aktiv, trener mye styrke og fjellturer før graviditet men kaster opp om jeg blir sliten som har gjort at lege og jordmor har fraråder meg annen trening enn enkle ting som å gå små turer. Turer er ikke så kult når man flere ganger har kastet opp offentlig 😅 Skjønner hvor du vil men føler at om jeg pusher meg blir jeg enda dårligere, det handler ikke om vilje men at kroppen sier stopp Anonymkode: c9b47...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt normalt. Har kastet opp med alle mine tre både daglig og innimellom. Ikke alle som kaster opp i de første månedene heller, veldig individuelt. Er jo sant at graviditet ikke er en sykdom, men det er en belastning. Psykisk og fysisk.. Det er slitsomt og skal være slitsomt. Irriterer meg grønn over folk som skal idyllisere svangerskap og gleder seg tll å bli gravide for det er så fint og plutselig får de seg en realitets sjekk. Kabom!! Ingen har perfekte svangerskap, fysisk eller psykisk. Folk lever på fasade. Sannheten, vi er byggefelt for barnet og kroppen vår gjør alt for barnet, og skal bære frem dette vakre vesner. Det skal være snørr, tårer, blod og svette. Og føle oss dårlige, fysisk.. være slitne, trøtte osv. slite med bekken, ja. Vi skal ha alle disse belastningene. Og sist, strekkmerker 🥰🥰🥰… vi er ruge maskiner!! Vi velger selv hvordan vi håndterer 40-42 uker. Vi kan legge oss ned og gi opp eller vi kan jobbe med kroppen og babyen. Jo mer du jobber med deg selv jo bedre har babyen det !! Før noen kommer med dette er tull og vas til det jeg skriver, så kan jeg med hånda på hjertet si : ingen av mine svangerskap har vært enkle - psykisk eller fysisk. Ikke noen har gått knirkefritt. Men for babyen sin skyld må jeg holde hodet over vannet, pushe meg selv til å samarbeide med det som kroppen jobber med. Jeg har hatt bekken trøbbel så det synger etter !!! Men velger å trene - og det hjelper! Jeg sykler ! Vind og vær, kvalm eller trøtt - og har termin nå. Og en ankel som er operert og tyngden er ikke så bra for titan og skruene så ankelen er grusom hoven og vond og har ramla over ende hjemme flere ganger og vært i fare for krykker en stund. Men, sykling styrker den. Herlig! Også psyken!! Svangerskaps depresjoner er noe dritt !!! Men har team work rundt meg så jeg har noen å forholde meg til. Tissing hele jævla tida, oppkast selv nå i slutten. Urin lekkasje meg her og der. Babye på turne og skrur seg ned her i bekknet. Stikker i musa. Ja, alt er shitty sånn sett. Har til og med bæsja på meg og tissa på meg opptil flere ganger og Grini…! Du lever da!! Anonymkode: e2e63...f1f Jo, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde et perfekt svangerskap 😛 var ikke dårlig eller plaget en eneste dag (hadde ømme pupper en liten uke i starten bare). Men jeg har sett hvordan venner og kollegaer blir når de er gravide og skjønner at jeg er unntaket 😜 spørs om jeg får igjen for det med nummer to nå, er 5 uker på vei og har berget hittil 😛 Anonymkode: ce538...c87
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 Hvordan har dere som har vært kvalm lenge opplevd arbeidsgivere forresten? Min kommer med setninger som «åja det var rart at du er kvalm og kaster opp enda». Føler meg nesten ikke trodd på, veldig slitsomt Anonymkode: c9b47...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå