Gå til innhold

Noen som ikke mottar barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved 50/50? Han har høyere inntekt, men jeg mottar barnetrygd og særfradrag. Flere som gjør det slik, er dette ev en «dårlig» deal? 

Anonymkode: beb6c...2db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort det slik lenge for å være grei. Da det ikke gikk lenger ble det et voldsomt styr! Angrer på at jeg sa fra meg bidraget til å begynne med😳

Da var samværet 80/20

Anonymkode: e68ce...f3b

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ikke bidrag, valgte det sånn for at exen skulle få bo i huset

Anonymkode: 2fe52...223

Skrevet

Vi hadde 50/50, men jeg ba aldri om bidrag selv om han tjente mer enn meg. Kjøpte jeg tøy til barnet, så vippset han halvparten. Han kjøpte gjerne ting som var dyrere og sa ofte  at han bare kunne betale det. Da barnet ble konfirmert, så stod jeg for bestilling av mat og borddekking og han betalte 90% av kostnaden for konfirmasjonen. Da far ble veldig corona syk og barnet var hos meg 7 uker, så vippset han meg et beløp (uten at jeg ba om det). 
Har sett for mange som mottar bidrag som gjør seg avhengig av de pengene og de ville jeg unngå. 
Fungerte helt topp for oss.  

Anonymkode: 5b684...f58

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ved 50/50? Han har høyere inntekt, men jeg mottar barnetrygd og særfradrag. Flere som gjør det slik, er dette ev en «dårlig» deal? 

Anonymkode: beb6c...2db

Deler dere også 50-50 på utgiftene på barna? Eller står du for dem?

Anonymkode: 8aac3...1dd

Skrevet

Barna har vært ca 45/55 fordi fars jobb ikke ligger til rette for helt 50/50. Han har enkeltår tjent mer enn meg, ellers stort sett likt inntektsnivå. Vi har aldri hatt bidrag. Har hatt en felles konto der vi har satt inn likt med penger for ting vedr barna: kontingenter fritidsaktiviteter, forsikring, vintertøy, briller, flybilletter til han som nå er student osv. Har funket fint. Vi har igrunnen aldri kranglet om penger, verken før eller etter skilsmissen. 

Anonymkode: 56930...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...