Chans Skrevet 28. november 2005 #1 Skrevet 28. november 2005 Det har seg slik at jeg bodde i Sverige en stund, hvor de selvsagt tar Lucia-feiringen på ramme alvor. Der har de flere lekre Lucia-sanger, og jeg leter febrilsk etter en av de, som jeg falt pladask for. Problemet mitt er at jeg ikke kan teksten, bare melodien, og det gjør det hele veldig kinkig! Jeg kjente imidlertid sangen igjen fra den trivelige TV-serien som enten gikk på SVT1 eller 2, eller TV4 for ikke lenge siden, om den lille småbyen med de harry og plagede menneskene med tilknytning til en skole som skulle sette opp et Lucia-skuespill eller lignende. Jeg vet at dette ikke er mye å gå etter, men hvis noen der ute i det hele tatt har kjennskap til svensk Lucia-feiring, og kan gi meg en tekstbit, kan det hende jeg kjenner den igjen. Jeg setter pris på alt av hjelp, folkens! PS.: Det er ikke den om mennene fra pepperkakeland, og heller ikke en av de med Lucia-melodien vi flittig bruker i Norge(Natten går tunga fjät, for eksempel)
agbre Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 (endret) Er det Staffan var en stalledreng? I så fall står den i Jul i vårt hus. Endret 28. november 2005 av agbre
liv Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 kanskje du finner den her; http://www.muslib.se/
Chans Skrevet 28. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2005 Takk, begge to! Jeg har ikke klart å finne den på muslib.se ennå, gitt, det er litt vanskelig å lete... agbre: Det kan forsåvidt være Staffan Var En Stalledreng, det ringer i alle fall en bjelle ved tittelen... Kan du litt av teksten(jeg er elendig til å google sånt, og fant ingenting!), eller kan du muligens beskrive den nærmere? Det hadde jeg satt pris på! PS.: Hva er Jul I Vårt Hus? En bok?
Chans Skrevet 29. november 2005 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2005 Takk, Liv, men akk, det er ikke den... Huff.
skrue Skrevet 29. november 2005 #7 Skrevet 29. november 2005 Mulig du kan finne noe på denne platen: http://www.cdon.com/product.phtml?prod=119338
Chans Skrevet 30. november 2005 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2005 Skrue: Takk, men det står at siden har utgått!
skrue Skrevet 30. november 2005 #9 Skrevet 30. november 2005 Ah. Søk etter "Welcome To A Lucia" i cdons søkefelt.
Chans Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2005 Aha, skrue, jeg fant den. Haha, det er tre sanger som heter "Santa Lucia" på den, så festlig! Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe den, akkurat, og jeg er fortsatt litt rådvill. Nå husker jeg i alle fall melodien, så jeg kan rusle rundt og nynne for meg selv, men det er frustrerende å ikke kunne høre den lekre sangen!
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #11 Skrevet 15. desember 2005 Gå på en stor stor musikksjappe og nynn den til dem, det kan hjelpe. Det har hjulpet meg før. Kjetil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå