AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Jeg har brukket det ene beinet og har veldig lyst på å kjøre meg en tur ute alene og dra på butikken og slike ting, uten hjelp fra andre. Det er en vanlig rullestol jeg bruker. Er dette trygt? Eller burde jeg alltid ha noen med meg? Noen som har erfaring med rullestol og dra ut alene? Takk for alle svar. Anonymkode: 6211a...813
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Hvorfor skulle ikke det være trygt? Har du aldri sett noen alene i rullestol før? Flesteparten av de som sitter i rullestol er helt oppegående mennesker som av ulike grunner ikke kan gå eller gå for mye. Anonymkode: 02b81...3ee 1
Lillpia Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 (endret) Jeg satt i rullestol for noen år siden, kunne reise meg og gå noe (slik du også sikkert kan med kun ett brukket bein?) Var rundtomkring og til og med på flytur alene. Tipper du kommer til å bli lei av å takke nei til alle som strømmer til og vil hjelpe deg 😉 Ha en fin tur i stolen 👍 Endret 24. september 2022 av Lillpia
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle ikke det være trygt? Har du aldri sett noen alene i rullestol før? Flesteparten av de som sitter i rullestol er helt oppegående mennesker som av ulike grunner ikke kan gå eller gå for mye. Anonymkode: 02b81...3ee De har gjerne "lært det fra begynnelsen" også. Første gang ut alene i rullestol kan føles litt ubekvemt. Er det flatt og uten store bakker, enkelt å komme inn og ut dit du skal, hadde jeg gjort et forsøk
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 Ok tusen takk for svar. Er litt nervøs faktisk, men skal prøve meg forsiktig ute. Er bare så redd stolen skal velte og at jeg blir liggende der..🤣 TS Anonymkode: 6211a...813
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Rullestol er krevende ute når man ikke er erfaren. Det bør være ganske flatt og godt dekke der du skal trille. Spørs hvor langt du skal slik at du har krefter til å komme deg hjem igjen. Bruker du krykker også eller er det vanskelig siden du bruker rullestol? Da jeg brakk benet prøvde jeg rullestol alene på kjøpesenter en gang. Jeg satte igjen krykkene der jeg lånte stolen. Det var en spesiell opplevelse å være ute blant folk og sitte så lavt, men folk var hyggelige og det gikk fint da det var lett å trille der. Du må prøve deg fram og det går fint å spørre folk om litt hjelp. Anonymkode: 00650...562
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 Nå har du vel allerede vært ute, men jeg ville hatt med meg noen første gangen. Det kan være ting du ikke har tenkt over før som er vanskelige eller veldig tunge med manuell rullestol. F.eks grus, bakker, fortauskanter, trinn o.l. Been there, done that. Strevet meg halvt i hjel for å komme dit jeg skulle. Anonymkode: 1369e...3e4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå