Gå til innhold

Migrene eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart 10 år siden begynte jeg å få aura, uten hodepinen etterpå. Jeg kunne ha flere aura-runder på en dag, og det kunne vare i en dag eller tre før det gikk over. Ble særlig trigget av skarpt lys.

Så begynte jeg å få hodepine etter noen år, kun på en side, pulserende, og ingenting hjalp. Uten aura først. Det eneste som kunne hjelpe var å sove. Somlet meg til legen i vinter, og fikk Imigran fordi hun mente at jeg huket av på alle punkter ang migrene.

Jeg tror det var riktig, for når jeg har hatt den type hodepine som ikke paracet og ibux hjelper mot, så har Imigran hjulpet.

Nå har jeg imidlertid hatt den type hodepine annenhver dag siden tirsdag. På dagene mellom har jeg hatt "trykk" på den siden i hodet hvor hodepinen har vært. Imigran hjalp både tirsdag og torsdag, så jeg tenker at det er migrene? Eller hjelper migrenemedisin på vanlig hodepine også, sånn at det ikke er noen målestokk?

Har hodepine igjen i dag, og kjenner at jeg begynner å bli lei... Migrene tre ganger på ei uke?

Anonymkode: 0d5ed...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Migrenemedisin kan også virke mot andre hodepinetyper, så det er egentlig ikke noen god målestokk. Men når du har fått diagnosen av legen, og synes at den hodepinen du har hatt nå ligner bare at den er hyppigere, er det i alle fall ikke usannsynlig at det er migrenen som har endret seg litt, eller er inne i en ny fase.  

Det er ikke uvanlig at migrenen endrer seg gjennom årene. Oftest til det verre dessverre - derfor er det så viktig å starte forebyggende behandling når du kommer opp i 3 hodepinedager pr. måned.  Det kan fastlegen hjelpe deg med. 

https://hodepinenorge.no/hodepine/forebyggende-medisin/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...