AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Jobber på en skole som har hatt store problemer med lekkasjer gjennom årene. Og er dårlig hver dag. Tenker jeg skal holde ut året, da jeg er fersk som lærer. Legen sier det ikke er farlig, at jeg nå reagerer på alt. Da overfølsomhet er ubehagelig, men går over. Men per dags dato har jeg hodepine fra mandag ettermiddag til lørdag ettermiddag, er svimmel, konstant tett i luftveiene, nyser og en slags astma følelse når jeg går tur. Eller er i innestengt rom. Anonymkode: fbe38...9fe
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Nei, det går ikke over. I beste fall blir det ikke værre. Du kan kreve måling av luftkvalitet på arbeidsplassen, men ofte krever de at det blir luftet veldig godt på forhånd.. men det er jo verdt et forsøk. Anonymkode: 2206c...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 De som ikke er sensitive for noe som helst merker som regel ikke dette. De som er litt sensitive merker det veldig godt. Men dette høres utrolig usunt ut, har de fått målt innelufta? Vet du noe om hvordan elevene reagerer? Jeg ville forsøkt å løst dette istedenfor å "holde ut". Man kan bli mer enn litt syk av mugg. Og så ville jeg gått til lege og forklart problemet, ikke for å få noen "behandling", men for å få bekreftelse på at dette ikke er normalt på en arbeidsplass. Anonymkode: 6c21b...d7e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Snakk med elevene. Som student ble jeg så vannvittig sliten hver tirsdag, det gav ikke mening for vi hadde ett veldig morsomt fag den dagen. Så en dag spurte læreren om noen av oss merket forskjell på dagene utfra de ulike lokalene vi brukte og mange kunne melde at de var veldig slitne tirsdager. Læreren fortalte at hun gradvis hadde blitt helt på felgen. Etterpå ble hun sykmeldt og lokalet ble stengt pga dårlig inneklima. Anonymkode: f2adc...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå